گزارش: فروش نه‌چندان قوی کنسول PS5 Slim نسبت به محصول PlayStation 4

طبق جدیدترین گزارش، کنسول جدید PS5 Slim فروش خوبی را در مقایسه با مدل اصلی تجربه کرده است؛ اما به نظر می‌رسد فرسنگ‌ها با عملکرد کنسول «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4) در زمینه فروش فاصله دارد.

همان‌طور که توسط رسانه ژاپنی GameIndustry گزارش شده است، شرکت اوراق بهادار Toyo Securities در تاریخ ۲۷ دسامبر، سمیناری را با موضوع فروش کنسول PS5 برگزار کرد. طبق گفته این شرکت، «سونی» (Sony) در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۸.۵ میلیون دستگاه خواهد فروخت و هدف خود را برای فروش ۲۵ میلیون دستگاه از دست خواهد داد.

در حالی که پیش از این تصور می‌شد که کنسول PS5 به دلیل مشکلات تولید به فروش کافی نرسیده است؛ اما به نظر می‌رسد واقعیت متفاوت است. این در حالی است که کنسول PlayStation 5 Slim فروش خوبی دارد ولی میزان فروش آن به اندازه‌ای نیست که بتواند از عملکرد بی‌نظیر PlayStation 4 پیشی بگیرد. با این حال، اوضاع برای کنسول جدید شرکت «سونی» (Sony) خوب پیش می‌رود و به احتمال زیاد رئیس موقت SIE، آن‌ها را در نتایج مالی بعدی شرکت برجسته خواهد کرد.

گفتنی است به فروش نرسیدن کنسول‌ها جز اهداف کنونی محسوب نمی‌شود؛ با این حال شرکت «سونی» ممکن است در آینده با مشکل بزرگ‌تری مواجه گردد. رسانه GameIndustry نیز می‌گوید مکالمات با اشخاص ثالث نشان داده بازیابی هزینه‌های هنگفت توسعه کنونی با پایه نصب ۱۰۰ میلیون واحد دستگاه چقدر دشوار است، چون حتی انتقال بازی‌ها به کنسول‌های «ایکس‌ باکس» (Xbox) و پلتفرم PC نیز چندان کمکی نمی‌کند.

فروش کنسول PS5 Slim

امیدواری سونی به افزایش فروش کنسول PS5 Slim در آینده

شرکت Toyo Securities در گزارش خود این موضوع را نیز برجسته می‌کند و می‌گوید که این موضوع در نسل بعدی کنسول‌ها حتی به فراتر از یک مشکل تبدیل خواهد شد و او پیشنهاد می‌کند که سونی باید به دنبال افزایش عملکرد که منجر به افزایش هزینه‌های توسعه می‌شود را متوقف کند و دستگاه کوچکتری را با جذابیت بازار انبوه عرضه کند.

با لیک‌شدن داده‌های استودیو «اینسامنیاک گیمز» (Insomniac Games)، می‌توان فهمید که هزینه‌های توسعه برای بازی‌های AAA از کنترل خارج شده و به سختی قابل دوام است. با تغییر رهبری SIE، باید منتظر ماند و دید این شرکت برای تغییر وضعیت چه خواهد کرد و چگونه بر صنعت بازی به طور کلی تأثیر خواهد گذاشت.

با این اوصاف، شرکت Sony قرار است سال جاری خوبی را پشت سر بگذارد؛ قطعاً عرضه بازی‌هایی چون Silent Hill 2 Remake، Rise of the Ronin و Final Fantasy VII Rebirth می‌تواند روی فروش کنسول PS5 Slim تاثیر مثبتی بگذارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.