گوگل در عربستان بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند

Image 1 scaled 1

سرعت مدرنیته شدن عربستان باور نکردنی ست. حالا با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری گوگل در عربستان، به نظر این کشور قصد دارد یکه‌تاز فناوری خاورمیانه شود.

 شرکت گوگل با امکانات فضای ابری خود، قصد دارد تا طی هفت سال آینده به اقتصاد عربستان سعودی با مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار کمک کند. این فضای ابری، که یکی از ویژگی‌های برجسته گوگل محسوب می‌شود، به کاربران امکان ذخیره، مدیریت و دسترسی به داده‌ها را در فضای ابری فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی گوگل سیل را یک هفته زودتر پیش‌بینی می‌کند [+ویدئو]

سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری گوگل در عربستان

به گزارش منابع اقتصادی معتبر، عبدالرحمن الذهیبان، مدیر کل گوگل کلاود در منطقه خاورمیانه، ترکیه و آفریقا، اعلام کرده که شرکت گوگل اخیراً سه منطقه ابری جدید در الدمام، دوحه، و آفریقای جنوبی ایجاد کرده است. این اقدام نشان از تعهد گوگل به تقویت زیرساخت‌های خود در منطقه دارد و قصد دارد با ارائه خدمات بهتر به کاربران جایگاه خود را تقویت و حفظ کند.

سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری گوگل کلود در عربستان

الذهیبان در یک گفت‌وگو در حاشیه نمایشگاه “جهش ۲۴” در ریاض، بیان کرد که ایجاد این سه منطقه ابری نه تنها نشان از سرمایه‌گذاری بزرگی در آینده دیجیتال منطقه است، بلکه گوگل را به یکی از بازیگران اصلی در انقلاب فناوری تبدیل خواهد کرد. او افزود که این اقدام می‌تواند منجر به ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در منطقه شود.

بیشتر بخوانید: 

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.