۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند

یکی از موارد خاصی که در رابطه با بازی‌های ویدیویی وجود دارد، این است که شما را به سفرهای دور و درازی برده و مکان‌های شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارند. این آثار از همین طریق بازیکنان را درگیر کرده و باعث می‌شوند گیمر روزها و هفته‌ها مشغول باشد و با بررسی هر گوشه و کنار دنیای وسیع آن به نحوی یک زندگی مجازی در بازی مدنظر داشته باشد. گرچه چنین تجربیاتی اغلب کم و دور از دسترس احساس می‌شوند اما در سال‌های اخیر شاهد عرضه عناوینی بوده‌ایم که به راحتی می‌توانند تا صدها ساعت از زمان شما را به خود اختصاص دهند و حسابی در سرگرم کردن‌تان موفق باشند. در ادامه با ویجیاتو و مرور فهرست پیش‌رو همراه باشید.

<!–

–>

Death Stranding: Director’s Cut


۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو

بازی دث استرندینگ استودیوی کوجیما پروداکشنز شاید مناسب همه‌ی سلیقه‌ها نباشد اما اگر ذره‌ای احساس می‌کنید که می‌توانید با گیم‌پلی منحصربه‌فرد و دنیای پساآخرالزمانی آن کنار بیایید، حتما یک شانس به جدیدترین ساخته‌ی هیدئو کوجیما بدهید، باور کنید ارزشش را دارد!

این بازی شما را به سفری در سرتاسر آمریکا می‌برد. جایی که شما در نقش شخصیت سم پورتر بریجز، باید بار و بسته‌های مختلفی را به مقصد برسانید و در این بین بایوم و مناطق مختلفی را به چشم ببینید و ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کنید. با این وجود هسته اصلی تشکیل‌دهنده‌ی Death Stranding به اتصال مجدد جامعه‌ای که از دست رفته و ساختن یک دنیای مشترک مربوط است. از همین رو سازه‌های مختلفی نظیر پل‌ها، جاده‌ها و زیپ‌لاین‌ها که دیگر بازیکنان (و یا حتی خود شما) ساخته‌اید را می‌توانید در بازی مشاهده و از آن‌ها استفاده کنید. دث استرندینگ از هر نظر محصولی باارزش برشمرده می‌شود و حال که کامل‌ترین نسخه بازی تحت عنوان کات کارگردان یا همان Director’s Cut در دسترس قرار گرفته و قسمت دوم آن هم معرفی و شایعه‌ها به انتشار آن در سال آینده میلادی اشاره دارند، به‌نظر می‌رسد بهترین زمان ممکن برای تجربه این اثر همین حالا باشد.

Elden Ring


۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو

الدن رینگ بی‌شک بزرگ‌ترین، باشکوه‌ترین و مجذوب‌کننده‌ترین بازی استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) است که با گردآوری چالش‌های متعدد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. از همین رو بازی مملو از ماموریت‌های متنوع و هیجان‌انگیزی برای تکمیل کردن است که آیتم‌های باارزشی را در اختیارتان قرار داده و این‌چنین شما را هرچه بیشتر غرق در ماجراجویی می‌کند. در این بین نباید از مسیر یافتن و صدالبته مبارزه با باس‌های گوناگون و درنده‌خوی بازی غافل شد.

افرادی که تنها دوست دارند خط اصلی بازی را به پایان برسانند باید حداقل ۵۰ ساعت از وقت خود را برای ماجراجویی در دنیای گسترده الدن رینگ کنار بگذارند. از طرفی آن دسته از گیمرهایی که مشتاق هستند تا تک به تک دانجن‌های بازی را زیر و رو کنند و به گشت و گذار در محیط وسیع آن مشغول شوند، خیلی راحت به بیش از ۱۰۰ ساعت زمان نیاز دارند. حال به تمام این‌ها، امتحان کردن بیلد‌های مختلف و امکانات متعدد بخش نیو گیم پلاس را هم اضافه کنید تا به این مساله پی ببرید که ۱۰۰ ساعت که سهل است، شما می‌توانید دو یا حتی سه برابرِ آن را در Elden Ring سپری کنید.

Baldur’s Gate 3


تصویر بازی نقش‌آفرینی Baldur's Gate 3تصویر بازی نقش‌آفرینی Baldur's Gate 3

استودیوی لاریان (Larian) با انتشار بازی Baldur’s Gate 3 در سال جاری غوغای بزرگی به پا کرد. بدین ترتیب به جرات می‌توان گفت بالدورز گیت ۳ نتیجه‌ی رسیدن به بالاترین سطحِ هر آن چیزی است که از یک اثر RPG (نقش‌آفرینی) انتظار می‌رود. این بازی که سه سال در فاز ارلی اکسس (دسترسی زودهنگام) به سر می‌برد، رفته‌رفته محتوای بیشتری دریافت کرد و در نهایت پس از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی این استودیو به محصولی که این روزها سر زبان‌ها افتاده و لقب قَدَرترین رقیب بهترین بازی سال را یدک می‌کشد، تبدیل شد.

داستان بازی در سه اکت روایت می‌شود که هر یک با چالش‌های جذابی ارائه شده و به مرور بیشتر هم می‌شود. از همین رو هر بخش از داستان بازی با لوکیشن‌های بی‌نظیر، مکانیک‌های به‌یادماندنی گیم‌پلی و ماموریت‌های طولانی‌ای پر شده که حتی اگر برای اتمام رساندن آن عجله داشته باشید، حداقل به ۶۰ الی ۷۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر قصد غوطه‌ور شدن در تجربه بازی و کاوش تمام و کمال آن را دارید، بالدرز گیت ۳ به راحتی می‌تواند حداقل ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کند.

Cyberpunk 2077


Cyberpunk 2077 Phantom LibertyCyberpunk 2077 Phantom Liberty

بازی پرحاشیه سایبرپانک ۲۰۷۷، گرچه به هنگام عرضه هر آنچه که از سوی سازندگان وعده داده شده بود را برای گیمرها مهیا نکرد و اثر ناقصی محسوب می‌شد، اما اکنون با به‌روزرسانی‌های متعدد و به‌خصوص پچ ۲.۰ به محصول معرکه‌ای تبدیل شده است.

این اثر نقش‌آفرینی که در روزهای شلوغ ۲۰۲۳ حال به پتانسیل نهایی خود دست یافته، کلاس‌های مختلفی را برای ساخت و شخصی‌سازی کاراکتر در اختیار شما قرار می‌دهد و محتوای فراوانی دارد که تا ساعت‌ها می‌تواند شما را مشغول نگه دارد. علاوه بر داستان اصلی، تعداد زیادی ماموریت فرعی در این بازی وجود دارد و همانند بازی قبلی استودیوی سی دی پراجکت رد (CDPR) یعنی بازی ویچر ۳، این فعالیت‌های جانبی به ندرت خسته‌کننده ظاهر شده و اغلب با شخصیت‌های به‌یادماندنی، پاداش‌های ارزشمند و روایت چشمگیری ارائه می‌شوند.

Cyberpunk 2077 به شما اجازه می‌دهد راه و روش مدنظر خود را در پیش بگیرید و این به شما بستگی دارد که در سایه‌ی فروغ نئونی نایت سیتی پیشروی کنید یا به ستاره درخشان آن تبدیل شوید. در نهایت هم باید اشاره کنیم اکسپنشن فنتوم لیبرتی در حال حاضر در دسترس قرار گرفته و از همین رو اگر در این ایام دل‌تان هوس بازدید از نایت سیتی کرده، بی‌شک به بیش از ۱۰۰ ساعت زمان برای به پایان رساندن آن نیاز دارید. تازه اگر بخواهید پایان‌های مختلف بازی را هم تجربه کنید، باید بیش از این‌ها را در سایبرپانک ۲۰۷۷ بگذرانید.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom


ZeldaZelda

انتظارات برای The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom که دنباله‌ای بر The Legend of Zelda: Breath of the Wild محسوب می‌شود، بسیار بالا بود. با این حال وقتی که بازی عرضه شد متوجه شدیم این اثر موفق شده تا از انتظارات فراتر ظاهر شود و گرچه به لحاظ فنی نقشه بازی باری دیگر شامل سرزمین هایرول (Hyrule) که در نسخه قبلی تجربه کرده بودیم، می‌شود اما موارد بسیاری نظیر جزیره‌های شناور و قلمروهایی زیرزمینی وجود دارند که تا مدت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد.

لجند آو زلدا: تیرز آو کینگدام نه‌تنها عطش گیمر برای ماجراجویی را سیراب نمی‌کند که در عوض به دلیل ابزار بسیار خوب و جهان عظیمی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد، مدام او را تشویق می‌کند تا زیر و بم دنیای آن را خوب بگردد و همیشه به دنبال تجربه‌های متفاوت در گوشه و کنار آن باشد. از معماهای بی‌نظیر که این سری با آن‌ها شناخته می‌شود تا سناریوهای اکشن مختلفی که در جای جای بازی تعبیه شده‌اند، همه و همه باعث می‌شوند تا گیمر اشتیاق داشته باشد در دنیای عمیق هایرول به گشت و گذار بپردازد.

Starfield


StarfieldStarfield

بازی استارفیلد یک حماسه فضایی عظیم است که حتی برای تیم توسعه‌دهنده‌ای مانند بتسدا (Bethesda) نیز بسیار جاه‌طلبانه به‌نظر می‌رسد. این عنوان نقش‌آفرینی و علمی تخیلی تماما درمورد کشف عمیق‌ترین رازهای جهان و کهکشان است و از همین رو دنیای گسترده بازی پر از فعالیت‌های جالب و مکان‌های متفاوتی برای کاوش و کند و کاو طراحی شده است.

با این وجود گرچه ممکن است اکثر سیارات بازی، موارد قابل توجهی برای ارائه نداشته باشند اما سیاراتی که در طول ماموریت‌های اصلی به آن‌ها سر می‌زنید اغلب با فعالیت‌های جانبی متنوع و اطلاعات و نگاره‌های جذابی پر شده‌اند که گاها دید شما نسبت به یک مساله را تغییر می‌دهند و ممکن است بر اساس آن‌ها تصمیمی بگیرید که پیامدهای گوناگونی در بر داشته باشد. علاوه بر این‌ها، کارهای جورواجور و ریزجزئیات بسیاری در استارفیلد وجود دارد که گیمر تا مدت‌ها شیفته و مجذوب آن‌ها می‌شود.

Horizon Forbidden West


Horizon Forbidden WestHorizon Forbidden West

بازی هورایزن فوربیدن وست همانگونه که از نامش پیداست، الوی (Aloy)؛ قهرمان اصلی داستان را راهی غرب ممنوعه می‌کند تا راهی برای درمان آفت و بیماری‌ای که سرزمین و کشت‌های بشریت را نابود کرده، پیدا کند. سفر بازیکنان در این دنیای پساآخرالزمانی با مبارزه‌های شدیدا نفس‌گیر و منظره‌های حیرت‌انگیزی همراه است که مطمئنا کاری می‌کند نتوانید به راحتی آن را کنار بگذارید.

گوریلا گیمز عمیقا سعی داشته تا نواقص و ایرادات وارده به بازی Horizon Zero Dawn نظیر ماموریت‌های فرعی خسته‌کننده که شامل محتوای تکراری می‌شدند و تنها هدف‌شان جابه‌جایی گیمر در نقاط مختلف نقشه بود را برطرف کند و بدین ترتیب Forbidden West تبدیل به تجربه‌ای یکپارچه و گیرا شده که فعالیت‌های جانبی‌ای که تدارک دیده عمیقا سرگرم‌کننده است و پاداش‌های ارزشمندی را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. همین مساله هم باعث شده تا مخاطب نسبت به گشت و گذار و انجام ماموریت‌های مختلفی که در سرتاسر دنیای بازی پراکنده شده‌اند، میل و رغبت بیشتری داشته باشد. راستی حالا بسته الحاقی Burning Shores هم عرضه شده و این‌چنین تجربه این عنوان در این روزها وقت و انرژی قابل توجهی را طلب می‌کند.

در نهایت هم بد نیست اشاره کنیم نسخه Complete Edition که شامل بازی اصلی و بسته الحاقی Burning Shores خواهد بود با قیمت ۶۰ دلار در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر ۱۴۰۲) برای کنسول پلی استیشن ۵ و مدتی بعد در تاریخ نامعلومی از اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی از طریق فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Hogwarts Legacy


۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو

بازی هاگوارتز لگسی را به راحتی می‌توان همه‌ی آن چیزی که طرفداران از یک اثر نقش‌آفرینی جریان‌دار در دل قصه‌های خلق شده توسط جی. کی. رولینگ می‌خواهند، توصیف کرد. بازیکنان در این اثر نقش یک دانش‌آموز در مدرسه جادوگری هاگوارتز را بر عهده می‌گیرند و ضمن تجربه خط داستانی اصلی بازی در بسیاری از ماجراجویی‌ها و فعالیت‌هایی که در جهان بازی چیده شده، شرکت می‌کنند.

اگر به دنیای فانتزی هری پاتر علاقه‌مند باشید، اطلاعات قابل توجهی از اسرار مدرسه جادوگری گرفته تا رازهای عمیق و باستانی را می‌توانید در Hogwarts Legacy بیابید که حسابی شما را سر ذوق می‌آورند. در کل تکمیل ماموریت‌های اصلی و فرعی این عنوان می‌تواند بین ۵۰ الی ۱۰۰ زمان‌بر باشد.

Ghost of Tsushima: Directors Cut


۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو

گوست آو سوشیما شما را در نقش جین ساکای قرار می‌دهد. او یک سامورایی است که برای آزادی جزیره سوشیما پس از هجوم وحشیانه مغول‌ها به رهبری کوتون خان (Khotun Khan) تلاش می‌کند. این بازی در سه پرده روایت می‌شود و دارای جهان باز و وسیعی است که با مناظر دیدنی، معابد باشکوه و مزارعی که خیره‌کننده به‌نظر می‌رسند، پر شده و این‌چنین ساکرپانچ موفق شده تا یکی از زیباترین فضاسازی‌های موجود در بازی‌های ویدیویی را خلق کند. زمانی که مشغول تجربه این عنوان هستید بارها از مسیر اصلی خارج می‌شوید و زیبایی محیط را از نظر می‌گذرانید و دوست دارید تا مدام گوشه و کنار نقشه را جست‌وجو کنید.

بدین ترتیب در سوشیما ماموریت‌های متعددی انتظارتان را می‌کشند و اکنون نسخه دایرکتورز کات بازی با اضافه کردن اکسپنشن Iki Island باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری را در بازی سپری کنید. شما می‌توانید این اثر را ظرف ۵۰ ساعت به اتمام برسانید ولی اگر عجله را کنار بگذارید و حسابی محیط بازی را زیر و رو کنید، گوست آو سوشیما به جمع بازی‌های می‌پیوندد که بیش از ۱۰۰ ساعت دوام می‌آورد.

Dying Light 2: Stay Human


۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو۱۰ بازی ویدیویی که می‌توانند بیش از ۱۰۰ ساعت شما را سرگرم کنند - ویجیاتو

استودیوی تک‌لند (Techland) با ساخت داینگ لایت ۲، دنباله‌ی شایسته‌ای را ارائه کرد که گرچه بی‌نقص نیست و ایرادات مختلفی دارد اما همچنان بازی لذت‌بخشی به شمار می‌رود.

داستان و اتفاقات بازی Dying Light 2 در شهر ویلدور رخ می‌دهد. از همین رو سازندگان ایده‌های قسمت قبلی را با تعداد فراوانی از مهارت‌ و توانایی‌ها (که برای پیش‌برد مراحل نیاز دارید آن‌ها را به کار بگیرید) گسترش داده‌اند. برای به اتمام رساندن داستان اصلی بازی حدود ۳۰ الی ۴۰ ساعت زمان نیاز دارید اما اگر بخواهید مسیرهای انحرافی را دنبال کنید و به قصه‌هایی که در گوشه و کنار این دنیا روایت می‌شوند گوش بسپارید و مراحل فرعی را هم تکمیل کنید، داینگ لایت ۲ به راحتی می‌تواند بیش از ۱۰۰ ساعت محتوا در اختیارتان قرار دهد.


مطلب پیشنهادی:استارفیلد تونست ایکس باکس رو نجات بده؟ | ویجی کستچه خبر از منجی ایکس باکس؟
استارفیلد تونست ایکس باکس رو نجات بده؟ | ویجی کستاستارفیلد تونست ایکس باکس رو نجات بده؟ | ویجی کست

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.