یک اپلیکیشن ۳ دلاری کیفیت ویدیوهای سه‌بعدی آیفون را ارتقا می‌دهد

2022 10 iphone 14 pro max take photo 638bb8b4a7331cd9fb2ce987

اپلیکیشن Spatialify که سه دلار قیمت دارد، می‌تواند ویدیوهای سه‌بعدی را با وضوح بالاتری نسبت‌ به نرم‌افزار دوربین اپل در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس ضبط کند.

ویدیو مکان‌مند یا فضایی (Spatial)، اصطلاح اپل برای ضبط سه‌بعدی استریوسکوپیک در گوشی آیفون است.

در حال حاضر، فقط ویژن پرو و مدل‌های پرو آیفون ۱۵ قادر به ضبط ویدیوهای فضایی هستند. این ویدیوها با فرمت HEVC Stereo اپل ذخیره می‌شوند و پخش آن‌ها تنها توسط هدست واقعیت مجازی اپل امکان‌پذیر است.

اپلیکیشن Spatialify در سال ۲۰۲۳ با هدف تبدیل ویدیوهای فضایی به ویدیوهای ساده‌ی سه‌بعدی که می‌توانند در هر هدست واقعیت مجازی پخش شوند، منتشر شد. سه ماه پس از انتشار این اپلیکیشن، هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست ۳ قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای Spatial آیفون را پیدا کرد.

Spatialify از همان ابتدا علاوه‌بر اینکه فرمت ویدیوهای سه‌بعدی آیفون را تغییر می‌داد، خودش نیز توانایی ضبط ویدیوهای سه‌بعدی را داشت. اکنون مشاهده شده که آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن، پشتیبانی از ضبط HDR و همچنین انتخاب بین نرخ فریم بالاتر یا وضوح بیشتر را اضافه کرده است.

مقالات مرتبط

به‌روزرسانی جدید Spatialify قادر است ویدیوهای ۳D با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰fps یا وضوح ۴K و نرخ فریم ۳۰fps ضبط کند و هر دو حالت از داینامیک رنج بالا (HDR) پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن دوربین اپل تنها می‌تواند ویدیوهای سه‌بعدی را با وضوح ۱۰۸۰p، نرخ فریم ۳۰fps و داینامیک رنج استاندارد (SDR) ضبط کند.

وقتی ویدیوهای سه‌بعدی را در نمایشگر آیفون مشاهده می‌کنید، فرقی با ویدیوهای عادی ندارند، اما هنگامی که با هدست ویژن پرو نمایش داده می‌شوند، تجربه‌ی تماشای سه‌بعدی منتقل می‌شود. ویدیوهای Spatial که با فرمت HEVC ذخیره می‌شوند، در ازای هر دقیقه حدود ۱۳۰ مگابایت از فضای ذخیره‌سازی گوشی را اشغال می‌کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.