گزارش نظرسنجی استیم در ماه فوریه: انویدیا همچنان گزینه محبوب کاربران پلتفرم!

بر اساس جدیدترین نتایج گزارش نظرسنجی «استیم» (Steam) در ماه فوریه، کارت‌ گرافیک‌های شرکت «انویدیا» (Nvidia) دوباره به عنوان محبوب‌ترین گزینه کاربران این پلتفرم به شمار می‌آید.

شرکت «والو» (Valve) هر ماه نظرسنجی در پلتفرم Steam برگزار می‌کند که اطلاعات کاربران را از سیستم‌هایشان در انجام بازی‌ها نیز جمع‌آوری و سپس منتشر می‌کند. طبق معمول، کارت‌های گرافیکی شرکت Nvidia همچنان گزینه محبوب کاربران این پلتفرم محسوب می‌شوند و تغییری در رتبه اول نظرسنجی مشاهده نمی‌شود.

گزارش نظرسنجی استیم در ماه فوریه؛ مدل GTX 1650 انویدیا همچنان پرکاربرد و پرطرفدار!

نظرسنجی سخت‌افزار و نرم‌افزاری پلتفرم Steam در ماه فوریه نشان می‌دهد Nvidia GeForce GTX 1650 پرکاربردترین کارت گرافیک توسط کاربران پلتفرم مذکور انتخاب شده است. نتایج نظرسنجی در ماه اکتبر ۲۰۲۲ نشان می‌داد میزان استفاده کاربران از کارت گرافیک GTX 1650 به معادل ۵.۶ درصد بوده است، در حالی که در آن موقع، مدل GTX 1060 با ۷.۲ درصد در رتبه نخست قرار داشته است. نتایج حاکی از این است با گذشت پنج ماه، محبوبیت کارت گرافیک GTX 1650 با کاهش ۰.۱۵ درصدی همراه بوده است.

گزارش نظرسنجی استیم در ماه فوریه

مدل‌های کارت گرافیک یکپارچه AMD که از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکنون با رشد ۱.۹۸ درصدی در رتبه سیزدهم قرار گرفته است. همچنین مدل‌های کارت گرافیکی Intel (همراه با سیستم پردازنده آن) در جدول جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است. ما در فهرست ۱۰ کارت گرافیک منتخب کاربران، سری GeForce RTX 40 انویدیا، سری Radeon 7000 AMD و سری Arc A «اینتل» را مشاهده نمی‌کنیم. تحلیلگران می‌گویند به دلیل بالا بودن قیمت خرید این کارت‌ گرافیک‌ها، شاید کاربران به‌این زودی‌ها سیستم خود را ارتقا ندهند.

گزارش نظرسنجی استیم در ماه فوریه؛ افزایش محبوبیت پردازنده‌های Intel در ماه گذشته

در بخش پردازنده‌های هسته‌ای، ما با داستان دیگری مواجه می‌شویم. پردازنده‌های هسته‌ای شرکت Intel پس از چندین ماه کاهش تعداد کاربران، شاهد یک روند صعودی فزاینده بوده است. محصولات شرکت «اینتل» ۶۷.۱۷ درصد از پایگاه کاربران پلتفرم «استیم» را به خود اختصاص می‌دهد. محصولات AMD با ۳۲.۸ درصد در جایگاه دوم فهرست قرار می‌گیرد. اکثر کاربران پلتفرم «لینوکس» (Linux) استفاده از پردازنده‌های هسته‌ای AMD را نسبت به Intel بیشتر ترجیح می‌دهند.

گزارش نظرسنجی استیم در ماه فوریه

در بخش نظرسنجی سیستم‌عامل‌ها، سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ با رشد اندک ۱.۷۳ درصدی همراه بوده است. اما کاربران همچنان ویندوز ۱۰ را به عنوان محبوب‌ترین گزینه خود برای رایانه‌های شخصی‌شان انتخاب می‌کنند. همچنین کاربران به استفاده از دایرکت ۱۲ روی آورده‌اند. طبق آمار، رشد استفاده از قابلیت DirectX 12 به میزان ۷۵.۲۳ درصد بوده است.

«هدست‌های واقعیت مجازی» ۲.۰۷ درصد از رای کاربران نظرسنجی جامع پلتفرم Steam را تشکیل می دهند. هدست Oculus Quest 2 که اکنون نام خود را به Meta Quest 2 تغییر داده است، با رشد ۴۴.۵۶ درصدی کاربران مواجه شده و «هدست واقعیت مجازی سونی» (PSVR Sony) تنها ۰.۰۶٪ از رای کاربران را به خود اختصاص داده است. با توجه به انتشار مدل‌های تازه‌ای از هدست‌ «متا» (Meta) و «سونی» (Sony)، انتظار می‌رود محصولات جدید جایگزین مدل‌های قبلی در طی ماه‌های آینده شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.