گیگابایت از مادربردهای سفید آئوروس Z790/B760M با پشتیبانی از نسل ۱۴ Core اینتل رونمایی کرد

گیگابایت دو مادربرد با پشتیبانی از پردازنده‌های دسکتاپ نسل بعدی و حافظه‌های سریع‌تر را عرضه می‌کند. Z790 AORUS PRO X و B760M AORUS ELITE X AX دارای طراحی سفید هستند که توسط عناصر سیاه رنگی مانند PCIe و اسلات حافظه دیزاین شده است. روزهایی که گیگابایت مادربردهایی را در رنگ‌های پر‌طراوت مانند نارنجی یا سبز عرضه می‌کرد، گذشته است. این شرکت به طراحی‌های شیک و ساده در طیف‌های مشکی، خاکستری تیره و نقره‌ای تبدیل روی آورده است.

با این وجود، از آنجایی که اینتل از معرفی سوکت‌های جدید خودداری می‌کند و AMD نقشه‌های راه پردازنده خود را در طول چندین سال توسعه می‌دهد، سازندگان مادربرد نیاز به کشف مفاهیم جدید دارند. اینها می‌تواند شامل ایجاد طرح‌های خاص مانند Mini-ITX، بردهای اورکلاک‌گرا یا آنهایی باشد که منحصراً برای علاقه‌مندان به بازی طراحی شده‌اند.

GIGABYTE AORUS X WHITE 1 1
GIGABYTE AORUS X WHITE 2 1
Z790 AORUS PRO X, Source: Gigabyte

رقبای اصلی گیگابایت، از جمله ASUS، MSI و ASRock، قبلاً با ترکیب رنگ‌های نوآورانه، خط تولید محصولات خود را سازگار کرده‌اند که به گیمرها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های خود را به طور کامل هماهنگ کنند. از این جنبه، گیگابایت در انطباق تا حدودی کندتر عمل کرده است. تنها تعداد انگشت شماری از بردها با این توصیف مطابقت دارند، مانند سری AERO که برای سازندگان محتوا طراحی شده است.

گیگابایت از مادربردهای سفید آئوروس Z790/B760M با پشتیبانی از نسل 14 Core اینتل رونمایی کرد
Z790 AORUS PRO X, Source: Gigabyte

ویژگی‌های مادربردهای آئوروس Z790 و B760M

آخرین طراحی مادربردهای آئوروس Z790 و B760M در درجه اول بر دو جنبه تمرکز دارد: ارائه گزینه‌های رنگی جدید و پشتیبانی از آخرین سری پردازنده. گیگابایت با افتخار اعلام می‌کند که این مادربردها از حافظه DDR5 با سرعت ۸۲۶۶ MT/s در هنگام اعمال اورکلاک XMP پشتیبانی می‌کنند. از ویژگی‌های قابل توجه آن‌ها می‌توان به نصب بدون دردسر M.2 که توسط سیستم “EZ-Latch” تسهیل می‌شود و پشتیبانی از “Sensor Panel Link” برای اتصالات صفحه نمایش خارجی است، اشاره کرد.

گیگابایت از مادربردهای سفید آئوروس Z790/B760M با پشتیبانی از نسل 14 Core اینتل رونمایی کرد
Z790 AORUS PRO X, Source: Gigabyte

مادربرد Z790 AORUS PRO X دارای طراحی VRM با فاز ۱۸+۱+۲ است که ۴ حافظه DDR5 DIMM، یک اسلات PCIe 5.0 x16 برای کارت‌های گرافیک نسل بعدی، Ethernet 5GbE، پشتیبانی از WiFi-7 و یک تراشه صوتی Realtek ALC1220 درون برد دارد. در حالی که صفحه محصول اختصاصی برای مادربرد B760M هنوز منتشر نشده است، طراحی هر دو مادربرد به شدت شبیه به یکدیگر است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.