گوگل شبکه Find My Device را اوایل هفته آینده راه‌اندازی خواهد کرد

به گزارش ۹to5Google، گوگل ساعاتی پیش به مشتریان اندرویدی اطلاع داد که به زودی یک شبکه Find My Device مبتنی‌بر اندروید را راه‌اندازی خواهد کرد. گوگل سال گذشته Find My Device را معرفی کرد، اما این قابلیت هنوز منتشر نشده است. زیرا اپل و گوگل در حال کار بر روی توسعه راه‌حلی بین پلتفرمی برای هشدارهای ردیابی ناخواسته بودند.

کد موجود در iOS 17.5 نشان می‌دهد که اپل در حال افزودن پشتیبانی برای کشف ردیاب‌های شخص ثالث در نزدیکی است و به صاحبان آیفون در صورت یافتن آنها هشدار می‌دهد. در برخی از کدها آمده است: شما می توانید این مورد را غیرفعال کرده و از اشتراک‌گذاری مکان آن با مالک جلوگیری کنید. برای این کار، دستورالعمل‌های ارائه‌شده در وب‌سایت را دنبال کنید.

گوگل شبکه Find My Device را اوایل هفته آینده راه‌اندازی خواهد کرد

با توجه به اینکه اپل احتمالاً قصد دارد هشدارهایی را برای ردیاب های شخص ثالث در iOS 17.5 اضافه کند، واضح است که گوگل شبکه جدید Find My Device خود را راه‌اندازی می کند تا تلفن های هوشمند اندرویدی را به قابلیت‌ مکان‌یابی گوشی‌های گم‌شده، ردیاب‌های بلوتوث، هدفون و سایر لوازم جانبی مجهز کند‌.

اپل و گوگل برای اولین‌بار در ماه می ۲۰۲۳ برنامه‌هایی را برای مشخصات ردیاب صنعتی با هدف پایان‌دادن به سوء‌ستفاده از ردیاب آیتم‌های بلوتوث برای ردیابی افراد اعلام کردند. هر دو شرکت روی اجرای هشدارهای ردیابی به سبک AirTag کار کرده‌اند تا مردم بدانند چه زمانی یک ردیاب از هر نوع در نزدیکی آنها قرار دارد.

پس از اینکه اپل شبکه Find My را در کنار AirTags راه‌اندازی کرد، اخبار و گزارش‌های بی‌شماری از مجرمان به بیرون درز کرد که از AirTag برای اهداف تعقیب‌گری استفاده می‌کردند‌. همین امر باعث شد اپل تغییرات زیادی در هشدارهای ردیاب ناخواسته ایجاد کند. آیفون‌ها در ابتدا می‌توانستند AirTag‌های مجاور را شناسایی کنند و در صورت استفاده از آن‌ها برای مقاصد تعقیبی به مشتریان هشدار دهند، اما دستگاه‌های اندرویدی چنین قابلیتی نداشتند. اپل این مشکل را با یک برنامه Tracker Detect برای اندروید برطرف کرد.

گوگل می‌گوید که شبکه Find My Device به کاربران اندروید اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را حتی در حالت آفلاین پیدا کنند و با لوازم جانبی Fast Pair سازگار و همچنین لوازم الکترونیکی مبتنی بر اندروید کار می‌کند. گوگل قصد دارد این شبکه را اوایل هفته آینده راه‌اندازی کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.