۱۲ بازی جایگزین دوست داشتنی برای گاد آو وار رگناروک

راستش را بخواهید، تنوع بسیار زیاد بازی‌های ویدئویی دست بازی‌سازها را باز گذاشت تا آن‌ها بتوانند خلاقانه‌ترین ایده‌هایی که داشتند را بر روی پلتفرم‌های مختلف به تصویر بکشند. از ایکس‌باکس و سونی بگیرید، تا حتی نینتندو؛ همگی در تلاش بودند تا نمایشی عالی داشته باشند و طرفدارانش را نیز راضی نگه دارند. رقابت میان بازی‌سازها جهت ساخت انحصاری‌های خوب و سرگرم‌کننده؛ به شدت بالا بود و سونی نیز درست همانند تمامی بازی‌سازهای بزرگ؛ در تلاش بود تا سهم قابل توجهی از بازار بازی‌های ویدئویی داشته باشند. شاید بتوان از سری گاد آو وار به عنوان یکی از موفق‌ترین انحصاری‌های سونی یاد کرد که در موفقیت کنسول‌های پلی‌استیشن تاثیر بسزایی داشت.

<!–

–>

همچنین از طرفی؛ گاد آو وار نقطه عطف بزرگی برای سونی است. چه رکوردهایی که این بازی از خود به جا نگذاشت و چه خاطراتی که گاد آو وار برای سونی گیمرها نساخت! منتهی با این‌حال اگر تاکنون موفق به تجربه این سری نشده‌اید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سری به ۱۲ مورد از بهترین جایگزین‌ها و بازی‌های مشابه‌ای بزنیم که شما همین حالا می‌توانید به سراغشان بروید.

فهرست محتوا
نمایش

Hades


وقتی DLC والهالا برای بازی گاد آو وار رگناروک منتشر شد، فرصتی فراهم شد تا گیمرها بتوانند تجربه‌ای روگ‌لایک از این بازی داشته باشند. بنابراین بد نیست که در اولین مورد از لیست مان به سراغ بازی Hades برویم. این بازی با ترکیب المان‌های روگ‌لایک – اکشن و داستانی که از دل اساطیر باستانی یونان الهام گرفته، توانسته است تا نمایشی عالی داشته باشد و یکی از بهترین بازی‌ها در این لیست است.


مطلب پیشنهادی:معرفی ۴۷ تا از بهترین سریال های اکشن جهان | آپدیت ۲۰۲۴نور، صدا، دوربین، اکشن!
معرفی 47 تا از بهترین سریال های اکشن جهان | آپدیت 2024معرفی 47 تا از بهترین سریال های اکشن جهان | آپدیت 2024

این بازی در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی Supergiant Games ساخته شد و از سوی منتقدان به سبب داستان درگیرکننده و گرافیک خوبی که داشت، ستایش شد. Hades برای کنسول‌های نسل هشتمی؛ نهمی؛ نینتندو سوئیچ و در نهایت پی‌سی منتشر شد و همه‌چیز دست به دست هم داد تا یک بازی دوست داشتنی برای گیمرها باشد.

Marvel’s Spider-Man 2


با شروع نسل نهم کنسول‌های ویدئویی؛ سونی در تلاش بود تا کیفیت به مراتب بهتری را نسبت به نسل قبل ارائه کند. آن‌ها با بازی Marvel’s Spider-Man 2 موفق شدند تا یکبار دیگر پتانسیل‌هایشان را در به تصویر کشیدن یک بازی انحصاری جذاب به نمایش بگذارند. Marvel’s Spider-Man 2 حال به شما اجازه می‌داد تا به عنوان پیتر پارکر و مایلز مورالز بازی کنید و شهر نیویورک را از وجود خلافکاران و تبهکاران پاک کنید. درست همانند موضوعی که در بازی گاد آو وار وجود داشت! زیرا گاد آو وار رگناروک نیز به شما اجازه می‌داد تا به عنوان کریتوس و آترئوس بازی کنید!

همچنین شباهت‌هایی که میان این بازی و گاد آو وار رگناروک وجود داشتند، جزو دیگر دلایلی‌اند که Marvel’s Spider-Man 2 را تبدیل به یک عنوان جذاب کرده‌اند. گرافیک خوب، طراحی مراحل سرگرم‌کننده و از طرفی صداگذاری و محیط پویای Marvel’s Spider-Man 2؛ از جمله دلیل‌هایی است که این بازی را لایق بودن در این لیست کرده.

Shadow of the Tomb Raider


در بای گاد آو وار رگناروک، کریتوس و آترئوس درحال آماده شدن برای یک رگناروک اجتناب‌ناپذیر هستند؛ در بازی Shadow of the Tomb Raider نیز این لارا کرفت است که با یک رویداد پساآخرالزمانی که نشات گرفته از فرهنگ قوم مایاهاست؛ گیرافتاده. این بازی داستان لارا کرفت را دنبال می‌کند که در ماجراجویی‌هایش در دل قاره آمریکای جنوبی؛ متوجه چنین چیزی می‌شود و حالا او قصد دارد چیزی که سبب اتفاق افتاد چنین رویداد پساآخرالزمانی شده را بگیرد و آن را پیدا کند.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های اکشن مستقل تاریخ سینماآثاری کوچک اما تماشایی
بهترین فیلم های اکشن مستقل تاریخ سینمابهترین فیلم های اکشن مستقل تاریخ سینما

همچنین بازی Shadow of the Tomb Raider به سبب گرافیک خیره‌کننده و سکانس‌های اکشنی که دارد، واقعا قابل ستایش است. هر بازی جدیدی که از این سری منتشر شده، همیشه عملکرد بسیار خوبی داشته و این موضوع نیز به خوبی درباره بازی Shadow of the Tomb Raider صدق می‌کند.

Immortals Fenyx Rising


اگر به دنبال بهترین بازی ویدئویی با بیشترین شباهت به بازی گاد آو وار رگناروک هستید، Immortals Fenyx Rising از استودیوی یوبیسافت؛ گزینه بسیار خوبی برایتان خواهد بود. Immortals Fenyx Rising که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، برخلاف پتانسیل‌های بسیار خوبی که داشت، آن‌طوری که باید دیده نشد! اما با این‌حال داستان جذابی که این بازی از اساطیر باستانی ارائه می‌کرد، دلیلی است که سبب حضور Immortals Fenyx Rising در چنین لیستی شده!

Immortals Fenyx Rising از نظر داستانی نقطه عطفی در بازار بازی‌های ویدئویی است. پایبندی این بازی به اساطیر یونان؛ مثال‌زدنی است و حتی بیشتر از عناوینی چون گاد آو وار رگناروک، به این اساطیر بها داده و سفری دوست داشتنی به دل موجودات افسانه‌ای است!

Jotun


بازی Jotun اولین عنوان ویدئویی از استودیوی کانادایی Thunder Lotus Games است که حول محور اساطیر باستانی و افسانه‌های اسکاندیناوی و نورث جریان دارد. عنوانی که در سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌های نسل هشتمی؛ پی‌سی و کنسول‌های نینتندو منتشر شد و به امتیاز متاکریتیک ۷۹ رسید. Jotun یک بازی اکشن – ماجراجویی جذاب بود که در سبک عناوین ۲ بعدی روایت می‌شد. جایی‌که شما باید در دنیای هنرمندانه Jotun ماجراجویی می‌کردید و داستان بازی را پیش می‌بردید.


مطلب پیشنهادی:۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کندتفنگ‌بازی با چاشنی رُز سرخ
۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کند۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کند

از طرفی نیز؛ یکی از دوست داشتنی‌ترین چیزها درباره بازی Jotun این است که صداگذاری این بازی به زبان ایسلندی است و خبری از زبان انگلیسی نیست! اما شما می‌توانید از طریق زیرنویس انگلیسی این بازی؛ متوجه اتفاقات این عنوان ویدئویی شوید.

The Last of Us Part I


احتمالا بسیاری از شما از دیدن بازی شاهکار The Last of Us Part I در چنین لیستی تعجب کرده باشید؛ اما اگر دقیق به شباهت‌های میان گاد آو وار رگناروک و بازی The Last of Us Part I نگاه کنیم؛ متوجه می‌شویم که این بازی از استودیوی Naughty Dog چندان هم جایگزین بدی برای گاد آو وار رگناروک نیست! The Last of Us Part I شاید بی‌رحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین روایت ممکن از جهانی پساآخرالزمانی باشد. جهانی که زامبی‌ها بر آن چیره شده‌اند و انسان‌ها برای بقای خودشان مبارزه می‌کنند. اما چیزی‌که در این دنیای پساآخرالزمانی بسیار زیباست، رابطه پدر – دختری میان الی و جوئل است که شباهت‌های زیادی به رابطه میان آترئوس و کریتوس دارد.

رابطه‌ای که لایه‌های عمیقی دارد. داستان از جایی شروع می‌شود که جوئل که حالا در غم از دست دادن دخترش به سر می‌برد و منزوی شده، باید همسفر دختری به نام الی شود که ظاهرا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است! اما در طول این سفر؛ اتفاقات عجیبی میوفتند که داستان عمیقی را به تصویر می‌کشند.

Hellblade: Senua’s Sacrifice


ترس از تنهایی شاید ترسناک‌ترین نوع از ترس‌هایی باشد که هرکسی آن‌ها را در دل خودش پنهان کرده! ما انسان‌ها از تنها بودن می‌ترسیم؛ اما سوال اصلی اینجاست که ما تا چه حد در مقابل این ترس قدرتمندیم؟ سوالی که بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice به خوبی به آن پاسخ می‌دهد. Hellblade: Senua’s Sacrifice یکی دیگر از بازی‌های حاضر در این لیست است که اشارات بسیاری به اساطیر اسکاندیناوی دارد! شما در دنیای این بازی باید همسفر جنگجویی به نام Senua شوید و به او کمک کنید تا در دنیای پس از مرگ یا همان هلهایم؛ به دنبال روح معشوقه خودش باشد و او را پیدا کند.


مطلب پیشنهادی:نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستشما چه نسلی هستید؟
نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستنسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کست

از طرفی شاید تفاوت زیادی میان رگناروک و هلهایم باشد، اما نوع روایت داستان و جرئیات بسیار مهمی که در داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice رعایت شده، سبب به وجود آمدن شباهت‌های بسیاری میان این بازی و گاد آو وار رگناروک شده و اگر به دنبال اقتباسی تاریک از اساطیر نورث هستید، Hellblade: Senua’s Sacrifice را نادیده نگیرید.

God of War III


اجازه دهید که کمی واقع‌بین باشیم؛ واقعا چه جایگزینی بهتر از نسخه سوم فرنچایز گاد آو وار برای بازی گاد آو وار رگناروک می‌شناسید؟ نسخه سوم این سری که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، روایتی کاملا متفاوت از کریتوس داشت! او که حالا درحال مبارزه با خدایان یونانی است، عملا تبدیل به موجودی خون‌خوار شده که قصد نابودی تمامی خدایان اساطیری یونان باستان را دارد. این بازی که در ابتدا برای پلی‌استیشن ۳ منتشر شد، در سال ۲۰۱۵ ریمستر شد و دردسترس کاربران پلی‌استیشن ۴ نیز قرار گرفت!

عملکرد بازی God of War III بقدری خوب بود که منتقدان به این بازی امتیاز ۹۲ را دادند! گرافیک و گیم‌پلی این بازی نیز جلوتر از زمان خود بودند و سخت‌افزار پلی‌استیشن ۳ به استودیوی سانتا مونیکا و سونی کمک کرده بود تا یکی از بهترین بازی‌های این سری را بسازند.

Horizon Forbidden West


بازی Horizon Forbidden West قطعا یکی از بهترین آثار ساخته شده از استودیوی Guerrilla Games است. یک بازی دوست داشتنی که روایتی جذاب و متفاوت از یک عنوان اکشن داشت و موفق شد تا با نقدهای بسیار خوبی رو به رو شود. بطوری که این بازی به امتیاز متای ۸۹ نیز رسید و به عنوان یکی از بهترین عناوین ساخته شده توسط استودیوی Guerilla Games به شمار می‌رود.


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم

دنیای رنگارنگ این بازی چیزی بود که از Horizon Forbidden West یک عنوان جذاب را ساخته بودند. گیم‌پلی و گرافیک این بازی واقعا جلوتر از زمان خودشان بودند و همه‌چیز نیز دست به دست هم داده بود تا این بازی جایگزینی عالی برای گاد آو وار رگناروک باشد.

A Plague Tale: Innocence و بازی A Plague Tale: Requiem


بازی A Plague Tale: Requiem و A Plague Tale: Innocence؛ شاهکارهایی‌اند که غیرممکن است کسی آن‌ها را تجربه نکرده باشد. اما چه چیزی از این بازی‌ها جایگزین‌هایی دوست داشتنی برای گاد آو وار رگناروک ساخته؟ اگر گاد آو وار رگناروک را بازی کرده باشید، می‌دانید که آترئوس به سبب همرزم شدن با پدرش و نبرد با اساطیر نورث؛ به بلوغ فکری رسید و شخصیت او شکل گرفت! این کانسپت یک‌بار دیگر در این عناوین تکرار شده؛ اما این‌بار شما در بازی A Plague Tale: Requiem و A Plague Tale: Innocence؛ همسفر برادر و خواهری خواهید بود که در قرن چهاردهم فرانسه برای بقا و زنده ماندن از طاعونی وحشتناک در تلاش‌اند!

درواقع؛ رابطه میان این برادر و خواهر؛ شباهت‌های زیادی به رابطه میان آترئوس و کریتوس دارد و آن‌ها برای نجات یکدیگر همکاری می‌کنند و این موضوع سبب ایجاد داستانی احساسی و عمیق در این بازی‌ها شده. همچنین نحوه روایت داستانی و اتفاقاتی که در این بازی نیز رخ داده‌اند، جزو دیگر دلایلی‌اند که A Plague Tale: Innocence و دنباله آن یعنی A Plague Tale: Requiem را در این لیست قرار داده‌اند.

The Witcher 3: Wild Hunt


استودیوی سانتا مونیکا سعی داشت تا با بازی گاد آو وار رگناروک؛ پای جادو و المان‌های سحرآمیز را به دنیای این فرنچایز باز کند. یکی از بهترین اتفاقات در دنیای بازی گاد آو وار رگناروک، این است که شما می‌توانید به عنوان آترئوس؛ که حالا یکسری قابلیت‌های جادویی نیز دارد، بازی کنید. حضور چنین بخشی ما را به شدت یاد بازی The Witcher 3: Wild Hunt می‌اندازد.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های اکشن کمدی هالیوودیاکشن ببین، لبخند بزن
بهترین فیلم های اکشن کمدی هالیوودیبهترین فیلم های اکشن کمدی هالیوودی

اما این تنها شباهت میان The Witcher 3: Wild Hunt و بازی گاد آو وار نیست! هر ۲ این بازی‌ها از نظر روایت داستانی فوق‌العاده‌اند و جزئیات بی‌شماری در آن‌ها رعایت شده. درواقع چندان هم دور از ذهن نیست که بگویم؛ The Witcher 3: Wild Hunt درواقع نسخه جادویی‌تر گاد آو وار رگناروک است!

Assassin’s Creed Valhalla


در نهایت اجازه دهید که لیستمان را با بازی Assassin’s Creed Valhalla به پایان برسانیم. Assassin’s Creed Valhalla قطعا بدون شک یکی از بهترین جایگزین‌های بازی گاد آو وار رگناروک است که شما را به عصر وایکینگ‌ها می‌برد و از شما یک قهرمان می‌سازد.

همچنین دی‌ال‌سی‌های مختلفی که برای این بازی منتشر شد، تاثیر بسزایی در جذابیت این بازی داشت و پای کاراکترها و شخصیت‌های افسانه‌ای را به دنیای Assassin’s Creed Valhalla باز کرد. بنابراین اگر به دنبال یک عنوان دوست داشتنی‌ هستید، این بازی را از دست ندهید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.