۱۰ بازی که بیشترین تعداد پایان را دارند

تمام کردن یک بازی برای هر گیمری، همیشه یک دستاورد عالی است. پایانی که حاصل ساعت‌ها وقت گذارندن برای تجربه مراحل، غلبه بر باس‌فایت‌های سخت، ارتقای شخصیت و سلاح‌ها و قابلیت و همچنین، تماشای این است که حکایت شخصیت‌های اصلی چگونه به انتها می‌رسد. اما برخی بازی‌ها چنان دنیا، شخصیت‌ها، پیچش‌ها و غافل‌گیری‌های عمیق و ارزشمندی در داستان خود دارند که انتخاب‌های بازیکن، منجر به چند پایان مختلف می‌شود.

<!–

–>

کدام بازی‌ها بیشترین تعداد پایان را دارند؟ از آثار درگیرکننده و پویا در سبک اکشن نقش‌آفرینی گرفته تا عناوین کلاسیک داستان محور در سبک JRPG و همچنین هر چیزی که ترکیبی از آنها باشد، بازی‌هایی را می‌توان پیدا کرد که به بازیکنان بر اساس فعالیت و انتخاب‌هایشان، چندین پایان ارائه می‌دهد. فهرست پیش رو که شامل ۱۰ بازی با بیشترین پایان می‌شود، دو قانون دارد؛ اول اینکه حداقل ۱۰ پایان مختلف در هر بازی قرار گرفته است و دوم، هیچ اثری در سبک Visual Novel در آن نیست، چرا که این گونه با لیست خیلی طولانی‌تری طرف می‌شدیم. پس با ویجیاتو همراه باشید.

Catherine: Full Body

تصویر بازی Catherine: Full Bodyتصویر بازی Catherine: Full Body
  • ۱۳ پایان

این اثر در واقع ریمیک بازی Catherine است که سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار عرضه شده بود. شخصیت اصلی بازی مردی به نام «وینسنت» یک مهندس سامانه است که وضعیت مالی جالبی ندارد. او طی یک داستان سورئال، درگیر رابطه پیچیده‌ای با دو زن به نام‌های «کاترین» (Catherine) و «کاترین» (Katherine) می‌شود.

این ریمیک از لحاظ گیم‌پلی، مکانیک‌های پازل پلتفرمینگ نسخه اصلی را از نو تعریف می‌کند و همچنین محتوای تازه‌ای در خود دارد که به لطف اضافه شدن یک شخصیت جدید با نام Rin میسر می‌شود. حاصل تمام این موارد، وجود ۱۳ پایان مختلف در بازی است که بر اساس انتخاب‌های وینسنت طی داستان به یکی از آنها خواهید رسید.

Heavy Rain

تصویر بازی Heavy Rainتصویر بازی Heavy Rain
  • ۱۷ پایان

بازی Heavy Rain یک اثر اکشن ماجراجویی هیجان‌انگیز است که بازیکنان در آن، کنترل چهار شخصیت مختلف را به عهده می‌گیرند و باید از هویت اصلی یک قاتل سریالی با نام Origami Killer پرده بردارند. بازی در کل ۱۷ پایان دارد. رسیدن به هر پایان بستگی به این دارد که طی سکانس‌های مهم در قالب هر شخصیت، چه کاری انجام دهید.

بازی با توجه به جنایت‌هایی که قاتل اوریگامی انجام داده و همچنین در نظر گرفتن این موضوع که او هنوز آزاد است، این مسئولیت را به بازیکن محول می‌کند تا تشخیص دهد چه کسی قاتل است و به زنجیره قتل‌های او پایان دهد.

Chrono Trigger

تصویر بازی Chrono Triggerتصویر بازی Chrono Trigger
  • ۱۹ پایان

بازی Chrono Trigger که به عنوان یکی از بهترین آثار تاریخ در سبک JRPG شناخته می‌شود، داستانی جذاب به مخاطب ارائه می‌دهد که شامل چند خط روایی مختلف می‌شود. این اثر ۱۹ پایان مختلف در دسترس بازیکن قرار می‌دهد که تنها یکی از آنها پایان بد است.

اولین پایان خوب بازی با نام Beyond Time در واقع پنج حالت مختلف دارد که هر کدام از آنها با حمله به بخش خاصی از باس نهایی یا احیای شخصیتی خاص پیش از مبارزه انتهایی آزاد می‌شود. دیدن پایان‌های دیگر نیاز به کامل کردن ماموریت‌های جانبی مشخص و همچنین، کامل کردن داستان شخصیت‌های دیگر دارد. لازم به ذکر است که اکثر این پایان‌ها را زمانی‌ می‌توان دید که بازیکنان ابتدا پایان Beyond Time را آزاد کرده باشند.

Papers, Please

تصویر بازی Papers, Pleaseتصویر بازی Papers, Please
  • ۲۱ پایان

اگر دنبال تجربه اثری هستید که هم مهارت‌های حل معمای شما را به چالش بکشد و هم احساسات‌تان را درگیر می‌کند، بازی Papers, Please دقیقا برای شماست. شما در این بازی نقش یک کارمند اداره مهاجرت در یک کشور دیستوپیایی و خیالی به نام «آرستاتزکا» (Arstotzka) را دارید که مسئولیت تایید مدارک افرادی را دارند که می‌خواهند از مرز رد شوند.

بازیکن طی این اثر با مهاجرهای مختلفی روبرو خواهد شد که قصد عبور از مرز را دارند و سرنوشت‌شان به عهده بازیکن است. این تجربه تامل‌برانگیز مخاطب را به چالش می‌کشد تا به وظیفه کاری خود مقید بماند یا برای برخی مهاجرها بر اساس مدارک و گذشته‌شان، استثنا قائل شود.

The Stanley Parable: Ultra Deluxe

تصویر بازی The Stanley Parable: Ultra Deluxeتصویر بازی The Stanley Parable: Ultra Deluxe
  • ۲۵ پایان

بازی The Stanley Parable: Ultra Deluxe یک شبه ادامه برای عنوان Stanley Parable است که داخل اداره‌ای که شخصیت «استنلی» در آن قرار دارد، یک در جدید اضافه می‌کند که روی آن عبارت «محتوای جدید» (NEW CONTENT) نوشته شده است. مشابه بازی اول، مخاطب باید در راهروها و اتاق‌های مختلف اداره بچرخد و حرف‌های راوی را گوش دهد و طبق آنها عمل کند یا که سر خود پیش برود و ببیند چه عاقبتی در انتظارش خواهد بود.

این بازی که بارها در آن شاهد شکستن دیوار چهارم هستید، کلا ۲۵ پایان متفاوت دارند. افرادی که قصد یک تجربه کاملا خاص و سورئال دارند، حتما باید این بازی را امتحان کنند و ببینند چند تا از این پایان‌ها را آزاد خواهند کرد.

NieR: Automata

تصویر بازی NieR: Automataتصویر بازی NieR: Automata
  • ۲۶ پایان

وقتی بحث دنیا و پیش‌زمینه عمیق باشد، معدود استودیوهایی می‌توانند ادعا کنند که مشابه سری NieR یک روایت پیوسته را طی سال‌های بی‌شمار ارائه داده‌اند. داستان بازی NieR: Automata هزاران سال بعد در آینده جریان دارد. زمانی که جنگی بین ربات‌های انسان‌نما و ماشین‌ها مهاجم از یک سیاره دیگر در حال وقوع است.

این اثر ۲۶ پایان مختلف دارد که پنج‌تای آنها، پایان‌های اصلی محسوب می‌شوند. مابقی آنها شامل پایان‌های عجیب و غریب، خنده‌دار یا تصادفی می‌شود و هر کدام، لذتی متفاوتی به شخصیت‌ها و دنیای پساآخرالزمانی اطراف‌شان اضافه می‌کند.

The Witcher 3: Wild Hunt

تصویر بازی The Witcher 3: Wild Huntتصویر بازی The Witcher 3: Wild Hunt
  • ۳۶ پایان

قسمت سوم از سری «ویچر» یکی از بازی‌هایی بود که با تعداد زیاد پایان‌های خود، افراد بسیاری را شگفت‌زده کرد. این بازی ۳۶ پایان دارد که سه تای آنها به داستان اصل مرتبط هستند. باقی پایان‌ها هم بر اساس تصمیم‌هایی رقم می‌خورد که بازیکن برای شخصیت‌های مختلف طی بازی می‌گیرد.

برای داستان اصلی، بازیکن بین سه پایان «خوب»، «بد» و «بی‌طرف» یکی را خواهد دید که بر اساس تعامل‌های شخصیت گرالت با سیری و همچنین چگونگی تعلیم او برای بزرگ‌ترین نبرد بازی رقم خواهد خورد. برخی از ماموریت‌های جانبی بازی هم سرنوشت شخصیت‌های مهمی چون Bloody Braon و Radovid the Stern و Emhry var Emries را مشخص خواهند کرد. اعمال شما و همچنین انتخاب‌هایی که در هر ماموریت جانبی دارید، روی عاقبت این شخصیت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. صد البته که سرانجامی برای رابطه عاطفی گرالت هم در نظر گرفته شده است. بازیکن می‌تواند بین دو شخصیت «تریس» و «ینفر» یکی یا هر دو را انتخاب کند یا اصلا سراغ هیچکدام نرود.

Detroit: Become Human

تصویر بازی Detroit: Become Humanتصویر بازی Detroit: Become Human
  • ۸۵ پایان

بازی Detroit: Become Human اثری است که به صورت جدی و عمیق به موضوع هوش مصنوعی و اتکای بشریت به آن می‌پردازد؛ زمانی که هوش مصنوعی به مرور دارای قدرت احساس و درک می‌شود. مخاطب در این بازی کنترل سه اندروید را در قالب سه خط داستانی به عهده دارد و تعیین می‌کند احساس و ادراک آنها در جهت خیر یا شر شکل گیرد.

بازی ۸۵ پایان مختلف دارد که تعداد قابل توجهی برای یک بازی ویدیویی است. انتخاب‌های بازیکن برای سه شخصیت «کانر»، «کارا» و «مارکوس» و حتی شخصیت‌های مکمل، روی پایانی که انتهای بازی خواهید دید تاثیر می‌گذارد. هر انتخابی که در بازی انجام می‌دهید، منجر به خلق ده‌ها سناریوی مختلف می‌شود که یعنی هیچ دو نفری، یک پایان دقیق را در انتهای بازی نخواهند دید.

Star Ocean: The Second Story

تصویر بازی Star Ocean: The Second Storyتصویر بازی Star Ocean: The Second Story
  • ۸۶ پایان

تولد فرنچایز Star Ocean به ۲۸ سال پیش، یعنی سال ۱۹۹۶ میلادی باز می‌گردد و از همان زمان، طرفداران بسیاری داشته است که برای این سری احترام زیادی قائل هستند. یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این سری، بازی Star Ocean: The Second Story است که دو شخصیت اصلی با نام‌های Claude و Rena دارد که هر کدام از بخش داستانی متفاوتی برخوردارند.

سازندگان این بازی برای آن ۸۶ پایان مختلف در نظر گرفته‌اند که بیشتر وابسته به سطح احساسی (Emotional Level) شخصیت اصلی نسبت به شخصیت‌های دیگر است. اگر بخواهید تمام پایان‌های بازی را ببینید، باید فهرستی از شخصیت‌ها داشته باشید و تعیین کنید کدام‌شان باید به هم برسند و همچنین، بازی را چندین بار تمام کنید.

Baldur’s Gate 3

تصویر بازی Baldur’s Gate 3تصویر بازی Baldur’s Gate 3
  • ۱۷ هزار پایان

فکر کردید ۸۶ پایان برای یک بازی خیلی زیاد است؟ پس باید تعداد پایان‌های «بالدورز گیت ۳» را ببینید! قسمت سوم یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای دنیای Dungeons & Dragons اثر بسیار مورد انتظاری بود که بالاخره سال میلادی گذشته عرضه شد و موفقیت خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد. این بازی ۱۴۲ سال پس از قسمت دوم و دقیقا بعد از اتفاقات خط داستانی Descent Into Avernus در نسخه ۵e کتاب D&D جریان دارد.

بازی Baldur’s Gate 3 ده‌ها سناریوی مختلف جلوی بازیکن قرار می‌دهد که هر کدام می‌تواند به سرنوشت متفاوتی ختم شود. هر کاری از انتخاب NPC های مختلف به عنوان همراه یا پیوستن به گروه و قبیله خاص گرفته تا چگونگی حمله به یک دشمن می‌تواند پایان مختلفی برای‌تان رقم بزند. تمام این موارد در نهایت باعث ایجاد ۱۷ هزار پایان برای این بازی شده است.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.