گوگل ابزاری برای یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده عرضه می‌کند

گوگل درحال توسعه ابزاری هوشمند برای یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده است. با این ابزار کاربران اندرویدی امکان یافتن گوشی خود بوسیله یک برنامه برپایه Find My Device را حتی در زمان خاموش بودن خواهند داشت.

گول به‌عنوان غول تکنولوژی جهان و یکی‌از برترین شرکت‌های فناوری دنیا اخیراً برنامه‌ای را به‌نام Find My Device network توسعه داده است که دراصل با برنامه مشهور Find My Device پیوست شده و به کاربران اندرویدی امکان یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده را می‌دهد.

شیوه کار این برنامه بدین‌صورت است که حتی اگر گوشی خاموش هم باشد، یک سیگنال رمزگذاری شده بلوتوثی را ارسال می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از برنامه ذکر شده، سیگنال را دریافت کرده و گوشی خود را بیابید.

بیشتر بخوانید: موقعیت یابی گوشی خاموش در اندروید ۱۴ ؛ پایانی بر سرقت گوشی‌های اندرویدی؟

یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده با برنامه جدید گوگل ممکن خواهد شد

یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر سرقت یا گم کردن گوشی، برنامه Find My Device است که به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت دزدیده شدن یا پیدا نکردن گوشی خود، بتوانند همه چیز را از راه دور پاک کنند. این اپی بود که گوگل حدود یک دهه پیش به اندروید اضافه کرد. اما یک راه آسان برای جلوگیری از پاکسازی دستگاه وجود داشت، فقط باید آن را خاموش کنید.

اینجاست که Find My Device network گوگل وارد می‌شود. آن را به عنوان یک برنامه پیوست از برنامه Find My Device این شرکت در نظر بگیرید که اساساً آن را کاربردی‌تر می‌کند و امکان ردیابی تلفن همراه از طریق بلوتوث را فراهم می‌کند. درست مانند کاری که اپل با شبکه Find My خود انجام داد، در این صورت گوگل امکان پیدا کردن دستگاه را حتی در صورت خاموش بودن آن فراهم می‌کند.

یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده با برنامه جدید گوگل ممکن خواهد شد

یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده با برنامه جدید گوگل ممکن خواهد شد

شیوه کار Find My Device network چگونه است؟

ببینید، حتی زمانی که گوشی‌های همراه خاموش هستند، اکثر دستگاه‌ها هنوز در زیر قاب تلفن همراه (تا حدی) کار می‌کنند. بنابراین، فرض کنید شما به تازگی یکی از گوشی‌های اندرویدی را خریده‌اید و متاسفانه آن را گم می‌کنید یا اینکه دزدیده می‌شود. اگر سارق به اندازه کافی باهوش باشد و تلفن را خاموش کرده باشد، تلفن همراه همچنان یک سیگنال رمزگذاری شده بلوتوثی ارسال می‌کند که سایر تلفن‌های همراه می‌توانند آن را دریافت کنند و از آن برای یافتن مکان تقریبی تلفن همراه استفاده کرد.

همه اینها در پس‌زمینه و بدون هیچ سوال یا اعلان اتفاق می‌افتد. با این حال، این تنها زمانی است که دستگاه شما و دستگاه دیگری که با آن قصد ردیابی تلفن خود را دارید هر دو در Find My Device network اضافه شده باشند.

با توجه به این نکته، یکی از بهترین متخصصان اندروید، میشال رحمان، اخیراً متوجه شده‌است که فرآیند راه‌اندازی برای ثبت‌نام گوشی در Find My Device network اندروید چگونه می‌تواند باشد.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که گوگل تلفن همراه شما را به صورت پیش‌فرض در Find My network اضافه نمی‌کند. به این معنی که وقتی نوتیفیکیشن آن روی گوشی اندرویدی شما ظاهر می‌شود، باید خودتان این کار را انجام دهید.

رحمان معتقد است که روش گوگل برای مدیریت این موضوع ممکن است در انتشار رسمی این ویژگی تغییر کند، که با توجه به کامل بودن آن در این مرحله ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره یافتن گوشی‌های خاموش دزدیده شده بوسیله تکنولوژی جدید گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: سخت‌افزار مگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.