گوگل بارد با قابلیت «Memory» اطلاعات کلیدی کاربران را به خاطر می‌سپارد

هر یک از ما ترجیحات یا الزاماتی داریم که باید رعایت شوند و به‌زودی گوگل بارد با قابلیت «Memory» می‌تواند با به‌خاطرسپردن جزئیات مهمی که به آن می‌گویید، خود را با شما وفق دهد. ‌‌‌‌‌

وقتی با بارد چت می‌کنید، هر مکالمه جدیدی از الگوریتمی ثابتی پیروی میکند. به عبارت دیگر، اگر شما و یکی از دوستانتان از هوش مصنوعی گوگل سؤال مشابهی بپرسید، پاسخ‌های تقریباً مشابهی دریافت خواهید کرد و جزئیات کمی وجود دارد که بارد از آنها را برای شخصی‌کردن پاسخ شما استفاده می‌کند.

گاهی اوقات جزئیاتی وجود دارد که یادآوری آنها را در ابتدای هر مکالمه بسیار خسته‌کننده است. به عنوان مثال، اگر در رژیم غذایی بدون گلوتن هستید یا آلرژی غذایی دارید، باید هر بار که از بارد دستور غذایی را می‌خواهید، به آن اشاره کنید.

قابلیت «Memory» گوگل بارد

به نظر می‌رسد گوگل درحال توسعه ویژگی جدیدی برای بارد است تا جزئیات مهم درباره شما و ترجیحاتتان را به خاطر بسپارد. همانطور که توسط Dylan Roussel فاش شده است، قابلیت «Memory» به بارد اجازه می‌دهد روی جزئیات خاصی که با آن به اشتراک می‌گذارید، حساب کرده و از آنها برای بهبود نتایج آینده استفاده کند. با توجه به تصاویر زیر، گوگل در نمونه اولیه رابط کاربری این ویژگی برخی جزئیات کاربر را حفظ کرده است و در پاسخ‌های آینده خود می‌تواند آن‌ها را درنظر داشته باشد.

گوگل بارد با قابلیت «Memory»، اطلاعات کلیدی کاربران را به خاطر می‌سپارد

در این مثال‌ها، فرض می‌کنیم که «پرهیز از خوردن گوشت» برای بهبود پیشنهادات دستور غذا استفاده می‌شود. از طرف دیگر، «من ۲ بچه دارم» احتمالاً برای مواردی مثل توصیه‌های سفر و ایده‌هایی برای رژیم غذایی مناسب استفاده خواهد شد. ChatGPT هم در اوایل امسال با قابلیت «دستورالعمل‌های سفارشی»، ویژگی مشابهی را به کاربران خود ارائه کرده بود.

در صفحه Memory که از طریق منوی سمت چپ چت‌بات گوگل در دسترس است، می‌توانید تنظیمات خاص خود را به آن اضافه کنید. احتمالاً همین صفحه به شما این اجازه را می‌دهد که خاطرات نادرست یا ناخواسته را حذف کنید. در حال حاضر، ما نمی‌توانیم این ویژگی را به‌طور کامل تحلیل کنیم و باید ببینیم چگونه خاطرات بر پاسخ‌های بارد تأثیر می‌گذارند.

شایان ذکر است که به منظور حفظ حریم خصوصی، می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی حافظه بازد را با استفاده از یک کلید در سمت چپ صفحه خاموش کرد. با اینکار می‌توانید مکالماتی که مبتنی‌بر خاطرات نیستند را آغاز کنید.

گوگل بار‌د به‌عنوان یک چت‌بات هوش مصنوعی در مقابل ChatGPT قرار می‌گیرد و دیرتر از آن فعالیت خود را آغاز کرده است. با این حال، گوگل برای اولین‌بار در طول رویداد I/O 2017 اعلام کرد که قصد دارد به یک شرکت هوش مصنوعی تبدیل شود و از آن زمان به تدریج زیرساخت‌های خود را توسعه داد و در نهایت منجر به راه‌اندازی بارد در اوایل سال جاری شد. با این حال، از آن زمان به بعد، ما شاهد برداشتن گام‌های بزرگ گوگل برای اضافه‌کردن بارد به برخی از محصولات بوده‌ایم. حالا هم به‌نظر می‌رسد که گوگل با اضافه‌کردن این قابلیت‌ جدید به موفقیت نزدیکتر شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.