گلکسی زد فلیپ ۵ معرفی شد

در مراسم Unpacked که مدتی قبل برگزار شد در کنار گلکسی زد فولد ۵، شرکت سامسونگ از نسل جدید زد فلیپ خود یعنی گوشی زد فلیپ ۵ نیز رونمایی کرد. این کهکشانی با تغییرات جذابی همراه شده که در ادامه به طور کامل به گوشی خواهیم پرداخت.

طراحی و نمایشگر

از مدت‌ها قبل شایعات پیرامون گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ زیاد بود و حتی مدتی قبل عکس‌هایی از این کهکشانی به بیرون درز کرد که ظاهر آن را نشان میداد. این محصول بالاخره به صورت رسمی معرفی شد تا به تمام شایعه‌های مختلف خاتمه دهد. اولین و شاید مهم‌ترین تغییر این گوشی به تفاوت اندازه نمایشگر دوم این محصول برمی‌گردد.

گلکسی زد فلیپ ۴ نمایشگر دومی ۱.۹ اینچی با رزولوشن ۲۶۰ در ۵۱۲ داشت که خیلی کاربردی نبود و کاربر نمی‌توانست از آن استفاده مفید داشته باشد. در نسل جدید خوشبختانه اندازه این صفحه نمایش به ۳.۴ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ در ۷۴۸ تغییر یافته و حالا این پنل تقریبا کل کاور گوشی را پوشش می‌دهد.

این اتفاق سبب می‌شود تا شما بتوانید حتی در حالت بسته هم به خوبی با گوشی کار کنید و نیازی نباشد تا به طور دائمی گوشی را باز کنید. این پنل طراحی جالبی دارد و قسمتی که زیر دوربین دوگانه گوشی قرار می‌گیرد از طول کمتری برخوردار است و به نوعی ارتفاع پنل در دو سوی آن یکسان و برابر نیست.

Samsung Galaxy Z Flip5 9

شما در این کهکشانی می‌توانید از نمایشگر دوم برای باز کردن برنامه‌هایی مانند پیام رسان، گوگل مپ، یوتیوب و بسیاری از برنامه‌های دیگر گوگل استفاده کنید ولی سایر برنامه‌ها باید خود را به این پنل سازگار کنند تا امکان استفاده داشته باشند. برخی از برنامه‌های خود سامسونگ نیز در نمایشگر دوم قابل اجرا شدن هستند و مثلا می‌توانید برای ثبت سلفی با دوربین اصلی از این نمایشگر کمک بگیرید یا مثلا ماشین حساب گوشی را باز کنید. این گوشی مانند زد فولد ۵ از مکانیزم جدیدی برای لولاها استفاده می‌کند و به لطف همین موضوع دیگر هیچ فاصله‌ای به هنگام بستن گوشی به‌وجود نمی‌آید.

قبل از معرفی گلکسی زد فلیپ ۵ شایعه شده بود که این کهکشانی به گواهی جدید IP5X مجهز خواهد شد تا در برابر گرد و خاک هم مقاومت داشته باشد، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد. گلکسی زد فلیپ ۵ مانند نسل قبلی از گواهی IPX8 برخوردار است و می‌تواند در عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

نمایشگر اصلی این دستگاه مانند نسل قبلی اندازه ۶.۷ اینچی دارد و از نوع سوپر امولد است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و رزولوشن FHD+ را پیش روی شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش نسبت ۲۲ به ۹ دارد و نرخ نوسازی آن نیز بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند تا شارژدهی به بهینه‌ترین حالت ممکن برسد. ناگفته نماند که پنل دوم نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد و سامسونگ ترجیح داده در این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده نکند.

سخت افزار و باتری

در معرفی Galaxy Z Flip 5 سامسونگ اعلام کرد که این مدل از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند، دقیقا تراشه‌ای که به روی سری S23 و زد فولد ۴ هم دیده می‌شود. این چیپست را می‌توان قوی‌ترین گزینه موجود در دنیای گوشی‌های اندرویدی به حساب آورد.

این کهکشانی در نسخه پایه‌ای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم دارد. شما می‌توانید این گوشی را با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و رم ۸ نیز خریداری کنید. این تغییر یعنی حافظه داخلی این گوشی به طور کلی دو برابر شده است تا شما دیگر نگران فضای کافی برای فایل‌های مختلف خود نباشید.

سازنده کره‌ای برای این مدل یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته است و شما می‌توانید از شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی نیز استفاده کنید.

Samsung Galaxy Z Flip5 7

دوربین

دوربین هیچ گاه یکی از اولویت‌های سامسونگ برای گوشی‌های تاشو نبوده است و این سازنده کره‌ای ترکیب دوربین‌های این گوشی را هیچ تغییری نداده است. گلکسی زد فلیپ ۵ دقیقا از همان دوربین‌های زد فلیپ ۴ استفاده می‌کند و این یعنی شاهد دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر و دوربین فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این گوشی هم سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی دارد، هرچند که اکثر کاربران از دوربین اصلی به کمک نمایشگر دوم برای ثبت عکس‌های سلفی استفاده می‌کنند.

Samsung Galaxy Z Flip5 12

قیمت گوشی زد فلیپ ۵ و زمان عرضه

زمان عرضه این گوشی به بازار ۲۰ مرداد ماه همزمان با گلکسی زد فولد ۵ خواهد بود. قیمت این کهکشانی در نسخه پایه‌ای در انگلیس ۱۰۵۰ پوند و در نسخه ۵۱۲ گیگابایت ۱۱۵۰ پوند خواهد بود. این گوشی در رنگ‌های کرمی، بنفش، نعنایی و مشکی در همه جهان در دسترس خواهد بود. اگر از سایت سامسونگ خرید خود را انجام دهید رنگ‌های خاکستری، آبی، سبز و زرد نیز به این انتخاب‌ها اضافه می‌شود.

Samsung Galaxy Z Flip5 17

جمع بندی

در این مطلب به معرفی گلکسی z flip 5 سامسونگ پرداختیم، گوشی تاشو جدیدی که خوش‌قیمت‌تر از برادر دیگر خود است و با تغییرات جذابی هم روانه بازار شده است. باید دید این کهکشانی در واقعیت چگونه خواهد بود و در بررسی‌ها تا چه حد موفق عمل می‌کند.

ads

بهترین مدل گوشی که هم اکنون می توانید بخرید، کدام است؟ در این پست معرفی کردیم.

بهترین و جدیدترین گوشی های بازار ایران مرداد ۱۴۰۲

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.