گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ رسما معرفی شد [+مشخصات فنی]

بالاخره انتظارها به پایان رسید و گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ رسما معرفی شد. این گوشی با مشخصات قوی و برتری که دارد به رقیب اصلی تمام پرچمداران اندرویدی تبدیل شده و حتی پرچمداران برندهای مطرح مانند اپل و سامسونگ را به چالش می‌کشد.

پس از انتشار افشاگری‌ها و تیزرهای تبلیغاتی متعدد، سرانجام شرکت وان پلاس از جدیدترین و بهترین گوشی خود یعنی OnePlus 12 رونمایی کرد. این گوشی فردا در تاریخ ۵ دسامبر و یک ماه زودتر از مدل قبلی در چین عرضه می شود و انتظار می‌رود که در اوایل سال ۲۰۲۴ به عرضه جهانی برسد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات فنی وان پلاس ۱۲

وان پلاس ۱۲ با یک باتری بزرگ به بازار عرضه خواهد شد. در واقع با حذف گوشی‌های گیمینگ، این یکی از بزرگترین باتری‌های به‌کاررفته در یک گوشی پرچمدار است. سیستم دوربین نیز بسیار چشمگیر و خیره‌کننده است و کاملا مطابق انتظار و نمونه تصاویری است که قبلا از این گوشی منتشر شده بود.

همچنین استفاده از جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به همراه یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند، منجر به دستیابی این گوشی به بهترین نتیجه AnTuTu در تاریخ شد. در ادامه هر قسمت این گوشی را جداگانه زیر ذره بین می‌بریم و بررسی می‌کنیم.

وان پلاس 12

وان پلاس 12

ابتدا به سراغ سیستم سخت افزار OnePlus 12 می‌رویم. همان‌طور که گفته شد در این گوشی از آخرین پردازنده پرچمدار کوالکام (اسنپدراگون ۸ نسل سه) استفاده شده است. این پردازنده با همراهی سیستم خنک‌کننده پیچیده‌ای که از یک محفظه بخار بزرگ و اتلاف حرارت دو چرخه‌ای (دو مرحله ای) تشکیل شده، قدرت فوق‌العاده‌ای را به گوشی می‌بخشد.

نتایج این چیپست نیز بسیار امیدوارکننده است، به گونه‌ای که حتی در فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت هم خبری از داغ شدن گوشی نخواهد بود. به لطف تراشه ۲۴ گیگابایتی LPDDR5X که اخیرا توسط Hynix تولید شده، یک نسخه رم ۲۴ گیگابایتی از این گوشی وجود دارد. به طور کلی گزینه‌های حافظه این گوشی از ۱۶/۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود و به ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی می‌رسد.

حال نوبت به سیستم دوربین می‌رسد که کاملا مطابق با گفته‌های وان پلاس در تیزرهای تبلیغاتی است. در دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید و ۵۰ مگاپیکسلی Sony Lytia LYT-808 استفاده شده که به کمک فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه سونی تصاویر حیرت‌انگیزی را به ثبت می‌رساند. این فناوری اولین بار در سنسور Exmor T گوشی Sony Xperia 1 Mark V به کار گرفته شد. این سنسور زیر لنز عریض ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است.

وان پلاس 12

وان پلاس 12

وجود موتور Super Light and Shadow در کنار لنزهای هاسلبلاد و سونی کیفیت تصاویر را به طور خیره‌کننده‌ای بالا برده و بهبود تصاویر به کمک هوش مصنوعی نیز کاملا محسوس است.

دوربین اولتراواید کاملا معمولی و استاندارد است و در آن از سنسور سونی IMX581 با دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متر استفاده شده است. اما برخلاف دوربین اولتراواید، لنز تله‌فوتو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وان پلاس در این دوربین از سنسور بزرگ (OmniVision OV64B) 64 مگاپیکسلی بهره گرفته و در زیر آن یک لنز پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر قرار گرفته است. این لنز با جفت شدن با زوم ۲ برابر لنز بزرگ، زوم اپتیکال ۶ برابری را ارائه می‌دهد.

وان پلاس 12

وان پلاس 12

با گذر از بخش دوربین و تصویربرداری به نمایشگر می‌رسیم. وان پلاس ۱۲ به یک صفحه نمایش OLED با وضوح ۲K مجهز شده که محصول مشترک دو شرکت وان پلاس و BOE است. متاسفانه در رونمایی رسمی این گوشی، صحبت زیادی از نمایشگر نشده و بهتر است تا زمان رونمایی جهانی که در اوایل سال آینده برگزار می‌شود، منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری درباره صفحه نمایش OnePlus 12 دریافت کنیم. با این حال گفته می‌شود که نمایشگر این گوشی یک پنل ۶.۸۲ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱-۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت خواهد بود.

باتری این گوشی از ظرفیت ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است و از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ وات و بی‌سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود که وان پلاس ۱۲ در تاریخ ۲۴ یا ۲۵ ژانویه در سطح جهانی رونمایی شود. اطلاعات بیشتر درباره این گوشی به همراه قیمت آن در تاریخ ۱۵ دسامبر منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۲ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: phonearena

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.