۱۰ بازی جهان‌باز که بهترین مکانیزم مبارزه‌ای را داشتند

راستش را بخواهید، بازی‌های جهان‌باز جزو دوست داشتنی‌ترین عناوینی به شمار می‌روند که گیمرها می‌توانند در دنیای بازی‌های ویدئویی به سراغشان بروند. این سبک از بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا دنیای بی‌نظیری پیش رویتان داشته باشید. دنیایی که هرچیزی در آن امکان‌پذیر است و طبیعتا باید خودتان را برای رو به رو شدن با چیزهای مختلفی آماده کنید. در طول چندین سال اخیر، به سبب پیشرفت بازی‌های ویدئویی، به میزان محبوبیت این سبک از بازی‌ها افزوده شده و طبیعتا بد نیست که ما نیز در ویجیاتو نیم‌نگاهی به دنیای بازی‌های جهان‌باز داشته باشیم.

<!–

–>

پس بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های جهان‌باز هستید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سفری هیجان‌انگیز به دنیای بازی‌های جهان‌باز داشته باشیم و ۱۰ مورد از بهترین بازی‌های جهان‌بازی که برترین مکانیزم‌های مبارزه‌ای را داشتند به شما معرفی کنیم. پس این شما و این ۱۰ بازی جهان‌باز برتر که جذاب‌ترین مکانیزم‌های مبارزه‌ای را داشتند!

فهرست محتوا
نمایش

Kingdom Come: Deliverance


اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های اقتباسی از دوران قرون وسطی هستید، بازی جهان‌باز Kingdom Come: Deliverance یکی از بهترین عناوین حاضر در این لیست است. عنوانی که با ترکیب المان‌های نقش آفرینی – اکشن، تجربه‌ای دوست داشتنی از دنیای بازی‌های اوپن ورلد را به تصویر کشیده. بازی جذاب Kingdom Come: Deliverance که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد از سوی منتقدان و گیمرهای بسیاری به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی آن‌ سال شناخته شد.


مطلب پیشنهادی:بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمپلی استیشن اسلیم عرضه شد!
بررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیمبررسی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم

Kingdom Come: Deliverance درست همان‌چیزی بود که گیمرها می‌خواستند. این بازی سفر وصف‌ناپذیری به قرون وسطی و قلعه‌های مرموز اروپایی بود. گیم‌پلی این بازی سعی داشت تا با استفاده از موضوعات واقع‌گرایانه، یک سر و گردن نسبت به سایر بازی‌های آن‌ سال بهتر باشد و همچنین گرافیک خوب بازی Kingdom Come: Deliverance نیز؛ جزو دیگر دلایلی بود که این بازی را خاص می‌کردند.

Horizon Forbidden West


Horizon Forbidden West جزو بازی‌هایست که نه‌تنها در بخش داستانی، بلکه در بخش گرافیک و گیم‌پلی نیز عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داده است. عنوانی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ توسط استودیوی Guerrilla Games ساخته شد و دردسترس کاربران پلی‌استیشن ۴ و ۵ قرار گرفت. اما این بازی بقدری محبوب شد که پی‌سی گیمرها هم از تجربه آن بی‌دریغ نماندند و نهایتا در سال ۲۰۲۴ بود که نسخه پی‌سی این بازی نیز منتشر شد. عملکرد این بازی بقدری فوق‌العاده بود که آن را به امتیاز متای ۸۹ رساند و Horizon Forbidden West را تبدیل به دنباله‌ای بسیار خوب کرد.

مکانیزم‌های مبارزه‌ای در این بازی طراحی بسیار خوبی داشتند. نبرد با هیولاها و دایناسورهای رباتی، بخش جذاب گیم‌پلی این بازی بودند و همچنین به لطف حرکات سریع و تنوع خوب سلاح‌ها، مبارزه‌ها در Horizon Forbidden West لذت‌بخش‌تر از همیشه شده بودند. از طرفی این مبارزات قدرت مدیریتی و استراتژی شما را نیز به چالش می‌کشدند که نوبه خودش جالب توجه بودند.

Like a Dragon: Infinite Wealth


بازی‌های یاکوزا جزو فرنچایزهای نه‌چندان شناخته‌شده در ایران هستند. اما باور کنید که این فرنچایز یکی از بهترین عناوین جهان‌باز است که با انتشار هر نسخه از این سری، این فرنچایز بهتر و بهتر شده و فرقی هم ندارد که روی صحبتمان با نسخه‌های اصلی این سری است، یا اسپین‌آف‌های آن! این موضوع درباره بازی Like a Dragon: Infinite Wealth نیز صدق می‌کند. عنوانی که در سال ۲۰۲۴ عرضه شد و یکی از جدیدترین بازی‌های ویدئویی امسال است که ماموریت ساخت آن را استودیوی Ryu Ga Gotoku Studio برعهده داشت و در نهایت سگا آن را منتشر کرد.


مطلب پیشنهادی:مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکلات مدل جدید پلی استیشن ۵!
مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟مشکل مدل جدید پلی استیشن چیست؟

Like a Dragon: Infinite Wealth موفق شد تا در نمایش اولیه خود عملکرد ستایش‌کننده‌ای داشته باشد. این بازی با امتیاز متای ۹۲، گرافیک خوب، جهان پویا و از همه مهم‌تر گیم‌پلی دوست داشتنی که داشت، فورا موفق شد تا جایگاهش را در میان گیمرها پیدا کند و تبدیل به یکی از بهترین و موفق‌ترین نسخه‌ها در میان کل فرنچایز یاکوزا شد.

Red Dead Redemption 2


راکستار پادشاهی بلامنازع در صنعت بازی‌های جهان‌باز است. فرقی ندارد که ما درباره بازی جی‌تی‌ای صحبت می‌کنیم، یا Bully و حتی فرنچایز رد دد ردمپشن! آن‌ها بازی‌هایشان را با دقت مثال‌زدنی می‌سازند و ابدا نمی‌توان ایرادی از بازی‌های استودیوی راکستار گرفت. سابقه خوب آن‌ها در ساخت و توسعه بازی‌های جهان‌باز، باعث شده تا ما ناخودآگاه انتظارات بسیار بالایی از عناوین راکستار داشته باشیم. این استودیو جزئیات و چیزهایی را در دنیای بازی‌هایش قرار می‌دهد که حتی در بازی‌های جدید نیز نمی‌توان مشابه‌شان را پیدا کرد.

حال در این میان، بازی Red Dead Redemption 2 از سال ۲۰۱۸؛ مصداقی عالی برای این موضوع است. راکستار با ساخت این بازی، هنر خودش را در ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی به تصویر کشید و باعث شد تا بازی Red Dead Redemption 2 یکی از شاهکارهای دنیای ویدئوگیم باشد که بیش از آن‌که از آن به عنوان یک بازی ویدئویی یاد کنند، گیمرها صفت یک اثر هنری را به Red Dead Redemption 2 داده‌اند.

Marvel’s Spider-Man 2


درست تا همین چندسال پیش، بازی‌های ابرقهرمانی طرفداران زیادی نداشتند. اما با تولد فرنچایز بتمن از استودیوی راکستدی و همچنین سری مارول اسپایدرمن از سونی؛ بازی‌های ابرقهرمانی دچار انقلابی بزرگ شدند و بازی‌های شاهکاری به وجود آمدند. بازی Marvel’s Spider-Man 2 نیز دقیقا یکی از همین بازی‌هاست که در پاییز سال ۲۰۲۳ توسط استودیوی Insomniac Games انحصارا برای کنسول پلی‌استیشن ۵ ساخته شد و ماموریت انتشار آن نیز برعهده سونی بود.


مطلب پیشنهادی:عنوان سئو: بهترین گان های وارزون موبایل | معرفی ۷ اسلحهبهترین سلاح‌ها در بتل رویال وارزون
عنوان سئو: بهترین گان های وارزون موبایل | معرفی ۷ اسلحهعنوان سئو: بهترین گان های وارزون موبایل | معرفی ۷ اسلحه

بازی Marvel’s Spider-Man 2 به شما اجازه می‌داد تا تجربه‌ای دوست داشتنی از شهر نیویورک داشته باشید. همچنین حضور ۲ مرد عنکبوتی به عنوان کاراکترهای اصلی این بازی، سبب شده بود تا گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man 2 بیش از هر زمان دیگری هیجان‌انگیز باشد.

Dying Light 2 Stay Human


بازی‌های زامبی‌محور برای بسیاری از گیمرها تجربه‌ای دوست داشتنی‌اند. اما اگر طرفدار این سبک از بازی‌ها هستید و به دنبال یکی از بهترین عناوین زامبی‌محور جهان‌باز با مبارزات فوق‌العاده‌اید، Dying Light 2 Stay Human از سال ۲۰۲۲ قطعا گزینه خوبی برای شماست. عنوانی که دنباله موفقی برای بازی نسخه اول بود و توانست تا انتظارات را به خوبی برآورده کند. این بازی توسط استودیوی تک‌لند ساخته شد و به امتیاز متای ۷۶ رسید.

همچنین Dying Light 2 Stay Human یک بازی قابل احترام و دوست داشتنی بود که گیم‌پلی بسیار جذابی داشت. استفاده از مکانیزم‌های پارکور، زامبی‌های متنوع و از همه مهم‌تر، المان‌های نقش آفرینی و واقع‌گرایانه در دنیای این بازی، باعث شده بودند تا Dying Light 2 Stay Human یکی از بهترین‌ها در میان عناوین ویدئویی باشد.

فرنچایز Just Cause


راستش را بخواهید، به جرئت می‌توان گفت که هیچ بازی جهان‌باز – اکشنی به اندازه سری Just Cause دوست داشتنی نیست. فرنچایزی که اکثر گیمرها آن را به سبب استفاده از موضوعات خلاقانه می‌شناسند و شما می‌توانید تجربه کاملا متفاوتی در دنیای این سری داشته باشید. اما چیزی‌که سبب جذابیت هرچه بیشتر این فرنچایز شده، قابلیت‌های کاراکتر شماست که به شما اجازه می‌دهند تا صرفا با استفاده از یک قلاب، به این‌طرف و آن‌طرف بروید. درواقع قلاب‌ها در Just Cause، درست مانند تارها در بازی مرد عنکبوتی‌اند.


مطلب پیشنهادی:نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستشما چه نسلی هستید؟
نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستنسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کست

Just Cause جزو معدود بازی‌هایی است که هرچقدر تعداد دشمنان در آن بیشتر باشد، شما از مبارزه با آن‌ها لذت بیشتری خواهید برد. Just Cause به شما اجازه می‌دهد تا از راه‌های خلاقانه‌ای برای شکست دادن دشمنانتان در این بازی استفاده کنید و این موضوعی است که کمتر می‌توان مشابه‌اش را در دنیای سایر بازی‌های ویدئویی جهان‌باز پیدا کرد.

Sekiro: Shadows Die Twice


تمامی بازی‌های سولزلایک از استودیوی فرام‌سافتور، عناوینی مورد احترام و دوست داشتنی‌اند. اما وقتی صحبت از بهترین مکانیزم‌های مبارزه‌ای می‌شود، باید به احترام بازی Sekiro: Shadows Die Twice از این استودیو، کلاه از سر برداریم. Sekiro: Shadows Die Twice مسیر به مراتب متفاوت‌تری نسبت به سری دارک سولز و یا حتی بلادبورن طی کرد و شما را به شرق آسیا و ژاپن باستان برد. اما این بازی همچنان به المان‌های فانتزی پایبند بود و باس‌فایت‌های آن، طراحی کم‌نظیری داشتند.

Sekiro: Shadows Die Twice مبارزاتی داشت که هیجان‌ را در گیمرها تزریق می‌کردند. این بازی به شما اجازه می‌داد تا با استفاده از شمشیرتان، به سراغ دشمنانی بروید که حتی فکرش را هم نمی‌کردید. پس بنابراین اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز با مکانیزم‌های مبارزه‌ای فوق‌العاده‌اید، Sekiro: Shadows Die Twice از استودیوی فرام‌سافتور، عنوان قابل اعتمادی است.

Middle-earth: Shadow of War


در طول سالیان اخیر، بازی‌های اقتباسی بسیاری با الهام از دنیای ارباب حلقه‌ها ساخته شد. اما هیچکدام از آن‌ها به اندازه چیزی‌که استودیوی وارنر با بازی Middle-earth: Shadow of War رقم زدند، موفق نشدند. Middle-earth: Shadow of War شاهکاری بود که هیچ رقیبی نداشت. عنوانی که در سال ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن ۴، کنسول ایکس‌باکس وان، پی‌سی و حتی سیستم عامل iOS نیز منتشر شد و نقدهای بسیار خوبی را به دنبال داشت.


مطلب پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

Middle-earth: Shadow of War یک بازی اکشن – نقش آفرینی بود که گیم‌پلی واقعا خوبی را به تصویر می‌کشید. گیم‌پلی این بازی با الهام از سایر عناوین استودیوی Warner Bros؛ توانسته بود تا دنیای هیجان‌انگیزی را به تصویر بکشد که تمامی گیمرها برای یک‌بار هم که شده، باید به سراغ Middle-earth: Shadow of War بروند.

Dragon’s Dogma II


ظاهرا سال ۲۰۲۴، قرار است سالی طوفانی برای گیمرها باشد و بازی‌های شاهکاری امسال منتشر خواهند شد. Dragon’s Dogma II از جمله همین عناوین طوفانی بود که بالاخره پس از مدت‌ها انتظار منتشر شد. کپ‌کام که عمدتا به سبب ساخت سری رزیدنت اویل شناخته می‌شود، با ساخت این بازی موفق شد تا عملکرد بسیار خوبی در ساخت یک بازی جهان‌باز داشته باشد. بطوری که Dragon’s Dogma II نیامده تبدیل به تیتر اول رسانه‌های ویدئوگیمی شد.

Dragon’s Dogma II موفق شد تا به امتیاز متای ۸۸ برسد. دنیای دوست داشتنی این بازی، گرافیک خوب آن و در نهایت مبارزات جذاب Dragon’s Dogma II، همگی دست به دست هم داده‌اند تا این بازی یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۴ باشد که کپ‌کام پشت آن است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.