۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند

برزرک به راحتی یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین مانگای تمام دوران است. داستان گاتز و سفر انتقام‌جویانه‌ای که آغاز می‌کند واقعاً جذاب است و داستانی عالی می‌سازد که گیمرها و اوتاکوها می‌توانند ساعت‌ها در آن غرق شوند. کنتارو میورا (Kentaro Miura) به شکلی استادانه در نوشتن برزرک عمل کرد و این واقعیت که بسیاری از فرنچایزهای محبوب با الهام از برزرک به افسانه تبدیل شده‌اند، گواهی بر کیفیت واقعی آثار هنری و داستان‌سرایی اوست. در ادامه، قرار است تا با هم به ۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند سر بزنیم پس با ویجیاتو همراه باشید.

<!–

–>

Drakengard

۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو

یوکو تارو از آن کارگردان‌هایی بود که بعد از انتشار Nier: Automata به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد. قبل از این موفقیت، او یک فرنچایز نسبتاً منحصر به فرد به اسم Drakengard را کارگردانی می‌کرد. این واقعیت که شخصیت اصلی این بازی یعنی Caim، از Guts الهام گرفته شده باید گواه کافی بر این فکت جالب باشد. نکته مهم آن است که مضامین و موتیف‌های سری دراکنگارد به خصوص در بازی اول به شدت از Berserk گرفته شده است.

Final Fantasy Tactics

بازیبازی

تا یک مدت طولانی Final Fantasy به عنوان یک سری بازی‌ مهم با ریشه‌های عمیق در ژانر JRPG شناخته می‌شد. با این حال، با ظهور Final Fantasy Tactics، فرمول سری کم کم تغییر پیدا کرد و سیستم SRPG وارد بازی شد. این بازی الگوهای بسیاری از برزرک می‌گیرد. برای مثال، رابطه رمزا و دلیتا منعکس‌کننده رابطه گریفیث و گاتس است. علاوه بر این، عملکرد سنگ‌های زودیاک نیز به طرز عجیبی شبیه به Crimson Beherit است.

Tales Of Berseria

۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو

این مورد از آن جایی جذاب می‌شود که بدانیم حتی نامش هم شبیه برزرک است! Tales of Berseria یک بازی RPG اکشن عالی از سری Tales به شمار می‌رود که به شکل عجیبی منجر به محبوبیت این سری در غرب شد.

Velvet یک قهرمان عالی است که واقعاً گاهی احساس می‌کنید که نسخه‌ای مونث از Guts است. گذشته از این، داستان و مضامین این شخصیت به شدت از Berserk الهام گرفته شده است. نمونه های قابل توجهی از این داستان‌ها عبارتند از قربانی کردن یک کودک برای بهبود جهان توسط ابر شرور بازی؛ عملی که تا حدودی توسط خود گریفیث تکرار شد.

Dragon’s Dogma

Dragon's Dogma 2Dragon's Dogma 2

Dragon’s Dogma یک عنوان فانتزی تاریک است که عمدتاً به دلیل سیستم مبارزه خود یک تجربه هیجان‌انگیز به شمار می‌رود. تا قبل از معرفی قسمت دوم، به راحتی می‌شد از این بازی به عنوان یکی از نادیده‌ترین عناوین Capcom نام برد. یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های Dragon’s Dogma قطعاً جهان باز غنی آن است که بازیکن می‌تواند در آن غرق شود.

طراحی این دنیای باز به شدت از سبک هنری تاریک Berserk الهام گرفته شده است، مقایسه‌ای که کپکام هرگز آن را انکار نکرد. در واقع، Dragon’s Dogma این الهام را با افتخار می‌پذیرد و حتی در گذشته و به صورت محدود، زره‌های این شخصیت را در دسترس قرار داده است.

Final Fantasy VII

Final Fantasy VII: Ever CrisisFinal Fantasy VII: Ever Crisis

زمانی که برزرک برای اولین بار منتشر شد، خوانندگان این اثر شیفته‌ی سبک هنری خیره‌کننده کنتارو میورا و تمام شکوه و عظمت پشت آن بودند، به خصوص وقتی صحبت از Guts، شخصیت اصلی داستان بود.

یکی از نکات جالب و برجسته در رابطه با این کاراکتر، شمشیر غول پیکر او بود. البته که ممکن است این موضوع در حال حاضر با وجود قهرمانان انیمه و شرورانی که سلاح‌های عظیم و عجیب و غریب حمل می‌کنند، کاملاً عادی شده باشد. بارزترین مثال از آن Final Fantasy VII است و البته کلاود که عملا نمی‌توان او را بدون شمشیر عجیب و غریبش تصور کرد. جدای از این موضوع باید اعتراف کرد که ظاهر Sephiroth تا حد زیادی یادآور گریفیث است.

Final Fantasy XIV

۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو

سری فاینال فانتزی از بسیاری جهات به برزرک و کنتارو میورا ادای احترام کرده است. با این حال، Final Fantasy XIV عنوانی است که به شکل نمادینی از جهان فانتزی بزررک الهام گرفته است.

این واقعیت که توسعه‌دهندگان بازی رسما اعلام کرده‌اند که برای الهام گرفتن به صفحات و آرت مانگای Berserk نگاه کرده‌اند، نشان می‌دهد که آثار هنری کنتارو میورا چقدر نمادین بوده است. بازیکنان این بازی همچنین پس از درگذشت کنتارو میورا مراسم مجازی برگزار کردند و تعداد زیادی از بازیکنان با زره سیاه و شمشیرهای بزرگ برای ادای احترام به یک افسانه ظاهر شدند.

Soul Calibur

۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو۱۰ بازی برتر که از انیمه برزرک الهام گرفته‌اند - ویجیاتو

Soul Calibur یکی از نمادین‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای تمام دوران است. در حالی که ممکن است این‌طور به نظر برسد که بازی تاثیر عجیب و غریبی از برزرک نپذیرفته، با این وجود نقاط بسیار مهمی از بازی وجود دارد که از این انیمه الهام گرفته‌اند.

دو کاراکتر در این بازی به اسم‌های زیگفرید و نایتمر حضور دارند که اولی یک قهرمان سقوط کرده است که افراد نزدیک خود را از دست داده و قصد انتقام دارد. داستانی که به نظر کاملاً مطابق با داستان Guts است. در همین حال، نایتمر نیمه تاریک زیگفرید است و به طرز عجیبی شبیه Guts در Berserker Armor به نظر می‌رسد.

Devil May Cry

کمدی الهی Devil May Cry - Bannerکمدی الهی Devil May Cry - Banner

Devil May Cry یکی از شناخته‌‌ شده‌ترین هک اند اسلش‌های تمام دوران است که در آن شیاطین در حال نابودی جهان هستند و تنها راه نجات قهرمان داستان ما نیز همین مورد است. چنین مجموعه‌ای با شمشیرهای عظیم و شخصیت‌های فوق‌العاده‌اش به شکلی خاص بازیکن را یاد مانگای برزرک می‌اندازد.

یک الهام قابل توجه بازی از این مانگا را می‌توان گوی‌های روح قرمزی دانست که آشکارا اشاره ای به Beherit‌ها در این مجموعه دارد. در واقع، Hideaki Itsuno اظهار داشت که او به آثار هنری Berserk توجه بسیاری داشت، زیرا می‌خواست بازی او تا حد امکان برای نوجوانان چهارده ساله جذاب باشد.

Bloodborne

BloodborneBloodborne

البته که نمی‌توان در مورد بازی‌های الهام گرفته شده از Berserk بدون اشاره به آثار هیدتاکا میازاکی صحبت کرد. این نابغه بازی‌های ویدیویی به توسعه برخی از بهترین بازی‌های مدرن تمام دوران کمک کرده است؛ به طوری که اکثر مردم Bloodborne را بهترین اثر ساخته شده توسط او می‌دانند. طراحی هیولاهای مختلف موجود در سراسر Bloodborne باید به اندازه کافی نشان دهنده تأثیر Berserk بر این بازی باشد. جدای از این، علامت شکارچی به طرز وحشتناکی شبیه به برند Sacrifice از Berserk است.

Dark Souls

بازی هایی که از برزرک الهام گرفتندبازی هایی که از برزرک الهام گرفتند

از میان تمام بازی‌های این فهرست، تأثیر برزرک در Dark Souls برجسته‌تر به نظر می‌رسد. این عنوان اکشن-نقش‌آفرینی هاردکور یکی از مهم‌ترین بازی‌های ساخته شده در تمام دوران‌ها است.

دارک سولز پر از ارجاعات مختلف به برزرک است. از شمشیرهای بزرگ گرفته تا طراحی شخصیت‌های خاص مثل آرتوریا که به راحتی به Guts در Berserker Armor خود اشاره می‌کند و به شکل شگفت‌انگیزی یادآور این مجموعه است. نکته مهمی که از این قضیه برداشت می‌شود آن است که برزرک، یکی از نمادین‌ترین بازی‌های تمام دوران را تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.