یک بازی دونفره‌ی ناب از ارباب حلقه‌ها؛ معرفی بردگیم نوروزی: Lord of the Rings: The Confrontation

دوباره تعطیلات عید نوروز فرا رسیده و فرصت بیشتری برای فراغت و تفریح و وقت‌گذراندن با اطرافیان فراهم شده است. دو سال گذشته به خاطر اوج کرونا شما را به ماندن در خانه‌هایتان و تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تشویق می‌کردیم – البته هنوز هم شما را به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تشویق می‌کنیم! –  با این حال، امسال اگرچه دوباره موج جدیدی از کرونا آغاز شده اما دوباره شرایط برای دید و بازدید‌ از فامیل و دوستان مهیا شده است (احتمالاً بدون آجیل و تنقلات!). یکی از این تفریح‌های مناسبی که می‌تواند در بعضی از این اوقات فراغت شما و اطرافیانتان را سرگرم کند، بازی‌های رومیزی است. به همین خاطر، سعی کردیم در این ایام تعدادی از بازی‌های رومیزی جذاب را معرفی کنیم که هم جذابیت فراوانی داشته باشند و هم بتوانند طیف گسترده‌تری از مخاطبان را جذب خود کنند. سعی می‌کنیم طیف بازی‌هایی که معرفی می‌کنیم، گسترده باشد اما از طرفی اولویت را برای آثاری می‌گذاریم که یاد دادن آن‌ها به خانواده و دوستان ساده‌تر باشد.

اینکه من عاشق کارهای تالکین و ارباب حلقه‌ها هستم، دلیل انتخاب بازی رومیزی «ارباب حلقه‌ها: رویارویی» (Lord of the Rings: The Confrontation) برای این مطلب نیست – شاید هم بخشی از آن به همین خاطر باشد! –  این بازی واقعاً یک بردگیم دونفره‌ی بسیار مهیج و جذاب است. فقط افسوس می‌خورم که چرا این فرصت را از دست دادم و معرفی آن را برای روز جهانی تالکین‌خوانی (۲۵ مارس یا ۵ فروردین) قرار ندادم.

تاکنون بردگیم‌های کوچک و بزرگ فراوانی از ارباب حلقه‌ها در جهان تولید شده است که برخی از آن‌ها در زمره‌ی بازی‌های بسیار جدی و محبوب قرار می‌گیرند. با این حال، به دلایل مختلف همه‌ی آن‌ها این شانس را نداشته‌اند که تولید داخلی آن‌ها هم عرضه شود. Lord of the Rings: The Confrontation یک بازی قدیمی است که در سال ۲۰۰۲ توسط راینر کینیزیا (Reiner Knizia) مشهور طراحی شده است و تصویرگری نسخه‌ی اصلی آن هم توسط John Howe (یکی از تصویرگران معروف‌ آثار تالکین) انجام شده است که البته تصویرگری نسخه‌ی داخلی بازی بر اساس تصویرگری فیلم‌ها بوده و با نسخه‌ی اصلی فرق دارد.

Lord of the Rings: The Confrontation

همان‌طور که گفته‌ شد، این بازی برای دو نفر طراحی شده است و یکی از بازیکنان کنترل یاران حلقه و گروه دیگر کنترل ارتش سائورون را بر عهده خواهد گرفت. هر بازیکن ۹ مهره یا شخصیت در اختیار دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و در ابتدای بازی آن را به‌صورتی در صفحه‌ی اصلی بازی قرار می‌دهند که هویت شخصیت‌ها برای بازیکن حریف نامشخص باشد. همچنین هر کدام از بازیکن‌ها کارت‌های مشخصی برای نبرد و بعضی ویژگی‌های دیگر هم در اختیار دارند. حتی شرایط پیروزی دو بازیکن هم متفاوت است.

شاید اوج جذابیت بازی در تماتیک بودن آن باشد که در تک‌تک مکانیک‌های آن رعایت شده است و این موضوع به‌شدت برای افرادی که طرفدار ارباب حلقه‌ها هستند، جذاب خواهد بود. اینکه در جریان بازی قدرت‌های شخصیت‌ها یا شرایط پیش‌آمده در بازی شما را به یاد قصه‌ی اصلی بیندازد، بسیار هیجان‌انگیز است و بارها در جریان بازی به این حس برخورد خواهید کرد. با این حال، بازی بسیار استراتژی‌پذیر هم است و همچنین شما را مشتاق به استفاده از تاکتیک‌های متفاوت می‌کند. علاوه بر آن، وجود قابلیت‌های مختلف دو گروه بازی و همچنین قابلیت‌های شخصیت‌ها که به‌شدت متعادل طراحی ‌شده‌اند، تنوع و تکرارپذیری آن را هم بالا می‌برد و شما را مشتاق می‌کند که هر دو گروه بازی را آزمایش کنید. نسخه‌ی داخلی بازی بر اساس نسخه‌ی دلوکس بازی Lord of the Rings: The Confrontation طراحی شده است که دارای شخصیت‌های جدید با قابلیت‌های متفاوتی است که می‌تواند عمق بازی و تنوع آن را بیشتر هم کند.

به هر حال، شاید بسیاری فرصت این را پیدا نکنید که حتی در ایام نوروز با جمع‌های شلوغی مواجه شوید که مشتاق به تجربه‌ی بوردگیم باشند، در این شرایط بازی‌های دونفره می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اگر از طرفداران پروپاقرص آثار جان رونالد روئل تالکین هستید یا فقط از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها خاطرات بسیار خوشی دارید، تجربه‌ی بوردگیم ارباب حلقه‌ها یا همان Lord of the Rings: The Confrontation بسیار توصیه می‌شود اما در غیر این‌صورت هم بازی می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد.

بازی فکری مدل ارباب حلقه ها

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.