یافته های اخیر محققان نشان داد؛آنتی اکسیدان ها ممکن است در رشد سرطان ریه نقش داشته باشند

نتایج مطالعه جدیدی که توسط محققان موسسه کارولینسکا در سوئد انجام شده است نشان داد:ویتامین C  و سایر آنتی اکسیدان ها، تشکیل رگ های خونی جدیدی را در تومورهای سرطان ریه تحریک می کنند. بر اساس این کشف، مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها ممکن است در رشد تومور و متاستاز سرطان نقش داشته باشند.

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران دریافتند: ما در کمال تعجب دریافتیم که آنتی ‌اکسیدان‌ ها، به فعال شدن مکانیسمی کمک می ‌کنند که باعث می ‌شود تومورهای سرطانی، رگ ‌های خونی جدیدی را تشکیل دهند. سپس رگ ‌های خونی جدید، تومورها را تغذیه کرده و می ‌توانند به رشد و گسترش آن ‌ها به سایر نقاط بدن کمک کنند. این، در حالی است که قبلاً تصور می ‌شد آنتی ‌اکسیدان ‌ها نقش محافظتی در برابر سرطان داشته باشند.

تیم تحقیقاتی قبلاً نشان داده بود: آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E با تثبیت پروتئینی به نام BACH1، رشد و گسترش سرطان ریه را تسریع می کنند. BACH1 زمانی فعال می ‌شود که سطح رادیکال ‌های اکسیژن آزاد در بدن کاهش می ‌یابد، برای مثال زمانی که آنتی‌ اکسیدان های اضافی از طریق رژیم غذایی وارد بدن می‌ شوند. در مطالعه اخیر، محققان توانسته اند نشان دهند که فعال شدن BACH1 باعث رگ زایی در تومورهای سرطانی می شود.

دانشمندان خاطرنشان کردند: آنتی اکسیدان ها منجر به خنثی شدن رادیکال های اکسیژن آزاد که می توانند به بدن آسیب برسانند، می شوند و بنابراین جایی برای نگرانی از آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی معمولی وجود ندارد؛ اما یافته های ما نشان داده اند که مقادیر بیش از حد بالای آنها ممکن است برای بیماران سرطانی و افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند مضر باشند.

دانشمندان اظهار داشتند: مطالعه ما راه‌ های جدید و مؤثرتری را برای پیشگیری از رگ ‌زایی در تومورها باز می ‌کند. علاوه بر این، یافته های ما پیشنهاد داده اند که استراتژی های ضد رگ زایی ممکن است برای بیمارانی که تومورهای آنها دارای سطوح بالایی از BACH1 هستند، نسبت به بیماران با سطوح پایین تر BACH1 سودمندتر باشد.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله The Journal of Clinical Investigation منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

نوشته

یافته های اخیر محققان نشان داد؛

آنتی اکسیدان ها ممکن است در رشد سرطان ریه نقش داشته باشند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.