گیگابایت طراحی برد RTX 40 را برای رفع مشکلات شکستگی PCB تقویت می‌کند

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، برخی از PCBهای کارت گرافیک‌های GeForce RTX 30 و RTX 40 شرکت گیگابایت به شکستگی حساس هستند. این ممکن است به مسیرهای سیگنال آسیب بزند و باعث شود کارت گرافیک قابل استفاده نباشد. لازم به ذکر است که این مشکل می‌تواند تعمیر شود اما حل آن به تخصص مراکز تعمیر حرفه‌ای نیاز دارد، به ویژه کسانی که سال گذشته به این مشکل پرداخته بودند. به عبارت دیگر باید بدانید که، چنین تعمیراتی ارزان نخواهند بود. حال به نظر می‌رسد که شرکت گیگابایت طراحی برد کارت گرافیک‌های RTX 40 را برای رفع مشکلات شکستگی PCB تقویت می‌کند.

آسیب پذیری و شکستگی بردهای PCB در کارت‌های گرافیک RTX 40:

بردهای PCB در برخی از کارت‌های گرافیک RTX 40 مستعد ترک‌های کوچک هستند که اغلب در نزدیکی کانکتور PCIe زمانی که کاربران کارت را از سیستم خارج می‌کنند، به وجود می‌آیند یا به مرور زمان در پردازنده‌های گرافیکی فاقد پشتیبانی وزن ایجاد می‌شوند. کاربرانی که کارت‌ گرافیک‌هایشان به ترک و شکستگی شهرت دارند، باید مراقب باشند و توجه بیشتری برای جلوگیری از این موضوع به کار ببرند.

گیگابایت طراحی برد RTX 40 را برای رفع مشکلات شکستگی PCB تقویت می‌کند
شکستگی PCB Gigabyte (پس از RMA)، منبع: Louis Rossmann/eBay

چرا شرکت‌ها از تعمیر این مشکلات امتناع می‌کنند؟

مهم است به یاد داشت که این مسئله محدود به شرکت گیگابایت نیست، زیرا تولیدکنندگان دیگر نیز با مشکلات مشابه روبرو شده بودند. اما به دلیل یک انتخاب در طراحی، کارت‌ گرافیک‌های کمپانی گیگابایت اولین کارت‌هایی بودند که در آن‌ها این شکستگی مشاهده شد. علاوه بر این، تصاویر بالا پس از RMA (برگشت کالا به شرکت تولیدی برای تعمیر) است که شرکت‌ها از تعمیر کارت‌ها امتناع کرده‌اند به عبارت دیگر، شرکت‌ها ادعا می‌کنند که مشکلات کارت‌های گرافیکی ناشی از خطاهای کاربران بوده و بنابراین آن‌ها را تعمیر نمی‌کنند.

مزایای طراحی PCB جدید در کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090: چرا گیگابایت از فضای خالی استفاده می‌کند؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط یک کاربر از سایت Reddit، نسخه جدید ۱.۱ از سری کارت گرافیک‌های گیمینگ RTX 4080 و RTX 4090 دارای یک طراحی PCB متفاوت در اطراف اتصال است. در حالی که یک فضای خالی در کارت گرافیک ممکن است دلیلی برای ترک خوردن آن باشد، شرکت گیگابایت تصمیم گرفته است که بقیه زیرساخت را در این فضا جای دهد تا احتمال ترک خوردن آن را کاهش دهد.

هرچند این نسخه بر روی مدل‌های قدیمی تمرکز دارد، اما سری جدید GAMING، بر اساس مدل‌های RTX 40 SUPER، این تغییر را پیاده کرده است. در تصویر زیر، مقایسه بین نسخه‌های RTX 4080 Gaming 1.0 و RTX 4080 SUPER Gaming از بررسی‌های جدیدتر آمده است.

البته، در حال حاضر طراحی برد کارت گرافیک RTX 4080 SUPER به طور کامل نسبت به نمونه قبلی تغییر کرده است. با این حال، واضح است که شرکت گیگابایت اکنون بیشتر توجه خود را به ناحیه شکستگی شناسایی شده معطوف کرده و با تقویت کردن طراحی آن در تلاش است تا احتمال شکستگی PCB را در آینده رفع کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.