۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند

چه در رابطه با فیلم، رمان، اسباب بازی یا کمیک و ویدیوگیم صحبت کنیم، ۰۰۷ یکی‌ از الهام‌بخش‌ترین فرنچایزهای ممکن برای آثار این مدیوم‌ها بوده است. اگرچه خود جیمز باند بازی‌های ویدیویی بسیاری دارد که با استقبال خوبی روبرو شده، از جمله بازی نمادین نینتندو ۶۴ که به مانند اسمش طلایی بود، اما بازی‌های بیسیار خوب دیگری هم وجود دارند که تداعی‌گر این جاسوس محبوب هستند. با ویجیاتو و بازی‌هایی که به شما حس جیمز باند می‌دهند آشنا شوید یا آثاری که می‌توانند یادآور او باشند همراه باشید.

<!–

–>

فهرست محتوا
نمایش

Superhot (2016)

SUPERHOTSUPERHOT

یافتن نقاط اشتراک بین جیمزباند و سوپرهات شاید سخت‌تر از باقی بازی‌های لیست باشد، اما این تیراندازی حساب شده و استراتژی حملات در این بازی بود که منجر به حضور این اثر در لیست ما شد. با حرکت شما، دنیا حرکت می‌کند و این، تمام ایده‌ی Superhot است.

Superhot اثری است که در آن استایل گرافیکی و گیم‌پلی به‌خوبی با هم ترکیب می‌شوند و لحظاتی در آن خلق می‌شود که یادآور بهترین فیلم‌های باند است. در نگاه اول، Superhot ممکن است اثری بسیار ابتدایی به نظر برسد، اما باور کنید که سوپرهات اثری واقعا پیچیده و جذاب است.

The Sly Cooper Series (2002-2013)

۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند - ویجیاتو۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند - ویجیاتو

اسلای کوپر یکی از قدیمی‌ترین و احتمالا فراموش‌شده‌ترین بازی‌های سونی به شمار می‌رود. البته این را بدانید که اسلای و باندش دزد هستند و نه جاسوس و با این وجود، المان‌هایی در بازی وجود دارد که حیف بود اگر در لیست به آن‌ها اشاره نمی‌شد. در طول چهار نسخه اصلی این سری، Sly Cooper به سرزمین‌های عجیب و غریب بسیاری سفر می‌کند، با بسیاری از شرورهای مختلف روبرو می‌شود و از مخفی‌کاری برای به پایان رساندن اهدافش استفاده می‌کند.

Deus Ex (2000)

سیستم های ضعیفسیستم های ضعیف

اگرچه بازیکنان امروزی Deus Ex را با نسخه‌های اخیرش می‌شناسند، اما Deus Ex اصلی به همان اندازه ارزش بازی کردن را دارد. این بازی عنوانی افسانه‌ای از آغاز هزاره جدید میلادی بوده که داستان جی سی دنتون، مامور یک آژانس ضد تروریستی را دنبال می‌کند. از نظر کلی، Deus Ex شباهت‌های بیشتری با بازی‌هایی مانند The Matrix یا The X-Files دارد، اما اگر آن را بازی کنید، مقدار زیادی از المان‌های ۰۰۷ در آن دیده می‌شود.

Killer7 (2005)

۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند - ویجیاتو۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند - ویجیاتو

همیشه در اولین روبرویی با Killer7 این سوال مطرح می‌شود که آیا این یک اثر ترسناک است یا خیر. اثری که توسط منتقدان مورد تحسین قرار گرفت، اما در بخش فروش شکست خورد و البته این اتفاق، هیچ چیز از ارزش‌های بازی کم نکرد. Killer7 را می‌توان یک اثر معمایی توصیف کرد. بازی داستان مردی به نام Harlan Smith را دنبال می‌کند که با وجود آن که در حالت عادی مردی روی ویل‌چیر است می‌تواند به یک سری قاتل تغییر شکل دهد. بازی با وجود آن که کاراکترهایی مرموز و شبیه به این سری فیلم‌ها دارد، از نظر کلی فضاسازی کمی ترسناک و تاریک به شمار می‌رود.

Tomb Raider: Anniversary (2007)

Tomb RaiderTomb Raider

وقتی طرفداران تلاش می‌کنند منابع الهام سری بازی‌های توم ریدر و کاراکتر لارا کرافت را مشخص کنند، بسیاری به سراغ فیلم های ایندیانا جونز می‌روند. این ایده اشتباه نیست، با این حال، بسیاری فراموش می کنند که حتی خود شخصیت ایندی از ۰۰۷ الهام گرفته شده، زیرا استیون اسپیلبرگ می خواست فیلمی از سری باند را کارگردانی کند که نهایتا به خلق Raiders of The Lost Ark منجر شد

The No One Lives Forever Duology (2000-2002)

۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند - ویجیاتو۱۰ بازی که به شما حس جیمز باند را می‌دهند - ویجیاتو

سری بازی‌های «هیچ کس برای همیشه زنده نخواهد ماند» توسط Monolith Productions توسعه یافته، استودیویی که بعدها با سری F.E.A.R به شهرت رسید. هر دو بازی No One Lives Forever گوهری پنهان به شمار می‌رود که نشانه‌های بسیاری از فیلم‌های اولیه باند در آن دیده می‌شود. کیت آرچر، مامور گروه ضد تروریستی یونیتی، شبیه به یک جیمز باند زن است. او بریتانیایی، شوخ طبع و ماهر بوده و به ابزار‌های عجیب و غریب و سلاح‌های کشنده‌ای دسترسی دارد. حتی تبهکارانی که آرچر با آنها مبارزه می‌کند، از نوع شرورانی هستند که جیمز باند با آنها روبرو می‌شد.

Tom Clancy’s Splinter Cell Series (2002-2013)

بازی هایی که به جیمز باند شباهت دارندبازی هایی که به جیمز باند شباهت دارند

این که بگوییم همه بازی‌هایی که شامل محتوای جاسوسی می‌شوند تحت تأثیر جیمز باند هستند، کمی تقلب به‌نظر می‌رسد، برای مثال Splinter Cell اثری منحصر به فرد است و نسبت به جیمز باند تفاوت‌های بسیاری دارد. این سری بازی در رابطه با مامور سیاه‌پوشی به نام سم فیشر است که با تروریست‌ها و مشکلات سیاسی و منطقه‌ای بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. در کنار نویسنده سری جیمز باند یعنی ایان فلمینگ، تام کلنسی یکی از مشهورترین نویسندگان جاسوسی در تاریخ ادبیات است و به نوعی سم فیشر یک جیمز باند واقع‌گرایانه با فضای آمریکایی به شمار می‌رود.

The Hitman Series (2000-2021)

شوتر سوم شخصشوتر سوم شخص

در ظاهر، واقعاً شباهت زیادی بین جیمز باند شوخ طبع و کاریزماتیک و مامور ۴۷ قاتل دنیای ویدیو گیم وجود ندارد، اما این نوع نگاه خیلی سطحی است. فرنچایز Hitman را می‌توان به دلیل جاسوس‌بازی‌های فراوان، استفاده از سلاح‌های مختلف و بعضا بامزه برای کشتن دشمنان و در نهایت دست باز بازیکن برای به پایان رساندن هر یک از ماموریت‌ها یکی از نزدیک‌ترین بازی‌ها به این اثر دانست. پیشنهاد می‌کنیم که این سری بازی‌ را حتما و حتما با عنوان Hitman: Blood Money که این روزها روی تلفن‌های همراه نیز پورت شده آغاز کنید، چرا که یکی از بهترین نسخه‌های کل سری به شمار می‌رود و امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Perfect Dark (2000)

بازی های شبیه به جیمز باندبازی های شبیه به جیمز باند

بازی Perfect Dark در واقع یک جانشین معنوی برای Goldeneye 007 به شمار می‌رود و جالب است بدانید که حتی به عقیده‌ی بسیاری Perfect Dark ممکن است اثری بهتر باشد. Joanna Dark کاراکتری شبیه به جیمز دارد و از همین رو بازی کردن با او مدام یادآور این شخصیت دوست داشتنی است. شما می‌توانید این بازی را با استفاده از شبیه‌ساز و نسخه‌های پورت شده روی ایکس‌ باکسش تجربه کنید.

The Metal Gear Solid Series (1998-2015)

بازی های شبیه به جیمز باندبازی های شبیه به جیمز باند

هیچ شکی وجود نداشت که نهایتا کدام بازی لایق آن است که در انتهای لیست و به عنوان شبیه‌ترین سری بازی به مجموعه جیمزباند حضور داشته باشد. فرنچایز Metal Gear Solid، زاییده فکر هیدئو کوجیما، یک سری بازی مخفی کاری شگفت انگیز است که در سال ۱۹۹۸ شروع شد و نهایتا داستانش در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید. به گفته کوجیما، که خو یکی از علاقه‌مندان به صنعت سینما است، آخرین قسمت این بازی از فیلم‌های محبوب Bond مانند Goldfinger و Dr. No الهام گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.