گزارش مالی اینتل در سه ماهه دوم ۲۰۲۳، بازگشت به سوددهی

شرکت اینتل، گزارش مالی خود در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ را منتشر کرده است. هرچند که این گزارش نشان دهنده‌ی بازگشت این شرکت به سودآوری است. برای سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، اینتل موفق شده است ۱۲.۹۰ میلیارد دلار درآمد غیر GAAP داشته باشد. این رقم فراتر از انتظارات بوده است.

اینتل تولید سری محصولات NUC را متوقف کرد

در اینجا عملکرد بخش‌های تجاری اینتل در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ آمده است:

گزارش مالی اینتل 2023

در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، IFS بالاترین رشد را ثبت کرد، در حالی که NEX با رشد ۳۸- درصد عقب مانده بود.

در ادامه نیز گزارشی از ریز درآمدهای شرکت اینتل را خواهید دید:

گزارش مالی اینتل 2023

در نهایت، این شرکت رقم ۰.۱۳ دلار در EPS (غیر GAAP) را به دست آورد، که انتظارات اجماع را به میزان ۰.۰۳- تغییر داد. اینتل هنگام اعلام درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، EPS غیر GAAP را ۰.۰۴- دلار اعلام کرده بود.

اینتل برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری GAAP را گزارش کرده بود که در آن زمان یک رکورد به حساب می‌آمد، اما در عرض چند ماه، این روند تغییر کرد و حالا سود GAAP شرکت اینتل، ۱.۵ میلیارد دلار محاسبه شده است.

در اینجا دستورالعمل اینتل برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ آمده است:

گزارش مالی اینتل 2023

سرمایه‌گذاران به آخرین انتشار درآمد اینتل واکنش مثبتی نشان داده‌اند و در حال حاضر سهام در معاملات پس از ساعت حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

اینتل در چند فصل گذشته به دلیل تقاضای ضعیف سازندگان رایانه‌های شخصی از سوی دیگر اشباع شدن بازار، با مشکلات مالی مواجه شد. شرکت تحقیقات بازار IDC قبلاً جدول‌بندی کرده است که به دلیل تقاضای ضعیف از سوی سازمان‌های مصرف‌کننده و تجاری، محموله‌های جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۳.۴ درصد کاهش یافته است. اینتل انتظار دارد بازار رایانه‌های شخصی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

حاشیه های نزولی غول نیمه هادی نیز برای سرمایه گذاران نگران کننده است زیرا رقابت فزاینده همچنان تاثیر خود را می گذارد. پت گلسینگر، مدیرعامل این شرکت، انتظار دارد که حاشیه سود ناخالص تعدیل شده اینتل در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بالای ۴۰ درصد باقی بماند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.