گوگل هم سراغ اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌ها رفت

توسط

در
sales-home-network

گوگل برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های اندرویدی جدی است و سراغ رقیب استارلینک رفته تا بتواند گوشی‌ها را مستقیم به ماهواره‌ها وصل کند.

دو شرکت گوگل و AT&T مجموعا ۲۰۶ میلیون دلار در شرکت AST SpaceMobile سرمایه‌گذاری کردند. شرکت وودافون نیز قبلا روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

شرکت AST SpaceMobile می‌خواهد دسترسی گوشی‌های معمولی به اینترنت ماهواره‌ای از طریق اتصال به ماهواره‌های مدار پایین زمین، میسر کند.

بسیاری، AST SpaceMobile را رقیب استارلینک در اینترنت ماهواره‌ای می‌دانند.

اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی اندرویدی

اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی اندرویدی

AT&T در حالی روی AST SpaceMobile برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های معمولی سرمایه‌گذاری کرده است که در آن سو، اپراتور  T-Mobile با استارلینک همکاری می‌کند.

شرکت AST SpaceMobile می‌گوید ارزش این شرکت به ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است و دارد روی اتصال مستقیم گوشی‌های هوشمند معمولی به ماهواره‌هایی شبیه به BlueWalker 3 است.

این شرکت می‌گوید سرعت انتقال اطلاعات در ارتباطات ماهواره‌ای به ۱۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. همچنین، از توافق با بیش از ۴۰ اپراتور موبایل در جهان خبر داده که مجموعا باید بتواند به ۲ میلیارد مشترک خدمات بدهد.

AST SpaceMobile فعلا یک ماهواره در مدار زمین پرتاب کرده است ولی موفق شده به دستاوردهای بزرگی مانند تماس صوتی از فضا به روی گوشی هوشمند با اتصالات ۲G، اولین اتصال ۴G LTE، تماس صوتی ۵G و دانلود داده با سرعت ۱۴ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

مجموعا می‌خواهد ۲۴۳ ماهواره را به مدار بفرستد و برای ارسال ماهواره نمونه اولیه خود از موشک‌های اسپیس‌ایکس استفاده کرده است. گفته می‌شود AST SpaceMobile تا فروردین ۱۴۰۳ پنج ماهواره دیگر را هم به فضا پرتاب کند.

استارلینک با ارسال اولین ماهواره‌های Direct to Call، گام مهمی برای ارائه اینترنت ماهواره ای روی گوشی‌ها برداشته است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.