یک گوشی دیگر با ارتباط ماهواره‌ای: آکسون ۵۰ اولترا ZTE معرفی شد

شرکت ZTE امروز رویداد بزرگی در سرزمین مادری خود، چین برگزار کرد و در آن از جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود، آکسون ۵۰ اولترا در یک کنار یک تبلت با نام Axon Tab رونمایی کرد. هر دو دستگاه به تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸+ Gen 1، شارژرهای ۸۰ وات و رابط کاربری MyOS 13 مجهز شده‌اند. اما شاید جالب‌ترین مشخصه گوشی جدید زد‌تی‌ای، ارتباطات ماهواره‌ای ممنوعه آن در ایران باشد.

مشخصات کلیدی آکسون ۵۰ اولترا ZTE

Axon 50 Ultra به سیستم پیام‌رسان ماهواره‌ای دو طرفه بر بستر ماهواره‌ بایدو (BeiDou) مجهز شده است. این قابلیت برای ارسال و دریافت پیام متنی (SMS) در نقاطی که اتصال شبکه مناسبی ندارند، موردی استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این گوشی به چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام مجهز بوده که با رم LPDDR5X و حافظه UFS 3.1 همراه شده است. شرکت ZTE همچنین یک تراشه امنیتی با سطح رمزنگاری سخت‌افزاری نیز برای این گوشی طراحی کرده است.

گوشی آکسون 50 اولترا ZTE

آکسون ۵۰ اولترا از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌برد. در  قاب پشتی این گوشی دوربین اصلی به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی IMX787 سونی مجهز شده که دارای لرزشگیر اپتیکال نیز هست. یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳x و یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض هم دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. از دیگر مشخصات کلیدی این گوشی می‌توان به رابط کاربری اختصاصی ZTE، یعنی MyOS 13 بر پایه اندروید ۱۳، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی و شارژر ۸۰ وات اشاره کرد.

مشخصات تبلت ZTE Axon Pad

تبلت ZTE Axon Pad

تبلت جدید ZTE به یک نمایشگر ۱۲.۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. قلب تپنده این تبلت هم تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است که از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند. ZTE برای این تبلت هم تراشه امنیتی در نظر گرفته است، اما قلم و کیبورد مخصوص آن را به طور جداگانه به فروش خواهد رساند.

آکسون پد دارای باتری غول‌پیکر ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده که از شارژر ۸۰ وات پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل آن هم MyOS 13 بر پایه اندروید ۱۳ است. این تبلت ۱۲ اینچی ۶۰۵ گرم وزن دارد و ضخامت آن تنها ۶.۵ میلیمتر است.

مشخصات تبلت ZTE Axon Pad

ZTE هنوز در رابطه با قیمت و زمان عرضه این محصولات اطلاعاتی منتشر نکرده است. اما انتظار می‌رود که این اطلاعات به‌زودی در دسترس عموم قرار بگیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.