۱۲ بازی مستقلی که دیدتان را نسبت به موبایل گیمینگ عوض می‌کنند

فکر می‌کنم که زمان آن رسیده باشد که به پیشرفت بازی‌های موبایلی اعتراف کنیم. عناوینی که شاید سال‌ها پیش کسی انتظار چندانی از آن‌ها نداشت، امروزه تبدیل به بخش جذایی ناپذیری از صنعت ویدیوگیم شده‌اند. با پیشرفت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند و جاه‌طلبانه‌تر شدن بازی‌سازهای موبایلی؛ نسل جدیدی از بازی‌های ویدئویی به راه افتاد. بازی‌های موبایلی حالا به بلوغی که باید رسیده بودند و گیمرها نیز از تجربه عناوین گرید AAA موبایلی خرسند بودند. خلاقیت عنصر مهمی در ساخت بازی‌های موبایلی بود و حالا شما می‌توانستید این بازی‌ها بدون هیچ دردسری بازی کنید.

<!–

–>

منتهی این پیشرفت‌ها صرفا در بازی‌های بزرگ خلاصه نشده بودند. جاه‌طلبی بازی‌سازها در روند ساخت بازی‌های ویدئویی نیز؛ تاثیر بسزایی در پیشرفت موبایل گیمینگ داشتند. همین موضوع کافی بود تا سونامی بازی‌های مستقل موبایلی شروع شود. بازی‌های مستقل موبایلی تجربه‌هایی دوست داشتنی و جذاب‌اند و تجربه‌شان نیز ابدا خالی از لطف نیست. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های موبایلی هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۲ مورد از برترین و جذاب‌ترین بازی‌های مستقل موبایلی بیندازیم که دیدتان را نسبت به عناوین موبایلی عوض می‌کنند.

فهرست محتوا
نمایش

Dead Cells


  • سبک: اکشن ، روگ‌لایک
  • استودیوی سازنده بازی: Motion Twin

بازی Dead Cells نه‌تنها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مستقل موبایلی شناخته می‌شود، بلکه روی پی‌سی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. این بازی در سبک عناون روگ‌لایک است و با الهام از بازی‌های Metroidvania؛ سعی می‌کند تا تجربه‌ای جذاب و چالش برانگیز باشد. این بازی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در همان سال نیز؛ برنده جایزه بهترین بازی اکشن سال ۲۰۱۸ شد. این بازی بقدری جذاب بود که برای کنسول‌های نسل نهمی و هشتمی نیز پورت شد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ | تابستان ۱۴۰۲کدام گوشی کمپانی سامسونگ را باید انتخاب کرد؟!
راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ | تابستان ۱۴۰۲راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ | تابستان ۱۴۰۲

این بازی با برچسب قیمتی ۸.۹۹ دلاری برای اندروید و iOS منتشر شده. اما با این‌حال شما برای تجربه این بازی باید نسخه کامل Dead Cells را خریداری کنید و یا به سراغ وب‌سایت‌های ثانویه بروید. اما با این‌حال باور کنید که بازی Dead Cells ارزش خرید و تجربه را دارد و شما از تجربه این بازی دوست داشتنی ابدا ناامید نخواهید شد.

Brotato


  • سبک: شوتر ، نقش آفرینی
  • استودیوی سازنده بازی: Erabit Studios

بازی Brotato داستان یک سیب‌ زمینی را روایت می‌کند که برای بقای خودش باید در دنیایی مملو از زامبی‌ها، دراکولاها و خون‌آشام‌ها به دنبال راهی برای نجات باشد. Brotato قطعا تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های ویدئویی خواهد بود و تجربه آن روی موبایل علی‌رغم برچسب قیمتی ۴.۹۹ دلاری؛ گزینه‌ای معقول است. Brotato یک بازی Top-down با دوربینی ایزومتریک است که شما در آن می‌توانید کاراکترهایتان را شخصی‌سازی کنید، آن‌ها را ارتقا دهید و حتی کاراکترهای جدیدی را به خدمت بگیرید.

با پیشرفت شما در بازی؛ Brotato نیز به تدریج سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. اما شما می‌توانید کاراکترهای بیشتری را نیز پیدا کنید که هرکدامشان ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خودشان را دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که بازی Brotato صرفا برای اندروید؛ پی‌سی و نینتندو سوئیچ ساخته شده و در زمان نگارش این مقاله، خبری از نسخه iOS این بازی نیست.

Stardew Valley 


  • سبک: شبیه‌ساز ، نقش آفرینی
  • استودیوی سازنده بازی: ConcernedApe

غیرممکن است که صحبت از بهترین بازی‌های مستقل موبایلی باشد و حرفی از بازی Stardew Valley به میدان نیاید. اما اگر به هر دلیلی تاکنون به سراغ این بازی نرفته‌اید، هنوز هم دیر نیست! Stardew Valley ترکیبی از یک بازی نقش آفرینی و المان‌های شبیه‌ساز است. یک بازی آرامش‌بخش و دوست داشتنی که حتی نگاه کردن به تصاویر آن نیز سبب آرامش‌تان خواهد شد. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شما نامه‌ای از پدربزرگتان دریافت کرده‌اید. در نامه او اینطور نوشته است که قصد دارد خودش را بازنشسته کند و قطعه مزرعه‌‌ی کوچکی که دارد را، به شما سپرده.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین کنترلر موبایلبهترین دسته برای پابجی موبایل کدام است؟
راهنمای خرید بهترین کنترلر موبایلراهنمای خرید بهترین کنترلر موبایل

حالا شما باید به روستایی در خارج شهر بروید تا این مزرعه را همانطوری که دوست دارید، مدیریت کنید. کارهای زیادی در این مزرعه می‌توان انجام داد. از ماهیگیری و کشاوزی بگیرید، تا ساخت‌ساز و دامداری! همچنین NPC‌های مختلفی در این روستا زندگی می‌کنند که شما می‌توانید از آن‌ها تسک‌های مختلفی را بگیرید و حتی با آن‌ها دوست شوید.

A Girl Adrift


  • سبک: بقا ، نقش آفرینی
  • استودیوی سازنده بازی:  Daerisoft

A Girl Adrift یک بازی ساده و دوست داشتنی است که از همان ابتدا شما را مجذوب خودش می‌کند. همچنین این بازی به معنای واقعی کلمه آرامش‌بخش است و اگر به دنبال یک بازی ساده و جذاب هستید، باید به سراغ این بازی موبایلی بروید. در دنیای A Girl Adrift شما باید راهی ماجراجویی‌های مختلفی شوید. شما همسفر دختری هستید که خودش را در روی یک تکه چوب شناور بر روی آب پیدا می‌کند. حال باید به او کمک کنید تا پناهگاهش را ارتقا دهد و در این اقیانوس بی‌کران؛ زنده بماند.

این بازی موبایلی یک شبیه‌ساز ماهیگیری است. شما باید در دنیای این بازی ماهی‌های مختلف را صید کنید و گونه‌های دریایی مختلفی را پیدا کنید. بنابراین اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های مستقل موبایلی هستید، باید به سراغ بازی A Girl Adrift بروید.

Tiny Room Stories Town Mystery


  • سبک: پازل ، معمایی
  • استودیوی سازنده بازی: Kiary Games

اگر طرفدار بازی‌های پازل – معمایی موبایلی باشید، Tiny Room Stories Town Mystery بدون شک یکی از بهترین بازی‌هایی خواهد بود که می‌توانید در میان عناوین مستقل موبایلی پیدایش کنید. داستان این بازی از این قرار است که پدر شما از طریق نامه‌ای مرموز؛ از شما می‌خواهد که به شهر ردکلیف سفر کنید. اما به محض رسیدن شما به این شهر؛ هیچ نشانه‌ای از مردم نیست و شهر ردکلیف، تبدیل به شهری متروکه شده!


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۵ میلیون تومان
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲

حال شما باید در دنیای بازی Tiny Room Stories Town Mystery؛ تمام ساختمان‌های شهر را بررسی کنید و با استفاده از سرنخ‌هایی که پیدا می‌کنید، راز گمشدن ساکنین این شهر را پیدا کنید. بازی موبایلی Tiny Room Stories Town Mystery سعی کرده است تا با استفاده از داستانی درگیرکننده، گرافیکی متفاوت از گیم‌پلی جذاب، یک عنوان دوست داشتنی باشد که هرکسی باید به سراغش برود.

The Bonfire: Forsaken Lands


  • سبک: استراتژیک ، بقا
  • استودیوی سازنده بازی: FredBear Games Limited

بازی The Bonfire: Forsaken Lands تجربه‌ای جذاب از دنیای عناوین سبک بقا و استراتژیک است که با کمک موتور بازی‌سازی یونیتی ساخته شده. یک بازی جذاب که گرافیک مینیمال آن؛ نقش مهمی در جذابیت این بازی داشته است. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شما درگیر زمستانی سرد شده‌اید. زمستانی که در آن تمام کره زمین تبدیل به یخبندان شده و گونه‌ انسان‌ها با خطر انقراض رو به رو هستند. حال شما باید در چنین دنیایی به دنبال راهی برای زنده ماندن باشید.

همچنین شما باید در The Bonfire: Forsaken Lands با استفاده از منابعی که پیدا می‌کنید، پناهگاه بسازید، مردم را مدیریت کنید و سعی داشته باشید تا محیطی آرام برای بازمانده‌ها درست کنید. البته فراموش نکنید که کلید بقای انسان‌ها و تمدن آن‌ها در دستان شماست و اگر اشتباه کنید، با چالش‌های جبران‌ناپذیری رو به رو خواهید شد.

Death Palette


  • سبک: ماجراجویی ، ترسناک
  • استودیوی سازنده بازی: SleepingMuseum

با یک بازی مستقل ترسناک موبایلی چطورید؟ اگر از تجربه بازی‌های ژانر وحشت لذت می‌برید، Death Palette احتمالا یکی از بهترین عناوین حاضر در این لیست خواهد بود. از طرفی بازی موبایلی Death Palette به معنای واقعی کلمه عجیب است. شما در دنیای این بازی موبایلی ترسناک، باید سفری به گالری نفرین‌شده‌ای داشته باشید که یک نقاشی نیمه‌کاره در آن به حال خود رها شده است. حال شما باید این نقاشی را کامل کنید.


مطلب پیشنهادی:راهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایلکه بر خلاف انتظارتان غیرممکن نیست!
راهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایلراهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایل

منتهی این نقاشی ابدا یک پرتره ساده نیست! شما با یک نقاشی نفرین‌شده رو به رو هستید که پیش شما نیز افراد بسیاری سعی بر کامل کردن آن داشتند اما متاسفانه از بین رفته‌اند. حال شما باید با خواندن یادداشت‌های باقی مانده از این افراد، شانس خودتان را در کامل کردن این نقاشی امتحان کنید.

Mars: Mars


  • سبک: اکشن ، پلتفرمر
  • استودیوی سازنده بازی: Outbox

اگر به دنبال یک بازی دوست داشتنی هستید که تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند، همسفر بازی Mars: Mars شوید تا بتوانید اسرار سیاره مریخ را کشف کنید. شما در دنیای این بازی به عنوان یک فضانورد ایفای نقش خواهید کرد که برای یک سفر تحقیقاتی راهی مریخ شده. حال باید در دنیای سیاره سرخ به دنبال گونه‌ها و مواد معدنی مختلفی باشید و در این مسیر نیز با چالش‌های بسیاری از جمله کمبود منابع رو به رو خواهید شد. پس بهتر است که خودتان را برای هرچیزی آماده کنید.

حضور کاراکترهای مختلف در دنیای بازی Mars: Mars؛ دلیل خوبی برای جذابیت این بازی است. هرکاراکتر ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند در این مسیر؛ همراه خوبی برایتان باشد. در پایان باید گفت که این بازی گرافیک مینیمال و جذابی را نیز به تصویر می‌کشد و اگر طرفدار بازی‌های مستقل باشید، عاشق بازی Mars: Mars خواهید شد.

Good Pizza, Great Pizza


  • سبک: کژوال ، شبیه‌ساز
  • استودیوی سازنده بازی: TapBlaze

آیا تا به‌حال با خودتان فکر کرده‌اید که مدیریت صفرتاصد یک پیتزا فروشی چگونه می‌تواند باشد؟ در دنیای بازی موبایلی Good Pizza, Great Pizza شما دقیقا چنین چیزی را تجربه خواهید کرد. این بازی که توسط استودیوی مستقل TapBlaze برای موبایل و نینتندو سوئیچ منتشر شده، تجربه‌ای بی‌نظیر از مدیریت یک پیتزا فروشی تا پخت پیتزا و فروختن آن‌هاست!


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیفپول ندارم، دل که دارم!
معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیفمعرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیف

همچنین شما در دنیای Good Pizza, Great Pizza باید کسب و کار کوچک‌تان را گسترش دهید و با استفاده از پولی که جمع می‌کنید، مواد اولیه بهتری را برای درست کردن پیتزاها تهیه کنید. اما این تمام ماجرا نیست! زیراکه در دنیای Good Pizza, Great Pizza شما حتی می‌توانید رستورانتان را نیز ارتقا دهید.

Opus: Rocket of Whispers


  • سبک: ماجراجویی ، نقش آفرینی
  • استودیوی سازنده بازی: Sigono

بسیاری از افراد تنها هدفی که از تجربه بازی‌های ویدئویی دارند، لذت بردن از بخش داستانی آن‌هاست. اگر تاکنون موفق به لذت بردن از داستان بازی‌های موبایلی نشده‌اید، قطعا بازی Opus: Rocket of Whispers تجربه‌ای فوق‌العاده برایتان خواهد بود. Opus: Rocket of Whispers در سال ۲۰۱۷ منتشر شده و داستان به شدت جذابی را به تصویر می‌کشد. داستانی که عمیق‌ترین احساسات هر فردی را تحریک می‌کنند.

داستان این بازی درباره پسری به نام John و دختری به نام Fei است. آن‌ها از طاعونی مرگ‌بار زنده مانده‌اند و حالا تنها بازمانده‌های شهرشان هستند. آن‌ها مرگ افرادی که دوستشان داشتند را دیده‌اند و تصمیم دارند تا با ساخت یک موشک، روح آن‌ها را به اعماق سیاره‌ها ببرند تا آن‌ها در آن‌جا آرامش بگیرند.

Désiré


  • سبک: اشاره و کلیک
  • استودیوی سازنده بازی: Sylvain Seccia

بازی Desire یا به فرانسوی Désiré؛ یکی از کمتر دیده‌شده‌ترین عناوین مستقل موبایلی است. Desire بیش از آن‌که یک بازی ویدئویی باشد، یک اثر شاعرانه است. که توسط فردی مستقل ساخته شده. یک بازی جذاب و هنری که در سبک عناوین اشاره و کلیک روایت می‌شود و داستانی به شدت عمیق دارد.


مطلب پیشنهادی:داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست
داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کستداستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست

Desire داستانی پر از اتفاقات ناگوار را روایت می‌کند. از تراماهای کودکی؛ تا مسائلی که اخلاقیات انسانی را زیر سوال می‌برند. این بازی شاید در نگاه اول یک عنوان کاملا ساده باشد؛ اما اگر کمی به آن فرصت دهید، Desire آن روی شگفت‌انگیزش را نشانتان خواهد داد.

Gris


  • سبک: پلتفرمر
  • استودیوی سازنده بازی: Nomada Studio

فکر می‌کنم که دیگر زمان آن رسیده باشد که از بازی موبایلی Gris به عنوان بهترین بازی مستقل پلتفرم موبایل یاد کنیم. عنوانی که توسط استودیوی مستقل Nomada Studio در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به امتیاز متای ۸۴ رسید. Gris همان چیزی بود که گیمرها نیاز داشتند. یک بازی پلتفرمر با المان‌های موزیکال که به معنای واقعی کلمه، آرامش‌بخش بود.

Gris برای روایت گیم‌پلی جذاب‌تر؛ حتی به سراغ المان‌های پازلی نیز رفت. دنیای این بازی مملو بود از چیزهای شگفت‌انگیزی که شما باید خودتان را برای رو به رو شدن با آن‌ها آماده می‌کردید. این بازی علاوه بر موبایل؛ برای سایر پلتفرم‌ها نیز دردسترس است و شما می‌توانید آن را تجربه کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.