گیگابایت از مادربرد TRX50 AERO D برای پردازنده‌های Threadripper 7000 رونمایی کرد

شرکت گیگابایت تأیید کرده است که سری جدیدی از مادربردها به نام TRX50 را عرضه خواهد کرد. شرکت AMD از جدیدترین سری پردازنده‌های Threadripper خود رونمایی کرده است. اما جالب است بدانید که شرکت گیگابایت اطلاعاتی در رابطه با طراحی جدید مادربرد خود، یعنی TRX50 AERO D، را قبل از رویداد رسمی AMD به اشتراک گذاشته است. این پردازنده‌ها معمولاً برای ایجاد محتوا و سیستم‌های ورک‌استیشن مورد قرار می‌گیرند.

گیگابایت از مادربرد TRX50 AERO D برای پردازنده‌های Threadripper 7000 رونمایی کرد
گیگابایت از مادربرد TRX50 AERO D برای پردازنده‌های Threadripper 7000 رونمایی کرد
TRX50 AERO D

اطلاعات منتشر شده از مادربرد TRX50 AERO D پیش از رونمایی رسمی

مادربرد TRX50 با هر دو سری از پردازنده‌های Threadripper 7000 PRO و غیر PRO سازگاری دارد که دیروز تایید شد. توجه به این نکته مهم است که مادربرد TRX50 احتمالاً بازار دسکتاپ High End (HEDT) را هدف قرار می‌دهد، برخلاف سری WRX90 که برای سیستم های ایستگاه کاری پیشرفته با قیمت بسیار بالاتر در نظر گرفته شده است. مادربرد جدید دارای سوکت sTR5 (SP6) است و از چهار اسلات DDR5 DIMM با پشتیبانی از چهار کانال بهره می‌برد. انتظار می‌رود که برای چیپست WRX90 این پشتیبانی تا کانال هشتگانه گسترش یابد.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه مادربرد TRX50 پشتیبانی آن از پردازنده‌های گرافیکی PCIe Gen5 است. همچنین، این مادربرد توانایی جایگذاری همزمان سه کارت را دارد، اما مشخصات دقیق در مورد این قابلیت ارائه نشده است.

با توجه به اطلاعات موجود، پیش‌بینی می‌شود که مادربرد TRX50 حداکثر ۶۴ خط PCIe Gen5 را ارائه دهد. به علاوه این مادربرد از چهار اسلات M.2 پشتیبانی می‌کند. همچنین شیارهای M.2 برای نصب حافظه‌های فلش و SSD به کار می‌روند. درباره پشتیبانی حافظه، این مادربرد حداکثر با چهار ماژول حافظه R-DIMM سازگار است. این ماژول‌ها پروفایل‌های اورکلاک EXPO از AMD و XMP از اینتل را پشتیبانی می‌کنند.

در رابطه با پیکربندی حافظه نیز باید گفت، در مادربرد TRX50، بالاترین امتیاز پیکربندی حافظه DDR56800 در یک تنظیم ۱Rx8 با استفاده از پروفایل EXPO است.

مادربرد جدید به زودی ممکن است برای پیش خرید در دسترس باشد، اما انتظار می رود که پلتفرم Threadripper 7000 تا ماه آینده در دسترس قرار نگیرد.

گیگابایت از مادربرد TRX50 AERO D برای پردازنده‌های Threadripper 7000 رونمایی کرد
TRX50 AERO D

مشخصات مادربرد جدید

همانطور که گفته شد، مادربرد جدید TRX50 AERO D پشتیبانی از پردازنده‌های سری Ryzen Threadripper PRO 7000 / Ryzen Threadripper 7000 از شرکت AMD را داراست. این مادربرد دارای VRM پیشرفته ۱۶+۸+۴ فاز برای عملکرد نوآورانه است و همچنین حافظه Quad Channel DDR5 با پشتیبانی از AMD EXPO و Intel XMP را داراست. علاوه‌براین، این مادربرد دارای حفاظت حرارتی تقویت شده با آرمور حرارتی VRM پیشرفته و محافظ حرارتی M.2 است.

قابلیت مقیاس پذیری بی نظیر این مادربرد شامل ۳ شیار PCIe x16 برای چند کارت گرافیک و ۴ شیار PCIe x4 M.2 است. این مادربرد همچنین دارای دو پورت USB4 نوع C و LAN دوگانه ۱۰GbE + 2.5 GbE و Wi Fi 7 است. به علاوه از شیار PCIe 5.0 x16 با قدرت ۱۰ برابر برای کارت گرافیک بهره می‌برد.

با قفل ساده EZ Latch، سینک حرارتی M.2 بدون نیاز به پیچ قفل می‌شوند و با قفل ساده EZ Latch Plus، شیارهای M.2 به سرعت آزاد می‌شوند. همچنین، این مادربرد دارای صدای Hi-Fi با کدک ALC1220 و قابلیت BIOS UC برای تجربه کاربری متمرکز بر کاربر با عملکرد دسترسی سریع است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.