یک طراح ژاپنی موفق به تولید کنسول دستی PS1 شده است

طبق جدیدترین گزارش، یک طراح ژاپنی لوازم جانبی کمیاب PS1 را به یک کنسول دستی «پلی استیشن» (PlayStation) کاملاً کارآمد تبدیل کرده است. گفتنی است کنترلر ویژه Takara Roulette قبلاً تنها در کشور ژاپن قابل خرید بود.

«هیرو ساتوه» (Hairo Satoh) – که در اینستاگرام با نام haihaisb شناخته می‌شود – مدت‌هاست که خلاقیت‌های عجیب و غریب خود را با دنبال‌کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارد؛اما طراحی‌های دستی او معمولاً روی بازآفرینی کنسول «گیم بوی» (Game Boy) متمرکز هستند.

با این حال، پروژه جدید «هیرو ساتوه» مربوط به بازآفرینی کنسول دوست‌داشتنی PlayStation 1 می‌شود. او کنترلر Takara Roulette را اکنون به یک کنسول دستی PS1 تبدیل کرده است. شرکت «سونی» (Sony) در سال ۲۰۰۱ کنترلر ویژه Takara Roulette را به صورت انحصاری در کشور ژاپن عرضه کرده بود.

مشخصات داخلی کنسول دستی PS1؛ توانایی اجرای تمامی بازی‌های قدیمی سونی و نینتندو

این کنترلر همزمان با بازی The Game of Life در بازار عرضه شده بود. وسط این کنترلر یک «چرخه شانس» (Wheel of Fortune) قرار داشت که در جریان بازی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اکنون این طراح ژاپنی یک صفحه نمایش LCD را در وسط کنترلر Takara Roulette تعبیه کرده است.

محصول دست‌ساز «هیرو ساتوه» حتی شامل یک اسلات کارت SD، شماره‌گیر صدا، دو بلندگوی استریو و یک درگاه USB-C می‌شود. گفتنی است شاید این درگاه باتری داخلی را شارژ می‌کند. چیزی که کنسول دستی مذکور ارائه نمی‌دهد، میله‌های آنالوگ دوگانه است؛ ما فرض می‌کنیم که استفاده از آن‌ها در ساخت بسیار زیاد است، حتی برای کسی که مهارت آشکار «هیرو» را داشته باشد.

Satoh نشان می‌دهد که بازی‌های Biohazard Gun Survivor و Donkey Kong Country را روی کنسول دستی PS1 اجرا کرده است. به نظر می‌رسد او برای اجرای بازی Donkey Kong Country از یک راه‌حل SOC استفاده کرده یا اینکه توانسته شبیه‌سازی را روی دستگاه خود هک کند تا عناوین پلتفرم‌ «نینتندو» (Nintendo) قابل‌اجرا باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.