یافته های جدید محققان نشان داد؛سن ژن های یادگیری و حافظه به ۶۵۰ میلیون سال می رسد

یافته های یک مطالعه جدید توسط تیمی از دانشمندان به سرپرستی محققان دانشگاه لستر، نشان داد: منشا ژن ‌های ضروری برای یادگیری، حافظه، پرخاشگری و سایر رفتارهای پیچیده به حدود ۶۵۰ میلیون سال پیش بر می گردند.

به گزارش سیناپرس، محققان دریافتند: ما می ‌دانستیم، مونو آمین ‌هایی مانند سروتونین، دوپامین و آدرنالین به عنوان تعدیل ‌کننده‌ های عصبی در سیستم عصبی عمل می ‌کنند و در رفتارها و عملکردهای پیچیده‌ ای مانند یادگیری، حافظه و همچنین فرآیندهایی مانند خواب و تغذیه نقش دارند. با این حال، اطلاعات زیادی در رابطه با منشأ ژن ‌های مورد نیاز برای تشکیل، تشخیص یا تخریب این مونو آمین ‌ها در دسترس نبود.

پژوهشگران در ادامه افزودند: با استفاده از رویکرد‌های محاسباتی، تاریخچه تکاملی این ژن‌ ها را بازسازی کرده ایم و نشان دادیم که منشا بیشتر ژن ‌های دخیل در فرایندهای تولید، مدوله سازی و دریافت این مونو آمین ‌ها، به گروه دوسوئیان برمی گردد. دوسوئیان، شاخه عظیمی از موجودات هستند که به صورت متقارن از دو طرف ساختار بدن خود، برای حرکت استفاده می‌ کنند.

دانشمندان اظهار داشتند:این مطالعه، راه را برای تحقیقات مهم جدیدی باز خواهد کرد که منشا رفتارهای پیچیده مختلف را روشن می کند. قدم بعدی ما این است که تعیین کنیم آیا این نورون ها، مسئول تعدیل پاداش، اعتیاد، پرخاشگری، تغذیه و خواب نیز هستند یا خیر؟

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

نوشته

یافته های جدید محققان نشان داد؛

سن ژن های یادگیری و حافظه به ۶۵۰ میلیون سال می رسد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.