۱۲ بازی جذاب پلی‌استیشن ۴ که بهترین خط داستانی را داشتند

نسل نهم کنسول‌های سونی چندسالی است به صورت جدی شروع شده است و آن‌ها با استفاده از کنسول پلی‌استیشن ۵ موفق شدند تا عملکرد واقعا خوبی را به تصویر بکشند. کنسول پلی‌استیشن ۵ قدرت و سخت‌افزار بسیار خوبی داشت و همین موضوع سبب شده بود تا بازی‌سازها بتوانند ایده‌هایی که داشتند را روی این کنسول به تصویر بکشند. اما در این میان بسیاری از گیمرها همچنان به کنسول نسل هشتمی سونی؛ پلی‌استیشن ۴ وفادار بودند و تعداد این گیمرها از گیمرهای کنسول نسل نهمی سونی بیشتر بود. پلی‌استیشن ۴ برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ در چندین نسخه مختلف که با نام‌های فت، اسلیم و پرو شناخته می‌شدند، منتشر شد و در طول این چندسال، بازی‌های بزرگی برایش منتشر شدند.

<!–

–>

پس بنابراین اگر شما نیز یکی از مالکین این کنسول دوست داشتنی نسل هشتمی هستید و یا تصمیم به خرید آن دارید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۲ مورد از بهترین بازی‌های این کنسول که جذاب‌ترین و بهترین خط داستانی داشتند، بزنیم. بازی‌هایی که می‌توانند دید شما را نسبت به کنسول پلی‌استیشن ۴ تغییر دهند و سبب شوند تا مجددا عاشق این کنسول شوید.

فهرست محتوا
نمایش

Yakuza 0


معمولا اکثر بازی‌هایی که از سری یاکوزا منتشر می‌شوند، داستانی عمیق و دوست داشتنی دارند. خوشبختانه در این بین؛ بازی Yakuza 0 نیز که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، از این قاعده مستثنی نیست. سگا سعی کرده بود تا در این نسخه از سری یاکوزا، تمرکز بیشتری را روی بخش مافیایی بازی سرمایه‌گذاری کند و به همین دلیل؛ بازی Yakuza 0 داستان و دنیای به مراتب هیجان‌انگیزتری داشت که می‌توانست گیمرهای کنسول پلی‌استیشن ۴ را تا مدت‌ها سرگرم کند.


مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

شما به عنوان افراد نزدیک به یاکوزا بازی می‌کردید که وظیفه داشتند تا قلمروی مافیایی‌شان را گسترش دهند و در این بین راهی سفری به نقاط مختلف کشور ژاپن می‌شدید تا محله‌های بیشتری را جزو قلمروتان کنید. اما در این بین مشکلات و چالش‌های بسیاری نیز گریبان‌گیرتان می‌شدند و که سبب شده بودند تا بازی Yakuza 0 یکی از بهترین‌ها روی این کنسول نسل هشتمی باشد.

BioShock: The Collection


سری بازی‌های بایوشاک، بقدری شاهکاراند که ابدا نمی‌توان ایرادی از این بازی‌ها گرفت. فرنچایزیی دوست داشتنی که چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی؛ حرف برای گفتن دارد و یکی از بهترین‌هاست. اما آیا می‌توان تمام نسخه‌های این فرنچایز را در کالبد یک بازی تجربه کرد؟ پس یک بله بزرگ است! زیرا BioShock: The Collection به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نسخه اول؛ دوم؛ و نسخه Infinite بایوشاک را در کالبد یک کالکشن بازی کنید. بطوری که حتی اگر این بازی‌ها را روی کنسول‌های قدیمی‌تر نیز بازی کرده باشید، بازهم تجربه BioShock: The Collection خالی از لطف نیست. زیرا در این نسخه حتی گرافیک و وضوح تصویری بازی نیز بهتر شده است.

چیزی‌که درباره فرنچایز دوست داشتنی بایوشاک غیرقابل انکار است، داستان شاهکار این سری است که نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. بایوشاک در هر نسخه داستان متفاوتی را به تصویر کشید و همین باعث شد تا این سه‌گانه، یک شاهکار ویدئویی محسوب شوند. علاوه بر این محیط بازی نیز در نوبه خودش تاثیر بسزایی در جذابیت فرنچایز بایوشاک داشت و سبب شد تا BioShock: The Collection یک تجربه دوست داشتنی باشد.

A Plague Tale: Innocence


بازی A Plague Tale: Innocence یک تجربه بی‌نظیر از دنیای بازی‌های داستا‌ن‌محور است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. یک بازی ویدئویی که شما را به فرانسه قرون وسطی می‌برد و در زمانی قرار می‌داد که طاعون و مرگ همه‌جا را فرا گرفته است. حال شما باید داستان خواهر و برادری به نام آمیشیا و هوگو را دنبال کنید که در چنین دنیایی زندگی می‌کنند. از طرفی طاعون و مرگ سبب از بین رفتن هزاران انسان‌ شده و از طرفی؛ این عقاید تندروی کلیساست که مردم را به بردگی گرفته‌اند.


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم

چیزی‌که سبب شده تا بازی A Plague Tale: Innocence در چنین لیستی حضور داشته باشد، داستان زیبا و قدرت روایت این بازی است. اما از همه مهم‌تر؛ گیم‌پلی A Plague Tale: Innocence که خودش را تکمیل‌کننده داستان نشان می‌دهد. داستانی که شما کاراکتر اصلی آن‌ هستید و باید خودتان را نجات دهید و از برادرتان در چنین دنیای وحشتناکی؛ محافظت کنید.

God of War – نسخه سال ۲۰۱۸


فرنچایز گاد آو وار یا همان خدای جنگ، قطعا یکی از نمادین‌ترین فرنچایزها برای سونی‌ است و درست مانند هیلو برای ایکس‌باکس گیمرها، برای پلی‌استیشن پلیرها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما در سال ۲۰۱۸ یک سری ریبوت به نام God of War منتشر شد که سعی داشت تا جلوه‌ای متفاوت از کریتوس – قهرمان سری گاد آو وار – را نشان دهد. ریبوتی که سبب شد تا این سری جانی تازه بگیرد و همه‌چیز عالی بود. داستان بازی درباره حول محور کریتوس و پسرش جریان داشت. آن‌ها می‌خواستند تا آخرین وصیت مادر خانواده را که رها کردن خاکسترش در بالای بلندترین کوه از ۹ قلمرو بود را به جا بیاورند که ناگهان درگیر دردسر عظیمی می‌شوند.

چیزی‌که درباره God of War نسخه سال ۲۰۱۸؛ حائز اهمیت بود. نوع روایت داستانی این بازی است که تمرکز بیشتری روی رابطه پدر – پسری کریتوس و فرزندش دارد. موضوعی آن‌روی مسئولیت‌پذیری و مردانگی کریتوس را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که حتی قهرمان داستان گاد آو وار نیز؛ گاهی می‌تواند احساسی‌ترین فرد روی زمین باشد.

Mass Effect Legendary Edition


وقتی صحبت از بازی‌های داستانی می‌شود، ابدا نمی‌توان فرنچایز مس‌افکت را نادیده گرفت. فرنچایزی که تاثیر بسزایی در دنیای بازی‌های ویدئویی در سبک نقش آفرینی داشت و باعث شد تا این بازی‌ها به محبوبیت بزرگی برسند. خوشبختانه فرصت آن رسیده است تا شما بخواهید روی کنسول پلی‌استیشن ۴؛ به سراغ Mass Effect Legendary Edition بروید. یک کالکشن که تجربه‌ای جذاب از سه‌گانه این سری را به تصویر می‌کشد و شما را راهی نبردهای میان‌ستاره‌ای می‌کند.


مطلب پیشنهادی:چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه بر سر دو مردعنکبوتی خواهد آمد؟
چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟

بازی Mass Effect Legendary Edition یک تجربه فوق‌العاده از دنیای عناوین نقش آفرینی است که تمام تصمیمات شما در روند پیش‌برد آن تاثیرگذار‌ هستند. از جزئی‌ترین تصمیم بگیرید، تا اساسی‌ترین آن‌ها، همگی می‌توانند پیچیدگی‌های بسیاری را در داستان Mass Effect Legendary Edition به وجود بیاورند و همین موضوع سبب جذابیت داستان آن شده.

Detroit: Become Human


Detroit: Become Human یکی دیگر از آن دسته از بازی‌های شاهکاریست که باید به سراغش بروید. عنوانی که داستانش در آینده‌ای دور روایت می‌شود. جایی‌که ربات‌های انسان‌نما تقریبا در همه‌جا به صورت رایگان دردسترس‌اند. ربات و اندرویدهایی که برای راحتی زندگی ما ساخته شده‌اند، اما برخی از انسان‌ها رفتار خوبی با آن‌ها ندارند. همین موضوع سبب می‌شود تا ربات‌ها و اندرویدها از این همه ظلم خسته شوند و تصمیم به شورش و نافرمانی از انسان‌ها بگیرند.

اندرویدها تنها یک چیز می‌خواهند و آن؛ رفتار درست و شایسته با آن‌هاست! اندرویدها و ربات‌ها می‌خواهند تا انسان‌ها با آن‌ها رفتاری درست داشته باشند و دیگر خبری از تبعیض میان آن‌ها نباشد. موضوعی که یکی از متفاوت‌ترین ایده‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی به شما می‌رود و اگر طرفدار بازی‌های نقش آفرینی باشید، می‌توانید تجربه‌ای عالی از Detroit: Become Human داشته باشید.

Marvel’s Spider-Man


اسپایدرمن محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین قهرمان از دنیای مارول است که سابقه درخشانی در دنیای بازی‌های ویدئویی و سینما دارد. این کاراکتر دوست داشتنی موفق شد تا در نسل هشتم کنسول‌های ویدئویی؛ با پلی‌استیشن ۴ به دنیای بازی‌های ویدئویی بازگردد و سونی یک انحصاری شاهکار را ساخته بود. Marvel’s Spider-Man با تکیه به ریشه‌های اصلی مرد عنکبوتی؛ سعی کرده بود تا یک بازی دوست داشتنی باشد. جایی‌که شهر نیویورک مجددا در خطر است و شما باید به عنوان مرد عنکبوتی؛ مردم این شهر را نجات دهید.


مطلب پیشنهادی:مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکلات مدل جدید پلی استیشن ۵!
مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟

Marvel’s Spider-Man گرافیکی خوب و داستانی دوست داشتنی داشت. موضوعاتی که سبب شده بودند تا بازی Marvel’s Spider-Man تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ شود که گیمرها می‌توانستند آن را بدون دردسر، تجربه کنند.

Life is Strange


وقتی استودیوی اسکوئر انیکس بازی Life is Strange را معرفی کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که روزی چنین عنوانی به این اندازه موفق شود. یک بازی نقش آفرینی با داستانی عمیق و درگیرکننده که گیمرها تا مدت‌ها سرگرم می‌کرد. داستانی که حول محور کاراکتری به نام مکس کالفیلد جریان داشت. یک دختر نوجوان که قدرت کنترل زمان را داشت و می‌توانست رویدادهای زمانی را به عقب بازگرداند. موضوعی که از داستان این بازی یک تجربه خاص ساخته شد.

شما به عنوان مکس بازی می‌کردید و می‌توانستید داستان را از دید او پیش ببرید. اما هرچقدر که بازی پیشروی می‌کردید، به همان اندازه با مشکلات و دغدغه‌های مکس رو به رو می‌شدید تا سبب شده بودند تا زندگی او دچار چالش‌های فراوانی شود

Uncharted 4: A Thief’s End


درست در همان ابتدای بازی Uncharted 4: A Thief’s End؛ ما نیتن – شخصیت اصلی این فرنچایز – را در حالتی پیدا می‌کنیم که ظاهرا دیگر سال‌هاست خودش را از پیدا کردن گنجیه‌های گمشده بازنشست کرده و زندگی آرامی با النا، همسرش دارد. اما این شرایط درست تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که برادر گمشده نیتن از ناکجا آباد یک‌بار دیگر پیدایش می‌شود و حالا یک ماجرای جدید را پیش‌روی نیتن می‌گذارد. سفری که باید در آن به دنبل گنجینه فراموش‌شده Henry Avery بگردند.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازندالگوی سینمایی برای تولید بازی
۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازند۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازند

Uncharted 4: A Thief’s End تا حد بسیار زیادی در تلاش بود تا روی دیگر نیتن را نشان دهد. داستان دوست داشتنی این بازی در کنار صحنه‌های خنده‌دار آن؛ باعث شده بودند تا Uncharted 4: A Thief’s End یک تجربه کژوال از یکی از بهترین بازی‌های کنسول فراموش‌نشدنی پلی‌استیشن ۴ باشد که گیمرها باید به سراغش بروند.

The Last of Us Remastered


وقتی کنسول پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، سونی فرصت مجددی داشت تا بخواهد یکسری از بازی‌های قدیمی را مجددا برای این کنسول ریمستر کند و در این بین The Last of Us Remastered؛ شاهکاری فراموش‌نشدنی بود. جایی‌که شما باید به همراه جوئل و الی؛ یکی از تراژدی‌ترین و احساسی‌ترین داستان‌های ویدئوگیمی را پیش می‌بردید. آن‌هم در دنیایی پساآخرالزمانی!

در نهایت باید گفت که داستان این بازی بقدری خوب است که حتی شما بخواهید پس از سال‌ها مجددا فرصتی به آن دهید. نسخه ریمستر این بازی گرافیک بهتری دارد و خوشبختانه اگر کنسول پلی‌استیشن ۴ دارید، بهتر است که به سراغ The Last of Us Remastered بروید.

The Witcher 3: The Wild Hunt


راستش را بخواهید، درست وقتی که صحبت از تجربه بهترین بازی‌های داستانی می‌شود، سری ویچر را نباید نادیده گرفت. نسخه سوم این فرنچایز که در سال ۲۰۱۵ با نام The Witcher 3: The Wild Hunt عرضه شد، شاهکاری در دنیای بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رفت. یک بازی دوست داشتنی برای فرنچایزی بزرگی که‌ نه‌تنها داستان خوبی داشت، بلکه گرافیک مثال‌زدنی را نیز به تصویر می‌کشید. گرافیکی حتی تا به امروز نیز جذاب و دوست داشتنی است.


مطلب پیشنهادی:۱۵ بازی دست کم گرفته شده پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنیدالماس‌های نامحسوس
۱۵ بازی دست کم گرفته شده پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنید۱۵ بازی دست کم گرفته شده پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنید

این بازی موفق شد چه از سوی گیمرها و چه از سوی منتقدان؛ با نقدهای بسیار خوبی رو به رو شود. The Witcher 3: The Wild Hunt از نظر متاکریتیک نیز به امتیاز ۹۴ رسید و همه‌چیز دست به دست هم داد تا این بازی از استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت، یک بازی شاهکار باشد.

Red Dead Redemption 2


باید بدانید که کنسول پلی‌استیشن ۴؛ قدرت سخت‌افزاری بسیار مناسبی داشت. همین موضوع باعث شد تا یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های استودیوی راکستار، یعنی Red Dead Redemption 2؛ عملکرد بسیار خوبی روی این کنسول داشته باشد. نسخه دوم این فرنچایز که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، یک بازی در سبک عناوین اکشن – ماجراجویی بود که این‌بار گیمرها را به دنیای غرب وحشی می‌برد و از آن‌ها یک کابوی شجاع و نترس می‌ساخت!

همچنین بازی Red Dead Redemption 2 هرآن‌چیزی که باید را در اختیار داشت. از داستانی عمیق بگیرید، تا شخصیت‌هایی که طراحی جذابی داشتند و گیمرها با آن‌ها ارتباط می‌گرفتند. درواقع اگر بگویم که بازی Red Dead Redemption 2 بهترین بازی داستانی در کل تاریخ ویدیوگیم است، اغراق نکرده‌ایم و بهتر است که سری به این بازی بزنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.