۱۰ تا از بامزه‌ترین شخصیت‌های انیمیشنی دیزنی

فیلم‌های انیمیشنی دیزنی به دلیل صحنه‌های احساسی‌ای که اندوه و دل‌شکستگی را به مخاطب القا می‌کنند، شناخته می‌شوند. در انیمیشن شیرشاه (The Lion King) پدر سیمبا از تنگ‌دره‌ای می‌افتد و زمانی که او سعی می‌کند پدرش را بیدار کند دل ما به شدت به درد می‌آید. خوشبختانه دیزنی طی ‌سالهای زیاد شخصیت‌های خنده‌دار مختلفی را نیز خلق کرده و در ایجاد لبخند فراوان بر روی لبان مخاطب ماهر است.

<!–

–>

در هر انیمیشن دیزنی یک شخصیت سرگرم‌کننده و خنده‌دار وجود دارد که ممکن است نقش فرعی یا اصلی، قهرمان یا ویلن را بازی بکند. با این حال از فیلم‌های قدیمی دیزنی گرفته تا عناوین اخیر آن تعدادی شخصیت هستند که به عنوان بامز‌ه‌ترین آنها شناخته می‌شوند که در این مطلب به معرفی ‌آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست محتوا
نمایش

۱۰. مَد هَتِر – آلیس در سرزمین عجایب

دیزنیدیزنی

آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) یکی از عجیب‌ترین و در عین حال خلاقانه‌ترین انیمیشن‌های دیزنی محسوب می‌شود. این اثر پر از شخصیت‌های غیر‌عادی است که هر کدام به بامزه‌تر شدن این انیمیشن کمک می‌کنند. آلیس در طی ماجراجویی‌اش در این سرزمین عجایب به چیز‌های غیر عادی  و جالب زیادی برخورد می‌کند که عجیب‌ترین آن یک مهمانی برای صرف چای است.

غیرمانوس‌ترین شخصیت‌ این اثر مد هتر (خل وضع) است که اسمش به خوبی شخصیت عجیب و طبیعت جذابش را که به غیرعادی‌تر کردن این اثر کمک می‌کند، نشان می‌دهد. رفتارهای خاصش مانند ریختن یه دیگ شکر در یک فنجان چای بسیار خنده‌دار هستند و او به شکل مرتب در قالب معما‌های بی‌معنی به صحبت می‌پردازد.

۹. فلورا، فانا و مری‌ودر – زیبای خفته

دیزنیدیزنی

این سه شخصیت محافظان آرورا (Aurora) در انیمیشن زیبای خفته (Sleeping Beauty) هستند. هر کدام از این پری‌ها یعنی فلورا، فانا و مری‌ودر دارای شخصیت خاص و مستقل خود هستند اما در حین مواظبت از آرورا و زمانی که کنار هم هستند می‌توان به شکل درست متوجه بامزگی‌ ‌‌آنها شد. مری‌ودر دلیر‌ترین آنهاست که به بیان بعضی از خنده‌دارترین دیالوگ‌های این انیمیشن نیز می‌پردازد و در این حین وجود شخصیت شیطانی داستان یعنی Maleficent را نیز کشف می‌کند. تماشای چارچوب ذهنی جاه‌طلبانه مری‌‌ودر الهام‌بخش و بامزه‌ است، حتی اگر موجب درگیری پری‌ها در طول راه شود. معهذا دیدن منازعه آنها در مورد رنگ لباس به اندازه تقابلشان با ویلن شیطانی داستان سرگرم‌کننده است.


مطلب پیشنهادی:داستان اصلی پری دریایی چه بود؟یک پری از زیر آب‌ها که به دنیای بیرون از دریاها دل می‌بندد
داستان اصلی پری دریایی چه بود؟داستان اصلی پری دریایی چه بود؟

۸. هِی هِی – مُوانا

دیزنیدیزنی

استفاده از کلمات و جملات آسان‌ترین راه برای ابراز احساسات و نشان دادن عوامل درونی یک شخصیت در سریالی تلویزیونی یا فیلم است، با این حال هی هی یک مثال بی‌نظیر برای شخصیتی است که نیازی به صحبت کردن برای خنداندن مخاطب ندارد. با اینکه او صحبت نمی‌کند اما شخصیتی ضروری در گروه «موانا» است.

مصیبت‌هایی که به سر هی هی می‌آید یک منبع عالی برای سرگرمی مخاطب در طول انیمیشن موانا (Moana) است و این عنوان یکی از طولانی‌ترین آثار دیزنی محسوب می‌شود. اینکه هی هی به شکلی تصادفی به شخصیت اصلی داستان یعنی موانا می‌پیوندد، او را در یک موقعیت ناآشنا و نا‌امن قرار می‌دهد که منجر به ایجاد بامز‌ه‌ترین صحنه‌های اثر برای سرگرمی و خندیدن بیننده می‌شود.

۷. لومیِر – دیو و دلبر

دیزنیدیزنی

«لومیر» در عنوان دیو و دلبر (Beauty and the Beast) در میان خدمتکارانی بود که طلسم شده و در نهایت به لوازم اهل خانه تبدیل شدند، اما با این حال شخصیتی کاریزماتیک و بامزه است. با اینکه او احتمالا از اینکه به یک شمعدان متحرک تبدیل شده خوشحال نبود اما به خوبی سرنوشتش را قبول کرد و بهترین نتیجه را از یک موقعیت دشوار گرفت.

لومیر به معنی نور است که عنوانی ایده‌آل برای شخصیتی دوستانه و خنده‌آور مانند اوست. تعهد این شخصیت برای خدمت به کسانی که وارد قلعه دیو می‌شوند با آهنگ «مهمان ما باش» به تصویر در می‌آید که شوق را به دل مخاطب راه می‌دهد. با اینکه زندگی خود او به شکل ناراحت‌کننده‌ای تغییر کرده است، اما عملکرد پرشورش موجب خنده بیننده می‌شود.

۶. اُلاف – فروزن

دیزنیدیزنی

«فروزن» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشنی دیزنی است و با وجود شخصیت شادی مثل اُلاف می‌توان دلیل آن را حدس زد. تصویرسازی «جاش گد» از این شخصیت نمادین باعث محبوبیت او فرای این فرنچایز شده است و اُلاف را به شخصیتی تکرارنشدنی در کنار میکی، سیمبا و وینیِ پو تبدیل کرده است.

گرمای این آدم برفی خوش‌دل و پرانرژی به فراتر از تصویر راه پیدا کرده و به بیننده‌ها نیز منتقل می‌شود. چشم انداز پرشور او به ساخت روایتی بامزه کمک کرده و او در بسیاری از صحنه‌ها دیالوگی خنده‌دار را بیان می‌کند. درست است که او از برف ساخته شده اما یکی از دل‌گرم‌کننده‌ترین شخصیت‌های دیزنی محسوب می‌شود.


مطلب پیشنهادی:۱۰ انیمیشنی که در ۲۰۲۳، بیست و سه ساله می شوندنوستالژی‌های دوست‌داشتنی
۱۰ انیمیشنی که در ۲۰۲۳، بیست و سه ساله می شوند۱۰ انیمیشنی که در ۲۰۲۳، بیست و سه ساله می شوند

۵. جک و گاس – سیندرلا

دیزنیدیزنی

سیندرا (Cinderella) یک داستان غمگین با پایانی شاد است و روایت آن حول محور دختری جوان می‌گردد که فرصت تجربه رویاهایش و حتی عشق را تنها برای یک شب پیدا می‌کند. جک و گاس همیشه با وجود خود از غم فیلم کاسته و با حمایت خود از سیندرلا موجب خنده و شادی مخاطب می‌شوند. رفتار گاس گاهی می‌تواند پرآشوب باشد در حالی که جک متعادل باقی می‌ماند، در نتیجه این دو مانند دو قطعه پازل کامل‌کننده یکدیگر هستند. شخصیت متضاد آنها مضحک و خنده‌دار است، با این حال وفاداری و عشق این دو به شخصیت سیندرلا همیشه لبخند را بر لبان مخاطب می‌آورد.

۴. آنا – فروزن

دیزنیدیزنی

«آنا» و «السا» پرنسس‌های دوست‌داشتنی دیزنی هستند و رابطه خواهرانه آنها به عنصری کلیدی برای قراردادن آنها در فهرست بزرگ‌ترین شخصیت‌های دیزنی تبدیل شده است. السا به عنوان خواهری منطقی و متعادل، بنیاد این رابطه خواهرانه را شکل می‌دهد در حالی که آنا عاشق این است که با وجود خود به پادشاهی سردشان گرما ببخشد.

نقش آنا در انیمیشن فروزن (یخ‌زده) این است که مثبت‌اندیش باشد و به شکلی آزادانه به مردم اعتماد کند و عاشقشان باشد. شخصیت بشاش او خنده‌دار است و خوشحالی را به مخاطب القا می‌کند. آنا اغلب به بیان آنچه درون ذهنش است و در زمان‌هایی که احساسی ناخوشایند دارد یا نگران است، می‌پردازد. عوامل گفته شده باعث ‌تبسم ما شده و در نهایت حس همذات پنداری با شخصیت او را افزایش می‌دهد.

۳. پومبا – شیرشاه

دیزنیدیزنی

با اینکه پومبا شخصیت اصلی شیرشاه (The Lion King) نیست، اما به شخصیت فرعی بسیار مشهوری تبدیل شده است و به عنوان یک شخصیت بامزه و مهم در بسیاری از عناوین دیزنی حضور دارد. پومبا زمانی وارد داستان می‌شود که سیمبا هم جسمی و هم روحی خودش را گم کرده است و او در کنار تیمون سعی در شاد کردن دل سیمبا دارد. او به نظر در مدیریت زندگی خود موفق نبوده و گیج می‌زند و همین ساده‌ لوحی و پاکی اوست که او را بامزه جلوه می‌دهد. این گراز سعی نمی‌کند که خنده‌دار باشد و صرفا ذات و طبیعت شخصیتش است که موجب خنده مخاطب می‌شود.

۲. هادس – هرکول

دیزنیدیزنی

با وجود اینکه او دشمن اصلی در انیمیشن هرکول (Hercules) است اما نمی‌توان مقدار طنز فراوانی را که به این اثر اضافه می‌کند، نادیده گرفت. هادس توسط «جیمز وودز» صدا‌‌گذاری شده که آوایی دل‌گرم کننده را به این شخصیت بخشیده است و بسیاری از بینندگان شیفته بامزگی این ویلن شده‌اند. تلخی اساسی هادس در قالب طعنه و بذله‌گویی به تصویر درآمده و با اینکه او شخصیتی دوست داشتنی نیست اما بارها لبخند را بر لبان مخاطب آورده است. اغلب لطافت طبع او با مقدار عصبانیتی که گاهی از خود نشان می‌دهد در تضاد است که همین موضوع شخصیت او را بامزه‌تر می‌کند.

۱. جینی – علاءالدین

دیزنیدیزنی

«رابین ویلیامز» فقید به نمونه‌ای تکرارنشدنی برای دیگر کمدین‌ها چه در استندآپ و چه در بازیگری تبدیل شده است. نقش او به عنوان جینی در فیلم انیمیشنی علاءالدین (Aladdin) کیفیت و عملکرد عالی‌ همیشگی‌اش را حتی بهبود بخشید و او از صدایش برای جان دادن به این شخصیت انیمیشینی و بامزه کردنش استفاده کرد. ما شخصیت جینی را در اثر کوتاه ۲۰۲۳ یعنی «Once Upon a Studio» دوباره مشاهده می‌کنیم که به طرفداران انرژی و خنده‌ای را که او به عنوان علاءالدین اضافه کرد، یادآور می‌شود. از چشم بینندگان پوشیده نیست که رابین ویلیامز عناصر زیادی را به شکل بداهه به جینی افزود و ترکیب یک شخصیت بامزه و دلبرا با استعداد فراوان و تکرارنشدنیِ رابین ویلیامز منجر به خلق شخصیتی به یاد ماندنی شد.

شما چه شخصیت‌های بامزه‌ دیگری را می‌شناسید؟ آنها را با ما به اشتراک بگذارید.


مطلب پیشنهادی:داستان اصلی زیبای خفته چه بود؟دختری که درگیر خوابی عمیق شد
داستان اصلی زیبای خفته چه بود؟داستان اصلی زیبای خفته چه بود؟

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.