گوگل سرانجام تصمیم به حذف اعلان‌ های مواجهه با کووید ۱۹ از اندروید گرفت

همه‌گیری کووید ۱۹ چند سال پیش دنیا را دگرگون کرد. حتی با وجود اینکه حالا زندگی به حالت عادی برگشته، فراموش‌کردن آن دوره آسان نیست. در طول همه‌گیری، برخی از شرکت‌ها تلاش کردند تا تحمل روزهای سخت را برای مردم آسان‌تر کنند. در همین راستا، اپل و گوگل با هم همکاری کردند تا قابلیتی به نام اعلان‌ های مواجهه با کووید ۱۹ را معرفی کنند که گوگل سرانجام تصمیم به حذف آن از اندروید گرفته است.

اعلان‌های مذکور در هردو سیستم‌عامل iOS و اندروید قابل اجرا بودند. تلفن‌های دارای این ویژگی می‌توانستند با استفاده از بلوتوث تلفن‌های دیگر را ردیابی کرده و زمانی که نزدیک فردی بودید که نتیجه آزمایش او COVID 19 مثبتی بود، یک برنامه به‌طور ناشناس شما را درمورد قرار‌گرفتن در معرض خطر مطلع می‌کرد.

گوگل سرانجام تصمیم به حذف اعلان‌ های مواجهه با کووید 19 از اندروید گرفت

علیرغم اینکه این ایده چقدر خوب بود، مشکلاتی وجود داشت که هم اپل و هم گوگل درگیر آن بودند. شک‌و‌تردیدهای زیادی از سوی عموم مردم وجود داشت. اکنون، گوگل تصمیم گرفته است که تنظیمات اعلان‌ های مواجهه با کووید ۱۹ را حذف کند.

اگر به تنظیمات دستگاه اندروید خود بروید، دیگر اعلان مواجهه با COVID 19 را نخواهید دید. از آنجاییکه همه‌گیری اکنون رسماً به پایان رسیده است، واکسن کووید-۱۹ در دسترس است، این اقدام منطقی است. در واقع، این بیماری وجود دارد، اما به اندازه گذشته خطرناک نیست.

ما خوشحالیم که گوگل و اپل توانستند اختلافات خود را کنار بگذارند. آنها روی چیزی کار کنند که در واقع به کاربران کمک کرد تا در امنیت باقی بمانند. ما همچنین امیدواریم که دیگر هرگز چنین چیزی را نبینیم و ترس از دست‌دادن عزیزان خود را نداشته باشیم. اگر آخرین به‌روزرسانی را در دستگاه اندروید خود دریافت نکرده‌اید، ممکن است همچنان این ویژگی را ببینید و زمانی که آخرین به‌روزرسانی برای افراد بیشتری منتشر شود، ناپدید می‌شود. اگر از iOS استفاده می‌کنید، در صورت تمایل می‌توانید این ویژگی را خاموش کنید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.