گوگل اسیستنت به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز می‌شود

بر اساس گزارشی از Axios، گوگل در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی دستیار صوتی اسیستنت با ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی مولد است. گوگل در ایمیلی داخلی به کارکنان خود توضیح داد که مشغول ارزیابی ایده پیاده‌سازی جدیدترین مدل زبانی بزرگ (LLM) خود در گوگل اسیستنت بوده و طبق این ایمیل، بخشی از تیم از قبل شروع به کار روی این موضوع کرده‌اند‌.

به عنوان بخشی از این تغییر، گوگل می‌گوید تیمی را که روی دستیار صوتی اسیستنت کار می‌کنند فشرده می‌کند. براساس ایمیل اخیر، این شرکت برخی از نقش‌ها را حذف می‌کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارمندان تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما Axios مدعی است که گوگل ده‌ها کارگر را اخراج کرده است.

آینده‌ای روشن در انتظار گوگل اسیستنت

پیوش رانجان، معاون گوگل اسیستنت و دوکلیس، مدیر محصول این شرکت، در این ایمیل می نویسند: ما عمیقاً به دستیار صوتی اسیستنت متعهد و نسبت به آینده درخشان آن خوشبین هستیم.

گوگل اسیستنت به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز می‌شود

در حالی که گوگل در مورد نوع ویژگی‌هایی که قصد دارد به دستیار صوتی خود بیاورد توضیح بیشتری نمی‌هد، احتمالات بسیار بزرگی وجود دارد. برای مثال، دستیار صوتی اسیستنت می‌تواند از همان فناوری استفاده کند که ربات‌چت هوش مصنوعی گوگل، یعنی بارد را تقویت می‌کند. این قابلیت احتمالاً به گوگل اسیستنت اجازه می‌دهد که به سؤالات براساس اطلاعاتی که از سراسر وب جمع‌آوری می‌کند، پاسخ دهد.

جنیفر رادستروم، سخنگوی گوگل در گفت‌وگو با ورج می‌گوید: صدها میلیون نفر هر ماه از دستیار صوتی استفاده می‌کنند و ما متعهد هستیم که تجربه‌های باکیفیت را به آنها ارائه دهیم . ما هیجان‌زده که بدانیم LLMها چگونه می‌توانند به تقویت اسیستنت کمک و آن را حتی از قبل هم بهتر کنند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی قصد دارد این فناوری را به محصولات خانگی هوشمند خود بیاورد. علاوه بر این، با توجه به پیامدهای بالقوه حریم خصوصی، احتمالاً بسیاری از مردم از آن استقبال نخواهند کرد.

در هر حال، به‌نظر می‌رسد که این اتفاق اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. زیرا صحبت با هوش‌های مصنوعی مولد به لحاظ زبانی بسیار طبیعی‌تر و روان‌تر از صحبت با دستیارهای صوتی است که حالت رباتی بیشتری دارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.