گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد ؛ نیمی از جمعیت ایران هر ماه به دیجیکالا مراجعه می‌کنند

گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد. بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران ماهانه میزبان بیش‌از نیمی از جمعیت ایران بوده است. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشید.

گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد. دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، آماری مفصل و جامع از عملکرد سال گذشته خود ارائه داده است که در آن مشاهده می‌شود که بیش‌از ۴۱ میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ از این فروشگاه دیدن کرده‌اند و نظرات خود را نیز اعلام کرده‌اند.

همانطور که گفتیم این آمار موارد بسیاری را شامل می‌شود، مواردی مانند افزایش ۶۷ درصدی پرداخت‌های آنلاین که می‌تواند برای این فروشگاه بزرگ خبر خوبی باشد زیرا نشان از افزایش میزان اعتماد مردم نسبت‌به این فروشگاه دارد، افزایش میزان فروشندگان دیجی‌کالا که طبق آمار به ۳۰۸ هزار فروشنده رسیده است، تحویل به موقع کالا به دست مشتری با ۹۴ درصد رضایت و بسیاری موارد دیگر نیز از نکات مثبت برای دیجیکالا در سالی که گذشت محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: حجم اقتصاد دیجیتال خاورمیانه تا ۲۰۳۰ به ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

گزارش عملکرد دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱ با ارائه آمار جالبی درباره میزان بازدیدها، ارزش خالص فروش، محبوب‌ترین کالاها و برندها منتشر شد.

براساس اطلاعات این گزارش، دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۱.۵ میلیون بازدید یکتای ماهانه داشته و حالا بیش از ۳۰۸ هزار فروشنده در آن فعال هستند. بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کالا در دیجی‌کالا به فروش می‌رسد که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران کرده است.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

ظرفیت انبارش کالا در این فروشگاه اینترنتی به ۷.۲ میلیون کالا رسیده و ظرفیت روزانه پردازش کالا به ۹۰۴ هزار کالا رسیده است.

۴۲ میلیون نفر نظر خود را درباره خریدها اعلام کرده‌اند

بیش از ۴۲ میلیون نظر توسط خریداران دیجی‌کالا در این فروشگاه اینترنتی به ثبت رسیده و ۱.۳ میلیون تصویر نیز توسط کاربران در بخش کامنت‌ها درج شده است. نزدیک به ۵ میلیون پرسش و پاسخ نیز در بخش نظرات دیجی‌کالا درج شده. بیش از ۳۶ هزار فیلم توسط کاربران نیز منتشر شده است. این میزان مشارکت بالای مشتریان باعث شده خریداران بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را از دیجی‌کالا با راهنمایی‌های بهتری خریداری کنند.

۹۳.۹ درصد سفارش‌ها به موقع تحویل داده شده است

دیجی‌کالا شاخص تحویل به‌موقع سفارش (OTD) را با ابزارهای موقعیت‌یابی مأموران ارسال سفارش‌ها اندازه‌گیری می‌کند. تحویل به‌موقع سفارش از شاخص‌های مهم رضایت در مشتریان است.

در سال گذشته، ۹۳.۹ درصد از سفارش‌ها در کل کشور به‌موقع به مشتریان تحویل داده شده است. ۲.۱ درصد از سفارش‌ها با تأخیری در همان روز و ۴ درصد نیز با تأخیر یک روز یا بیشتر به دست مشتریان رسیده‌اند.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

یک و نیم میلیون کاربر عضو پلتفرم «مگنت» شده‌اند

در کنار این حجم از بخش نظرات و پرسش و پاسخ باید به پلتفرم مگنت اشاره کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۱ فعالیت رسمی خود را در دل اپلیکیشن دیجی‌کالا آغاز کرد تا کاربران بتوانند یکدیگر را در مسیر انتخاب مناسب‌ترین کالاهای موردنیازشان همراهی کنند. این پلتفرم درحال‌حاضر ۱.۵ میلیون کاربر دارد و ۲۵۰ هزار محتوا در آن منتشر شده است. ۱۵ میلیون ویدئو نیز در مگنت توسط کاربران مشاهده شده.

دیجی‌کالا در گزارش سالیانه خود به بهبود موتور جستجوی خود نیز اشاره کرده است. آن‌طور که در این گزارش آمده، در تمامی ماه‌های سال ۱۴۰۱، کالای موبایل پرجستجوترین کالا در این فروشگاه اینترنتی بوده است و پس از آن اجناسی مانند ساعت هوشمند و هدفون در بین پرجستجوترین کالاها قرار دارند.

ارزش کالای فروخته‌شده رشد ۱۹ درصدی داشته است

براساس گزارش منتشر شده از دیجی‌کالا، ارزش خالص کالای فروخته‌شده در دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته، ۱۹ درصد رشد داشته و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ارزش خالص فروش ریالی دیجی‌کالا در ۱۰ سال گذشته نیز ۷۷ درصد بوده است.

جالب است بدانید تعداد فروشنده‌های دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱ با بیش از ۲۳.۶ درصد رشد، به بیش از ۳۰۸ هزار فروشنده رسیده. همچنین متوسط فروش فروشندگان در سال گذشته در دیجی‌کالا سالانه ۳۶۰ میلیون تومان (ماهانه سی میلیون) بوده و بیشترین فروشی که یک فروشنده کسب کرده، ۲۴۴ میلیارد تومان فروش در طول سال بوده است.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

«پودو»، امکانی ویژه برای کاربرانی مشغله زیادی دارند

در بخش دیگری از این گزارش به معرفی طرح پودو PUDO به معنی Pick Up Drop Off پرداخته شده است. دیجی‌کالا در چند سال گذشته برای سهولت بیشتر آن دسته از مشتریانش که نمی‌توانند برای تحویل سفارش در خانه منتظر بمانند یا از قبل برای زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنند، همچنین کاهش هزینه‌های ارسال، پروژه پودو را راه‌اندازی کرده است. پودو امکان تحویل حضوری را برای مشتریان ایجاد می‌کند. مشتریان می‌توانند با حضور در مراکز تحویل کالا یا مراجعه به گنجه‌های مستقر در مجتمع‌های مسکونی و تجاری نزدیک به محل زندگی‌شان، شخصاً سفارش خود را تحویل بگیرند.

عمده نارضایتی کاربران برمی‌گردد به تأخیر و هزینه بالا سفارش

بخشی از گزارش دیجی‌کالا به بررسی عملکرد مشتریان اختصاص داده شده است. برای مثال، در یک قسمت به دلایل نارضایتی مشتریان اشاره کرده. کیفیت کالاها، مغایرت اطلاعات مندرج با کالای دریافتی، مشکلات فنی و ظاهری کالا، تأخیر در ارسال و هزینه ارسال سفارش از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مشتریان بوده است.

همچنین عواملی مانند تنوع کالایی، قیمت کالاها، کیفیت کالاها، زمان تحویل، امکان مرجوعی و فرایند بازگشت کالا از مهم‌ترین دلایل رضایت کاربران از دیجی‌کالا بوده‌اند.

همدانی‌ها، علاقه‌مندان کالای دیجیتال

براساس گزارش دیجی‌کالا، در گروه کالاهای دیجیتال، مردم «همدان»، «کردستان» و «لرستان» کالاهایی با میانگین قیمتی بالاتری خریداری کرده‌اند. در گروه مد و پوشاک، مردم «تهران»، «البرز» و «قزوین» گران‌پوش‌تر بوده‌اند.

در گروه زیبایی و سلامت نیز «خراسان شمالی»، «بوشهر» و «خراسان جنوبی» برای خرید کالا پول بیشتری پرداخت کرده‌اند. در گروه لوازم خانگی هم استان‌های «یزد»، «کرمان» و گلستان گوی سبقت را از سایر استان‌ها ربوده‌اند.

در بخش دیگری از گزارش خدمات جانبی دیجی‌کالا معرفی شده است؛ محصولاتی مانند، «دیجی‌کلاب»، «دیجی‌پلاس» و «دیجی‌کالاسرویس».

در دیجی‌کلاب، مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند با هر خرید، ثبت نظر و یا انجام دیگر مأموریت‌های دیجی‌کلاب مثل نصب اپلیکیشن، سرزدن به دیجی‌کلاب و دریافت امتیاز روزانه و… امتیازهایی به‌دست بیاورند.

کاربران این پلتفرم می‌توانند با این امتیازها بازی کنند، برنده جوایز ویژه شوند، کد تخفیف بگیرند، در قرعه‌کشی‌های هفتگی و فصلی شرکت کنند و یا از سایر جوایز بهره‌مند شوند.

«دیجی‌پلاس»، خدمات ویژه برای مشتریان

دیگر خدمت ویژه برای مشتریان دیجی‌کالا، دیجی‌پلاس است. در این پلتفرم همه مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه، ماهانه، سه‌ماهه یا یک‌ساله مشترک دیجی‌پلاس شده و از خدمات خاص آن بهره‌مند شوند.

مشترکان دیجی‌پلاس می‌توانند به‌ازای هر ماه اشتراک، ۴ ارسال رایگان داشته باشند، بخشی از مبلغ خرید بعضی کالاها به‌صورت هدیه نقدی به کیف پولشان برمی‌گردد و از بازه‌های ارسال اختصاصی برخوردارند. گفتنی است در سال گذشته ۱۹ درصد از مشتریان دیجی‌کالا مشترک خدمات ویژه دیجی‌پلاس شده‌اند.

دیجی‌سرویس هم یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که دیجی‌کالا ارائه می‌دهد. دیجی‌کالا برخی از کالاهای عرضه‌شده در گروه موبایل، تبلت و ساعت هوشمند را با گارانتی دیجی‌کالا سرویس عرضه می‌کند. کتاب‌خوان فیدیبوک هم با گارانتی ۱۸ماهه دیجی‌کالا‌سرویس فروخته می‌شود. جالب است بدانید اکثر کالاهای گروه کالایی دیجیتال مثل موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و لپ‌تاپ می‌توانند از خدمات و تعمیرات حرفه‌ای دیجی‌کالا سرویس بهره‌مند شوند.

پرداخت‌های آنلاین تا ۶۷ درصد افزایش داشته است

با برداشته‌شدن محدودیت‌های پرداخت در محل پس از همه‌گیری کرونا در سال گذشته، تعداد پرداخت‌هایی که با این روش انجام شده با افزایش قابل‌توجهی همراه بوده است.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

سهم دیجی‌کالا از بازار خرده‌فروشی آنلاین

براساس آمار گزارش سالانه دیجی‌کالا، از ۴ درصد سهمی که خرده‌فروشی آنلاین از کل بازار خرده‌فروشی ایران دارد، ۲ درصد سهم فروشگاه‌های اینترنتی و ۲ درصد سهم خرده‌فروشی‌هایی است که بر بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. از این ۲ درصد سهم فروشگاه‌های اینترنتی، یک درصد از خریدوفروش به دیجی‌کالا اختصاص دارد.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

طبق گزارش دیجی‌کالا، ۶۸.۳ درصد افراد خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. ۳۱.۷ درصدی که خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام نمی‌دهند نیز دلایل مختلفی را برای این امر بیان کرده‌اند. برای مثال، ۴۹ درصد این افراد گفته‌اند باید کالایی را که می‌خرند، از نزدیک ببینند. ۳۹ درصد هم به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد ندارند. ۳۵.۵ درصد نیز گفته‌اند خرید اینترنتی را بلد نیستند.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

مهم‌ترین مزیت خرید اینترنتی، راحتی است

یکی از سؤالاتی که دیجی‌کالا از کاربران پرسیده، پیرامون دلایل اینترنتی خریدکردن آنهاست. طبق آمار، ۶۵.۵ درصد افراد راحتی را مهم‌ترین دلیل برای خرید اینترنتی می‌دانند. ۵۸ درصد به‌دلیل صرفه‌جویی در زمان، ۴۷.۸ درصد به‌دلیل صرفه اقتصادی و ۴۷.۷ درصد به‌دلیل تنوع کالایی خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

نتایج پیمایش ملی دیجی‌کالا نشان می‌دهد پوشاک در ابتدای فهرست کالاهایی است که مشتریان مایل به خرید آن از فروشگاه‌های اینترنتی هستند. محصولات سلامت و زیبایی، کتاب و لوازم‌التحریر، وسایل خانگی و آشپزخانه، موبایل و لوازم الکترونیک، وسایل ورزشی و سفر، کالاهای سوپرمارکتی، اسباب‌بازی و وسایل کودک، ابزار و تجهیزات صنعتی و محصولات بومی و محلی در رده‌های بعدی قرار دارند.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

همچنین براساس داده‌های به‌دست‌آمده، زنان به خرید اینترنتی کالاهای سوپرمارکتی، پوشاک، کتاب و لوازم‌التحریر، اسباب‌بازی و وسایل کودک، محصولات سلامت و زیبایی، وسایل خانگی و آشپزخانه تمایل بیشتری نسبت به مردان دارند. اما مردان بیشتر از زنان مایلند موبایل و لوازم الکترونیک، ابزار و تجهیزات صنعتی و وسایل ورزشی و سفر را از طریق اینترنت خریداری کنند.

طبق نظرسنجی دیجی‌کالا از کاربران این پلتفرم، از میان ۶۸.۳ درصد پاسخ‌گویان که خرید اینترنتی انجام می‌دهند، ۶۱.۲ درصد آن‌ها فروشگاه‌های اینترنتی را گزینه اول خود برای خرید اینترنتی معرفی کرده‌اند. ۳۷ درصد افراد نیز ترجیح می‌دهند از شبکه‌های اجتماعی خریدهای خود را انجام دهند.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

گوشی، بیشترین میزان جس‌وجو در دیجی کالا را دارد

خیلی از افراد پیش از آنکه دست به خرید آنلاین یا حضوری بزنند، کالاهای موردنظرشان را در دیجی‌کالا جستجو می‌کنند. بررسی این جستجوها برای فهم نیازهای بازار ارزشمند است. برای مثال، گوشی در ۱۲ ماه سال گذشته پرجستجوترین کالای دیجی‌کالا بوده است.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

سهم قابل‌توجه اپلیکیشن دیجی‌کالا در میزان بازدیدها

بخش دیگری از گزارش دیجی‌کالا به بررسی سهم ابزارهای مختلف در بازدید، سفارش و فروش کالاها پرداخته. طبق آمار، ۵۱ درصد سهم ابزارهای مختلف از بازدیدها دیجی‌کالا مربوط به اپلیکیشن با موبایل است. ۴۱ درصد سهم این بازار نیز به بازدید وب‌سایت با موبایل اختصاص دارد. این درحالی است که سهم بازدید وب‌سایت از طریق سیستم تنها ۸ درصد است.

گفتنی است اپلیکیشن موبایلی در میزان سفارش‌ها و حجم فروش ریالی نیز سهم قابل‌توجهی دارد.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد

از دیگر آمار جالب بیان‌شده در گزارش، اطلاعاتی درباره جنسیت و سن مشتریان است. جالب است بدانید در سال گذشته ۳۶ درصد از کل کاربران خانم و ۶۴ درصد آقا بوده‌اند. همچنین حدود ۶۵ درصد کاربران دیجی‌کالا از متولدین اواخر دهه ۶۰، ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ هستند.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

پرفروش‌ترین کالاهای دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۱ کدامند؟

دیگر قسمت گزارش سالانه دیجی‌کالا با عنوان کالاها و برندها، به پرفروش‌ترین کالاها و برندهای ایرانی و خارجی اشاره شده است. از بین پرفروش‌ترین کالاها از نظر فروش ریالی، گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A32 در رتبه اول، گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A53 در رتبه دوم و گوشی موبایل اپل ۱۳ پرومکس در رتبه سوم قرار دارد. پرفروش‌ترین کالاها از نظر فروش تعدادی نیز «هندزفری بلوتوثی»، «زعفران مصطفوی» و «نوار‌بهداشتی پنبه‌ریز» هستند.

اما در عرصه پرفروش‌ترین برندها از نظر فروش ریالی، رتبه اول متعلق به سامسونگ است. شیائومی و اپل نیز به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. در قسمت مربوط به پرفروش‌ترین برندهای ایرانی از نظر ریالی هم «جی‌پلاس» در رتبه اول، «دوو» در رتبه دوم و «پارس خزر» در رتبه سوم قرار دارد.

دیجی‌کالا اعلام کرده است که پرفروش‌ترین برند در بازار موبایل به سامسونگ تعلق دارد و در بازار لپ‌تاپ نیز ایسوس پرفروش‌ترین برند است. در بخش تبلت‌ها نیز پرفروش‌ترین برند سامسونگ بوده و در بخش تلویزیون، برند جی‌پلاس پرفروش‌ترین کالا را داشته است. یخچال‌های دوو بیشترین فروش را داشته‌اند و لباسشویی پاکشوما نیز پرفروش‌ترین کالا در این دسته بوده‌ است. در بخش سوپرمارکتی نیز روغن لادن پرفروش‌ترین روغن مایع بوده و برنج گلستان بیشترین خریدار را داشته است.

«دیجی‌کالا مهر»، فرصت مهربانی آنلاین

در بخش مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی گزارش دیجی‌کالا به معرفی «دیجی‌کالامهر» پرداخته شده است. این طرح از شهریورماه ۱۴۰۰ با هدف ایجاد مسیری ساده، شفاف و مطمئن برای نیکوکاری مشتریان شروع به کار کرد. مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند با خرید مستقیم کالاهای موردنیاز خیریه‌های معتبر، به خدمت‌رسانی این مراکز به نیازمندان، تحصیل و سوادآموزی، سلامت و درمان، محیط‌‌زیست و حیوانات، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و فعالیت‌های مذهبی کمک کنند. گفتنی است این کمک‌ها توسط دیجی‌کالا بسته‌بندی و برای خیریه‌ها ارسال می‌شود.

پایدارسازی کسب‌وکارهای بومی و محلی

همچنین دیجی‌کالا در سال‌های گذشته سعی کرده است برای فروشندگان بومی و محلی، فضای عرضه و فروش محصولاتشان را فراهم کند.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

در این طرح تاکنون بیش از ۶ هزار تولیدکننده توانسته‌اند بدون نیاز به واسطه‌ها، محصولات خود را از هر جای ایران به‌راحتی به دست مشتریان برسانند. عدالت در عرضه محصولات، حذف واسطه‌ها و استفاده از چرخه توانمندسازی دیجی‌کالا مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است.

نگرش و احساس مردم نسبت به دیجی‌کالا

دیجی‌کالا برای سنجش نگرش و احساس مخاطبان، پرسش‌نامه‌ای را توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تدارک دیده و نظرسنجی انجام داده است. پژوهش اجتماعی دیجی‌کالا به‌‌دلیل گستره ملی، نمونه‌گیری منطبق بر معیارهای حرفه‌ای و اجرا توسط یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی کشور، داده‌های معتبری را برای شناخت وضعیت فروش آنلاین در ایران و ارزیابی مشتریان و مردم درباره خدمات‌رسانی دیجی‌کالا در اختیار ما قرار داده و نتایج حاصل از آن در سطح ملی قابل تعمیم است.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

طبق این نظرسنجی، ۷۸.۲ درصد از مردم تجربه خرید خوبی از دیجی‌کالا داشته‌اند. ۶۱.۲ درصد مردم نیز گفته‌اند که با شنیدن نام دیجی‌کالا حس خوبی می‌گیرند.

خرید اینترنتی، سبک زندگی نسل فردا

یکی دیگر از سؤالاتی که دیجی‌کالا در این نظرسنجی از کاربران خود پرسیده، درباره کسی است که معمولاً خریدهای اینترنتی را برایشان انجام می‌دهد. ۳۶.۵ درصد از پاسخ‌گویان گفته‌اند فرزندانشان خریدهای اینترنتی را انجام می‌دهند. این مقدار سه‌برابر کسانی است که گفته‌اند پدر یا مادر در خانواده خریدهای اینترنتی را انجام می‌دهند.

دیجی‌کالا، محبوب‌ترین برند کارفرمایی در ایران

دیجی‌کالا برای دومین سال، به‌عنوان اولین برند محبوب کارفرمایی در گزارش برند محبوب کارفرمایی ایران تلنت در سال ۱۴۰۱، معرفی شد.

این گزارش براساس نتایج نظرسنجی از ۲۲ هزار نفر از کارجویان انجام شده و از آن‌ها خواسته شده بود از میان ۷.۶۵۷ شرکت که برند کارفرمایی معروفی دارند، سه شرکتی که علاقه دارند در آن کار کنند، انتخاب نمایند. براساس این گزارش، میزان حقوق دریافتی، فرصت ارتقای شغلی و امنیت شغلی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب این برندها بوده است.

برند کارفرمایی یک شرکت، تصویری است که کارجویان از کارکردن در آن شرکت در ذهن خود دارند و نقش مهمی در روند استخدام و جذب نیرو دارد.

سهم ۴ درصدی بازار خرده‌فروشی آنلاین ایران از کل بازار خرده‌فروشی

در بخشی از گزارش دیجی‌کالا سهم خرده‌فروشی آنلاین از کل بازار خرده‌فروشی همان کشور در سال ۲۰۲۲ آورده شده است. طبق آمار، سهم بازار خرده‌فروشی آنلاین ایران از کل بازار خرده‌فروشی تنها ۴ درصد است. این درحالی است که این سهم در کشور ترکیه ۲۰ درصد است. در بین این کشورها رتبه اول با سهم ۴۶ درصدی متعلق به کشور چین و رتبه آخر متعلق به ایران است.

گزارش سال 1401 دیجیکالا منتشر شد
گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا منتشر شد

من و دیجی‌کالا، داستان همراهی مشتریان

یکی از بخش‌های جالب‌توجه این گزارش، بخش «من و دیجی‌کالا» است. در این بخش مشتریان می‌توانند داستان خود و دیجی‌کالا را از اولین روز عضویت در این پلتفرم ببینند؛ داستانی که شامل اولین خرید، میزان تخفیفی که تاکنون از دیجی‌کالا گرفته‌اند، تعداد روزهایی که همراه این پلتفرم بوده‌اند و آمارهای جالبی از خریدهای کاربران است. برای امتحان این بخش می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ گزارش سال ۱۴۰۱ دیجیکالا و عملکرد این فروشگاه اینترنتی در سال گذشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.