گلکسی S24 اولترا در تست دوام باتری آیفون ۱۵ پرومکس را شکست داد

گوشی گلکسی S24 اولترا سامسونگ ممکن است همان ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی S23 اولترا را حفظ کرده باشد، اما بهبودهای چیپست، همراه با بهینه سازی نرم افزاری، به محصول پرچمدار سامسونگ کمک کرده است تا در آخرین تست تخلیه باتری، رقبا را شکست دهد. یکی از یوتیوبرها چهار گوشی پریمیوم را در کنار یکدیگر قرار داد تا این مقایسه را انجام دهد. در این مقایسه حتی گوشی آیفون ۱۵ پرومکس با تراشه A17 پرو ۳ نانومتری خود برای پیشی گرفتن از جدیدترین رقیب خود در فضای پرچمدار با چالش روبه‌رو بود.

تست جدید مصرف باتری نشان می‌دهد که گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا تقریباً ۱۱ ساعت با یک بار شارژ کردن دوام می‌آورد

چندین برنامه رسانه‌های اجتماعی فعال شدند تا باتری گوشی‌های پرچمدار را تخلیه کنند، همچنین XEETECHCARE به منظور اندازه‌گیری بهتر عملکرد، ۳DMark را فعال کرد. پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام به عنوان مصرف‌کننده‌های باتری معروف هستند، اما گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا توانست در این تست رهبری خود را در مقایسه با رقبا حفظ کند. احتمالاً سیستم خنک‌کننده بخار بزرگتر به کنترل دما تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سوم کمک کرده، در حالی که به‌روزرسانی جدیدترین رابط کاربری One UI منجر به کاهش هزینه پردازشگر مرکزی شده است که نتیجه آن بسته نرم‌افزاری با مصرف انرژی بهینه‌تر شده است.

گلکسی S24 اولترا در تست ماندگاری باتری آیفون 15 پرومکس را شکست داد
گلکسی S24 اولترا در تست ماندگاری باتری آیفون ۱۵ پرومکس را شکست داد

مقایسه عملکرد باتری گوشی گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرومکس

لازم به ذکر است گوشی آیفون ۱۵ پرومکس در تست تخلیه باتری عقب نماند و با گلکسی اس ۲۴ اولترا همگام بود، اما باتری کوچکتر آن، همراه با فقدان یک راه حل خنک کننده موثر، ممکن است باعث شده باشد که گوشی برتر کمپانی اپل در مقایسه با جدیدترین پرچمدار شرکت سامسونگ، که با ۱۰ ساعت و ۵۹ دقیقه قبل از خاموش شدن در صدر قرار گرفت، ضعیف‌تر عمل کند. در رتبه دوم، گوشی آیفون ۱۵ پرومکس قرار دارد که تا ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه ماندگار بود.

در کمال تعجب، گوشی Pixel 8 Pro توانست همگام با رقبا پیش برود و در نهایت با ۱۰ ساعت ماندگاری، عملکرد خوبی به نمایش بگذارد، در حالی که باتری گوشی Galaxy S23 Ultra با گذشت ۸ ساعت ۱۰ دقیقه به پایان رسید که با توجه به اینکه این محصول سال گذشته به بازار عرضه شده است هنوز هم عملکرد قابل توجهی محسوب می‌شود.

در ویدیوی YouTube ذکر نشد که آیا رقابت گوشی Galaxy S24 Ultra با باتری‌های قدیمی صورت گرفته بود یا خیر، زیرا شارژ و دشارژ مداوم ممکن است منجر به فرسایش این سلول‌ها شود و در نتیجه در طولانی مدت مانند یک واحد تازه همچنان ماندگار نمانند. ما همچنین نمی‌دانیم که آیا Galaxy S24 Ultra یا مدل‌های دیگر با رزولوشن پیش‌فرض یا بیشترین فریم ریت (که ۱۲۰ هرتز است) در حال اجرا بودند یا خیر، اما باید به یاد داشت که نمی‌توانیم این را یک آزمایش جامع باتری در نظر بگیریم. با این حال، XEETECHCARE تلاش لازم را کرد و نشان داد که حداقل در این آزمایش، مدل بالا رده شرکت سامسونگ در آزمایش باتری در میان دیگر رقیبان خود قهرمان است، هرچند که مقایسات دیگری وجود دارد که بعدها منتشر خواهد شد، پس منتظر آن باشید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.