یوتیوب می‌خواهد در انتخاب ویدئو بعدی به شما کمک کند

2021 4 youtube icon logo apple iphone ios version closeup screen 638c67698615ae71282af411

گاهی اوقات، انتخاب ویدئو دلخواه برای دیدن در یوتیوب به ماراتونی مشقت‌بار از اسکرول‌کردن بی‌نهایت تبدیل می‌شود. خود گوگل نیز با اشراف کامل بر این موضوع، سعی می‌کند تا با افزودن دکمه‌ی «چیزی پخش کن» راهی پیش پای مخاطبان سرویس اشتراک ویدئو خود بگذارد. این دکمه‌ پس از فشرده‌شدن، ویدئویی تصادفی را برای کاربر پخش می‌کند.

در می ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲)، یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی ردیت دکمه‌ی مذکور را اولین‌بار مشاهده کرد. پس‌از‌آن، عده‌ای از کاربران اپلیکیشن موبایل یوتیوب نیز از دیدن این دکمه‌ی عجیب خبر داده‌اند. به‌نظر می‌رسد که یوتیوب در حال آزمایش چندین نسخه‌ی مختلف از این قابلیت برای ویدئو‌های معمولی و بخش Shorts است.

یکی از نویسندگان سایت اندرویدپلیس این دکمه را بین قسمت ویدئو‌های کوتاه یا Shorts یوتیوب دیده است. در همین حین، فردی دیگر در بین ویدئو‌های معمولی با آن مواجه شده بود. هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت هنگام پیشنهاد محتوا سلایق و تاریخچه‌ی آن کاربر را نیز در نظر می‌گیرد یا خیر.

فقدان هرگونه گزارش رسمی از گوگل درباره‌ی این قابلیت می‌تواند نشان از دامنه‌ی آزمایشی بسیار محدود آن باشد. نکته‌ی جالب این است که تابه‌حال حتی در صفحه‌ی ویژگی‌های آزمایشی یوتیوب نیز اشاره‌ای به دکمه‌ی مذکور نشده است. پیش‌از‌این، غول موتور جست‌وجو از آزمایش ویژگی‌های دیگری چون ایجاد خلاصه‌ای از ویدئو‌های انگلیسی‌زبان با هوش مصنوعی خبر داده بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.