۱۰ بازی ترسناکی که در دنیایی پساآخرالزمانی جریان دارند

راستش را بخواهید، دنیای بازی‌های ترسناک و ژانر وحشت، بسیار وسیع‌تر از آن‌چیزیست که گیمرها انتظارش را دارند. این بازی‌ها طرفداران خاص خود را دارند و بقدری که باید، دوست داشتنی‌اند تا بخواهند گیمرهای جدید را نیز به سمت خودشان جلب کنند. خلاقیت در روایت داستان‌ها و دنیاهای مختلف، موضوعی است که سبب جذابیت هرچه بیشتر بازی‌های ترسناک شده. این بازی‌ها پای زامبی‌ها، موجودات ماورایی و حتی هیولاها را نیز به تصویر می‌کشند و داستانی را روایت می‌کنند، که واقعا دوست داشتنی است.

<!–

–>

از همین‌رو؛ اگر شما نیز طرفدار بازی‌های ترسناک هستید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به بهترین و ترسناک‌ترین بازی‌های ویدئویی داشته باشیم که در دنیایی پساآخرالزمانی روایت می‌شوند. جایی‌که انسان‌ها باید برای بقا مبارزه کنند و جهان درحال به پایان رسیدن است. پس اگر طرفدار بازی‌های ترسناک‌اید، این شما و این ۱۰ مورد از بهترین بازی‌های ترسناکی که در دنیایی پساآخرالزمانی روایت می‌شوند.

فهرست محتوا
نمایش

Deadlight


Deadlight یک بازی پلتفرمر ۲.۵ بعدی بود که آن‌طوری که باید دیده نشد. این بازی در سال ۲۰۱۲ برای کنسول ایکس‌باکس وان؛ ایکس‌باکس ۲۶۰؛ پلی‌استیشن ۴ و نهایتا پی‌سی منتشر شد و امتیاز متای آن نیز به ۶۸ رسید. اما با این‌حال داستان این بازی به سال ۱۹۸۶ بازمی‌گشت. جایی‌که جهان و کره زمین توسط یک ویروس ناشناخته آلوده شده و زامبی‌ها تبدیل به پادشاهان زمین شده‌اند. حال شما باید سعی کنید تا از میان انبوهی از زامبی‌ها عبور کنید تا به خانواده‌تان برسید.


مطلب پیشنهادی:۱۵ فیلم ترسناک کیهانی یا لاوکرافت که باید تماشا کنیدیک وحشت متفاوت
۱۵ فیلم ترسناک کیهانی یا لاوکرافت که باید تماشا کنید۱۵ فیلم ترسناک کیهانی یا لاوکرافت که باید تماشا کنید

متاسفانه بازی Deadlight می‌توانست یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمی در ژانر خودش باشد. اما داستان ساده این بازی و از همه مهم‌تر؛ عدم خلاقیت در Deadlight؛ سبب شد تا این بازی صرفا یک تجربه معمولی از یک بازی پلتفرمر باشد که بخاطر دنیایی که به تصویر کشیده‌ بود، ما از بازی Deadlight در این لیست یاد کردیم.

Days Gone


وقتی بازی Days Gone منتشر شد، همه انتظار رو به رو شدن با یک بازی شاهکار دیگر برای کنسول‌های سونی را داشتند. اما Days Gone آن‌چیزی نبود که گیمرها می‌خواستند و این موضوع سبب شد تا این بازی صرفا علی‌رغم پتانسیل‌هایی که داشت، فراموش شود. اما امروز؛ Days Gone ایرادات خودش را کاملا برطرف کرده و یکی از بهترین‌هاست. این بازی داستان موتورسواری را روایت می‌کند که گمان می‌کرد که همسرش در دنیای زامبی‌ها کشته شده. اما طولی نمی‌کشد که او متوجه زنده بودن همسرش می‌شود و حال تصمیم می‌گیرد تا به هر قیمتی که شده، او را پیدا کند.

بازی Days Gone یک بازی زامبی‌محور با جهانی پساآخرالزمانی بود که آزادی عمل بی‌حد و مرزی را به گیمرها می‌داد. دنیای این بازی می‌توانست تا مدت‌ها شما را سرگرم کند و گرافیک خوب آن نیز؛ جزو دیگر دلایلی بودند که Days Gone را تبدیل به یک بازی دوست داشتنی می‌کردند.

Remnant 2


Remnant 2 جزو آن دسته از بازی‌هایی بود که در آن خبری از کلیشه‌های قدیمی نبود. دشمنان و هیولاها در این بازی طراحی خلاقانه‌ای داشتند و حال شما به جای مبارزه با زامبی‌ها، با گیاهانی رو به رو بودید که انسان‌ها را تکه تکه می‌کردند. وجود چنین دشمنانی در یک بازی ترسناک، به شما اجازه می‌داد تا دنیای کشف‌نشده و دست‌نخورده Remnant 2 بگردید و با چیزهای عجیبی رو به رو شوید که در دنیای سایر بازی‌های ویدئویی خبری از آن‌ها نبود.


مطلب پیشنهادی:آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس
آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکسآموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس

همچنین تنوع خوب دشمنان، گرافیک خوب و داستان دوست داشتنی این بازی؛ جزو دلایلی بودند که از Remnant 2 یک بازی شاهکار را می‌ساختند. همچنین حضور المان‌های سولزلایک در این بازی نیز؛ سبب جذابیت هرچه بیشتر گیم‌پلی Remnant 2 شده بود. بنابراین اگر به دنبال یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های ترسناکی هستید که در دنیایی پساآخرالزمانی جریان داشته باشد، Remnant 2 گزینه واقعا خوبی برای شماست.

Dying Light


وقتی بازی Dying Light برای اولین‌بار منتشر شد، نسل جدیدی از بازی‌های زامبی‌محور و ترسناک را شروع کرد. این بازی یک المان خلاقانه داشت که سبب متمایزتر شدن Dying Light نسبت به سایر بازی‌های ترسناک می‌شد و آن المان، چرخش شبانه روز در این بازی بود که گیم‌پلی بازی را متفاوت می‌کرد. زامبی‌ها حالا در شب چندین برابر قوی‌تر؛ ترسناک‌تر و سریع‌تر بودند و این موضوع باعث شد تا جهان پساآخرالزمانی Dying Light؛ واقعا مکانی جهنمی باشد.

این بازی در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی Techland ساخته شد. استودیویی که پیش‌تر سابقه ساخت بازی Dead Island را داشت و خیلی خوب می‌دانست که برای ساخت یک بازی زامبی‌محور، به چیزهایی نیاز دارد. در نهایت این بازی موفق شد تا با امتیاز متای ۷۴؛ به مسیر خودش پایان دهد و در لیست دوست داشتنی، قرار بگیرد.

Left 4 Dead 2


باید اعتراف کرد که هیچ چیزی به اندازه تجربه یک بازی ترسناک آن‌هم با دوستانتان نمی‌تواند دوست داشتنی باشد. موضوعی که خوشبختانه می‌توان از بازی Left 4 Dead 2 انتظار داشت. این بازی یک تجربه ترسناک از دنیای عناوین زامبی محور است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد تا به امروز نیز؛ یکی از بهترین عناوین ویدئویی در ژانر خودش است. این بازی با نقدهای بسیار خوبی نیز مواجه شد. نقدهایی که خبر از گیم‌پلی؛ گرافیک دوست داشتنی و از همه مهم‌تر، ترسناک بودن فضای Left 4 Dead 2 می‌دادند.


مطلب پیشنهادی:۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشیجنون، وحشت، اکشن و سرگرمی
۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشی۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشی

این بازی توسط استودیوی Valve ساخته شد و صرفا برای پی‌سی و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شد. همچنین این بازی دنباله موفقی برای نسخه اول Left 4 Dead بود و برنده جوایز بسیاری نیز از سوی منتقدان شد. پس اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های ترسناکی هستید که در دنیای پساآخرالزمانی جریان دارند، Left 4 Dead 2 را از دست ندهید.

Stalker: Shadow of Chernobyl


بازی دوست داشتنی Stalker: Shadow of Chernobyl یک بازی انقلابی در سبک خودش بود که در سال ۲۰۰۷ از راه رسید و نشان داد که یک بازی شاهکار است. این بازی به سبب کیفیت خوبی که داشت، فورا از سوی گیمرها مورد ستایش قرار گرفت و دیدن آن در چنین لیستی؛ ابدا جای تعجبی ندارد. Stalker: Shadow of Chernobyl همانطور که از نامش پیداست، شما را به چرنوبیل می‌برد و از شما یک سرباز شجاع می‌ساخت. سربازی که حال باید با موجودات ترسناکی که به دلیل تشعشعات هسته‌ای تولد شده‌اند، مبارزه می‌کرد.

هرچند که Stalker: Shadow of Chernobyl یک بازی شوتر اول شخص بود، اما المان‌های ترسناک بسیاری را می‌توانستید در دنیای این بازی پیدا کنید. Stalker: Shadow of Chernobyl حتی از بازی‌های ترسناک نیز؛ وحشتناک بود و همه‌چیز دست به دست هم داد تا Stalker: Shadow of Chernobyl بخواهد مورد ششم این لیست باشد.

Project Zomboid


Project Zomboid یک بازی ترسناک مستقل است که توسط استودیوی The Indie Stone ساخته شده و به جرئت می‌توان از این بازی به عنوان یکی از بهترین عناوین زامبی محوری یاد کرد که از شما می‌خواهد تا در دنیایی پساآخرالزمانی زنده بمانید. دنیایی که توسط زامبی‌ها آلوده شده و کاراکتر شما از هیچ چیزی خبر ندارد. حال شما باید سعی کنید تا در جهان این بازی به دنبال راهی برای بقا باشید و ظاهرا تنها کسی که باقی مانده، خود شما هستید.


مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

بازی Project Zomboid برخلاف بسیاری از بازی‌های زامبی محور، از شما قهرمان نمی‌سازد. درواقع کاراکتر شما در دنیای این بازی صرفا یک انسان معمولی است که باید به دنبال آ آشامیدنی؛ غذا، مهمات و هرچیزی که برای زنده ماندن نیاز دارد، باشد. درواقع اینطور می‌توان گفت که بازی Project Zomboid؛ واقع‌گرایانه‌ترین بازی زامبی محوری است که تاکنون ساخته شده.

The Walking Dead – استودیوی تل‌تیل


وقتی استودیوی تل‌تیل اولین فصل از بازی The Walking Dead را معرفی کرد، هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که روزی یک بازی زامبی محور بتواند جزو شاهکارهای تاریخ ویدئوگیم باشد. اما The Walking Dead به سبب داستان؛ گیم‌پلی و دنیایی که به تصویر کشیده بود، نه‌تنها تبدیل به بهترین بازی زامبی محور شد، بلکه نام آن را نیز می‌توان در کنار بازی‌های بزرگ دیگر پیدا کرد.

همچنین بازی ترسناک The Walking Dead یک تجربه دوست داشتنی از دنیای بازی‌های زامبی محور بود. همه‌چیز در دنیای این بازی طراحی بسیار خوبی داشت. از داستان فوق‌العاده و عمیق The Walking Dead بگیرید، تا گرافیک و حتی موسیقی‌متن آن که از این ساخته تل‌تیل، یک شاهکار را ساخته بودند.

Metro Exodus


سری Metro Exodus قطعا یکی از بهترین‌هاست که به شما اجازه می‌دهد تا دنیای پساآخرالزمانی مترو را تجربه کنید. این سری با الهام از رمان نویسنده معروف روس یعنی Dimtry Glukhovsky ساخته شده. دنیایی که در آن زمین توسط یک جنگ هسته‌ای از بین رفته و مردم برای بقا رو به زندگی کردن در زیر زمین آورده‌اند. جایی که قطار و متروهای زیر زمینی؛ حالا ارزشمندتر از همیشه شده‌اند و وسلیه‌ای مطمئن برای جا به جایی هستند.


مطلب پیشنهادی:۱۲ فیلم ترسناک که بر اساس داستان‌ واقعی ساخته شدنددر این آثار حقیقت ترسناک‌تر از داستان است!
۱۲ فیلم ترسناک که بر اساس داستان‌ واقعی ساخته شدند۱۲ فیلم ترسناک که بر اساس داستان‌ واقعی ساخته شدند

گیم‌پلی جذاب این بازی به شما اجازه می‌دهد تا جزئیات بی‌نظیری را تجربه کنید. ترس و وحشت همه‌جا را فرا گرفته و اگر می‌خواهید بدانید که زندگی در دنیایی پساآخرالزمانی چگونه می‌تواند باشد، سری Metro Exodus قطعا گزینه خوبیست.

The Last of Us


در نهایت اجازه دهید که لیستمان را با بازی لست آو آس پایان دهیم. عنوانی قطعا بسیاری از شما انتظار دیدنش را در چنین لیستی داشتید. این بازی؛ یک تجربه دوست داشتنی از دنیای عناوین بقا محور است. جایی‌که مردم توسط یک قارچ ناشناخته، سال‌هاست که آلوده شده‌اند و زامبی‌ها همه‌جا را فرا گرفته‌اند.

حال شما باید در دنیای پساآخرالزمانی این بازی زنده بمانید و سعی کنید تا دنبال راهی برای بقا باشید. اما طولی نمی‌کشید که دردسرهایتان یکی پس از دیگری شروع می‌شوند و این شماید که باید در دنیای این بازی زنده بمانید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.