گوگل می گوید برنامه های اندرویدی باید به کاربران اجازه حذف حساب و داده ها را بدهند

AnyConv.com Google Now jpg

گوگل اخیرا سیاست جدیدی را در پیش گرفته که در آن برنامه های اندرویدی باید به کاربران اجازه دهند تا بتوانند به راحتی حساب کاربری و داده های مربوط به آن را در داخل برنامه و یا در وب حذف کنند. این اقدام با هدف افزایش شفافیت و اعتماد بین کاربران انجام میگیرد. همچنین امکان کنترل بیشتر بر داده ها نیز فراهم خواهد شد. علاوه بر آن با اجازه دادن به کاربران برای حذف داده های خاص مانند محتواهای بارگذاری شده بدون نیاز به پاک کردن حساب کاربری انعطاف پذیری بیشتری فراهم میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، زمانی که شما برنامه ای را از گوشی خود حذف می کنید، تمامی فایل و داده های برنامه نیز از دستگاه شما حذف میشوند. حتی داده های موقت نیز حذف خواهند شد. اما این احتمال وجود دارد که هنوز هم برخی داده ها پس از حذف یک برنامه وجود داشته باشد. به عنوان مثال برخی از برنامه ها پوشه هایی را خارج از فهرست اصلی در گوشی ایجاد می کنند. این پوشه ها هنگام حذف برنامه حذف نخواهند شد. همچنین برخی از برنامه ها داده هایی را در فضایی ابری یا دیگر سرورها ذخیره می کنند. این داده ها نیز هنگام حذف برنامه از گوشی پاک نخواهند شد.

برخی از برنامه ها برای اجرا مجوزهایی را برای دسترسی درخواست می کنند. در این هنگام این مجوزها حتی پس از حذف برنامه نیز ممکن است برای توسعه دهندگان یا تبلیغات شخص ثالث در دسترس باشند. به همین دلیل گوگل در اعلامیه اخیر خود از کاربران می خواهد تا کنترل بهتری روس گوشی خود حتی وی از حذف برنامه داشته باشند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.