گیگابایت از Mini PC های جدید خود رونمایی کرد: پشتیبانی از پردازنده‌های AMD Ryzen 8000G

شرکت گیگابایت گزینه‌های جدید Mini PC را در کشور چین به عنوان بخشی از مجموعه PCهای ITX و DIY خود رونمایی کرده است، این Mini PC دارای APUهای Ryzen 8000G شرکت AMD هستند.

به نظر می‌رسد شرکت گیگابایت از محصولات سنتی مینی پی‌سی خسته شده و تصمیم گرفته است از چیزی مبتکرانه و فشرده‌تر رونمایی کند تا خط تولید خود را جذابتر کند. Mini PCهای Metal Gear Plus ITX به دنبال فشرده سازی قطعات با کیفیت مانند APUهای AMD Ryzen 8000G هستند و به جای اینکه از روش DIY کامل استفاده کنند و ساختار سخت‌افزار را غیرقابل تغییر کنند، به کاربران گزینه‌های دسترسی بیشتری را ارائه می‌دهند. ویژگی‌های جالب زیادی در Metal Gear Plus ITX وجود دارد، که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

در رابطه با مشخصات Mini PCهای Metal Gear Plus Mini Gigabyte می‌توان گفت که دارای گزینه‌های جامعی از APUهای Ryzen 8000G Hawk Point AMD، از جمله Ryzen 5 8500G، Ryzen 5 8600G و بالاترین نسخه Ryzen 7 8700G هستند. همه گزینه‌ها به لطف iGPUهای Radeon اختصاصی دارای عملکرد محاسباتی و گرافیکی مناسبی هستند. مطمئناً این یک گام رو به جلو در پذیرش انبوه سری APU Ryzen 8000 شرکت AMD است که در حال حاضر جایگزین سری Phoenix در بخش‌های کامپیوترهای دستی و مینی شده است.

این Mini PC جدید به یک مادربرد سفارشی مجهز شده است که از دو اسلات حافظه DDR5 و یک هیت سینک پشتیبانی می‌کند که VRMها را پوشش می‌دهد. با توجه به اینکه به دلیل فضای محدود شاسی، هیچ برشی برای کارت گرافیک وجود ندارد، پردازش گرافیکی توسط iGPU‌های RDNA 3 انجام می‌شود که گزینه‌ای عالی برای گیمرهای پایین رده است و از آخرین فناوری‌ها مانند FSR 3 و غیره پشتیبانی می‌کند.

گیگابایت از Mini PC های DIY خود رونمایی کرد: پشتیبانی از پردازنده‌های AMD Ryzen 8000G

به علاوه Mini PCهای Metal Gear Plus شرکت گیگابایت از مادربرد B650I ITX Ultra همین کمپانی استفاده می‌کنند که در اندازه محدودی به بازار عرضه می‌شود و برای شاسی کامپیوتر مناسب است. از طریق مادربرد، گیگابایت برنامه‌ریزی کرد تا بهترین نسبت عملکرد به اندازه را ارائه دهد و به مصرف‌کنندگان امکان تعویض سریع اجزای پردازنده را بدهد، که تجربه DIY را بسیار بهتر از گزینه‌های Mini-PC سنتی می‌کند. در رابطه با حافظه و فضای ذخیره‌سازی باید گفت، شما گزینه‌ای با پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت حافظه D300 LANCER DDR5 XPG به همراه گزینه‌های ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی برای اطمینان از توسعه‌پذیری دریافت خواهید کرد.

خنک کننده این محصول توسط یک محلول خنک کننده Jonsbo top-down در رنگ سفید ارائه می شود، اگرچه این گزینه‌ها فقط برای سیستم‌های از پیش ساخته شده در دسترس هستند. همچنین سیستم‌های barebone فقط در بازار DIY وجود دارند که هزینه کمتری دارند.

علاوه بر آن، شرکت گیگابایت کانکتورهای برق AC و DC را اضافه کرد تا دستگاه را از خارج تغذیه کند و همچنین در فضا صرفه جویی شود. استانداردهای اتصال AC به DC در چین رایج‌تر است. در مورد ظاهر شاسی Metal Gear Plus ITX اطلاعات زیادی وجود ندارد زیرا در رابطه با آن صحبت زیادی نشده، با این وجود این واحد از طراحی خاکستری براق با شاسی آلومینیومی برای تکمیل کیفیت ساخت بهره برده است. لازم به ذکر است که این Mini PC ظرفیت ۳ لیتری دارد که آن را برای HTPC یا کنسول بازی اتاق نشیمن به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

قیمت مینی پی‌سی‌های جدید شرکت گیگابایت

قیمت کامپیوترهای Metal Gear Plus Mini ITX به تنظیمات و قطعاتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد و از ۳۹۹۹ RMB (معادل ۶۱۸ دلار) برای پایین‌ترین تنظیمات شروع می‌شود و تا ۵۸۹۹ RMB (معادل ۹۰۹ دلار) برای تنظیمات بالاتر و بهترین امکانات افزایش می‌یابد.

با پشتیبانی از معماری پردازنده AM5، باید انتظار چنین قیمت گذاری ممتازی را داشت، و نکته مثبتی که در اینجا وجود دارد، این است که شما یک واحد انعطاف پذیر در برابر تغییرات آینده دریافت می‌کنید که قابلیت ارتقا خود را نیز دارد. در نهایت باید اضافه کرد که هنوز عرضه جهانی و قیمت این محصول فاش نشده است، با این وجود ما مشتاقانه منتظر آن هستیم.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.