گوشی‌های شیائومی که بوت لودر آنها آنلاک شده باشد، آپدیت HyperOS را دریافت نخواهند کرد

شیائومی تأیید کرده است که گوشی‌های شیائومی که بوت لودر آنها آنلاک شده باشد، آپدیت HyperOS را دریافت نخواهند کرد.

غول تکنولوژی چینی تائید کرده که آنلاک بوت لودر به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های HyperOS غیرفعال است و در صورت آنلاک، کاربر نمی‌تواند آپدیت‌ HyperOS را دریافت کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


امکان آپدیت HyperOS برای گوشی‌هایی که بوت لودر آنها آنلاک شده، غیرفعال می‌شود

اخیرا شیائومی خانواده Xiaomi 14 را در چین معرفی کرده و با توجه به استقبال بی‌نظیر خریداران، احتمالا زمانی که این گوشی‌ها در جهان عرضه شوند، به عنوان بهترین گوشی‌های ۲۰۲۴ شناخته شوند.

سری شیائومی ۱۴ با پوسته HyperOS UX به جای MIUI عرضه می‌شوند. با این حال، گزارشات نشان می‌دهند که شرکت برای مدتی از کاربران می‌خواسته تا بوتلودر گوشی‌های HyperOS و MIUI خود را آنلاک نکنند. البته این محدودیت برای کاربران MIUI بوده چراکه تاکنون کاربران HyperOS قادر به آنلاک bootloader نبوده‌اند.

HyperOS1.0 update is being tested for one more Xiaomi smartphone

HyperOS1.0 update is being tested for one more Xiaomi smartphone

اکنون شیائومی به سایت Android Authority اعلام کرده است که آنلاک بوتلودر در گوشی‌های HyperOS به صورت پیش‌فرض غیرفعال خواهد بود. این شرکت در پاسخ به سوالات Android Authority دلیل این کار را اعلام کرده است:

به منظور حفاظت از امنیت دستگاه، جلوگیری از نشت اطلاعات و ارائه تجربه کاربری امن و پایدارتر، آنلاک بوت لودر در گوشی‌های HyperOS غیرفعال خواهد بود.

همچنین شیائومی اعلام کرده برای آنلاک bootloader دستگاه، افراد باید از طریق انجمن شیائومی درخواست مجوز کنند.

آنلاک بوتلودر همیشه به صورت پیش‌فرض در MIUI غیرفعال بوده است. کاربران باید برای باز کردن بوتلودر درخواست مجوز داده باشند. شما تنها زمانی می‌توانید این‌کار را بکنید که مدت زمان مشخصی از ارسال درخواست شما گذشته باشد و همچنین محدودیت‌های دیگری نیز در این فرآیند وجود دارد.

آنلاک بوت‌لودر HyperOS در چین محدودتر می‌شود

گوشی‌های شیائومی که بوت لودر آنها آنلاک شده باشد، آپدیت HyperOS را دریافت نخواهند کرد

گوشی‌های شیائومی که بوت لودر آنها آنلاک شده باشد، آپدیت HyperOS را دریافت نخواهند کرد

برای آنلاک bootloader در HyperOS محدودیت‌هایی وجود داشت اما به نظر می‌رسد شیائومی فرآیند آن را از قبل هم سخت‌تر کرده است. شرکت شرایط جدیدی برای اینکار در چین منتشر کرده است.

به گفته نویسنده MIUI Polska، کاربران در چین برای باز کردن بوتلودر در دستگاه‌های HyperOS باید به «سطح پنج» در انجمن شرکت برسند. شیائومی تائید کرده که محدودیت‌های فوق تنها برای نسخه چینی HyperOS قابل اجرا هستند. این شرکت همچنین تأکید کرده است که کاربران جهانی برای دریافت جزئیات بیشتر باید منتظر اعلان در انجمن شرکت باشند.

با این حال، این رویکرد محدودکننده در مورد آنلاک بوت‌لودر با چندین برند دیگر گوشی همچون گوگل پیکسل و گوشی‌های وان‌پلاس تفاوت دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با مراجعه به منوی توسعه‌دهنده که معمولاً هاید شده و اجرای چند دستور، بوتلودر گوشی‌های گوگل پیکسل و وان‌پلاس را باز کنید.

شیائومی در نهایت اعلام کرده که کاربران MIUI نیز اگر بوتلودر دستگاه‌های خود را آنلاک کنند، نمی‌توانند سیستم‌عامل‌ خود را به HyperOS به روز رسانی کنند. این شرکت تاکید کرد:

با انلاک بوتلودر، به‌روزرسانی‌ HyperOS چه برای MIUI 14 و چه برای HyperOS در دسترس نخواهد بود.

با این حال، شرکت گفته است که اگر دوباره بوت‌لودر دستگاه خود را قفل کنید، آپدیت HyperOS را دریافت خواهید کرد. این قوانین برای تمامی دستگاه‌های شیائومی خارج از چین اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این موضوع چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: androidauthority

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.