گزارش روز ؛ نسل هزاره بیشتر از هر گروه سنی مشغول انجام بازی‌های کامپیوتری هستند

طق یافته‌های وب‌سایت Isnide Gaming Fandom، تعامل با بازی‌های کامپیوتری در هر جامعه‌، پلتفرم و ژانر اصلی در طی پنج‌سال گذشته افزایش یافته است. نتایج یافته‌های این وب‌سایت نشان می‌دهند افراد متعلق به نسل هزاره (نسل Y یا افراد مربوط به رنج سنی ۲۹ تا ۴۲ سال) نسبت به گروه‌های سنی جوان‌تر زمان بیشتری را در هفته صرف انجام بازی‌های کامپیوتری می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری Techspot، این یافته‌ها نشان می‌دهند از هر پنج نفر از نسل هزاره، دو نفر اعلام کردند بیش از ۲۲ ساعت در هفته مشغول انجام بازی‌های کامپیوتر هستند. این رقم تنها به ۲۹ درصد از جامعه جوانان اختصاص دارد. افراد متعلق به نسل هزاره همچنین تمایل دارند بازی‌های رایانه‌ای را بیشتر از طریق PC تجربه کنند، در حالی که نسل‌های جوان‌تر بیشتر به سمت انجام بازی‌های موبایل گرایش دارند. این گرایش می‌تواند به علت بالا رفتن هزینه‌های مربوط به تهیه لوازم گیمینگ باشد.

همانطور که انتظار می‌رفت، علاقه به یک عنوان خاص نیز در بین هر گروه سنی وجود دارد. بازیکنان جوان‌تر گزارش می‌دهند که بیشتر از همتایان قدیمی خود تحت تاثیر استریمرها و تبلیغات هستند. در همین حال، نسل هزاره تمایل به خرید بازی‌هایی دارد که توسعه شخصیت‌های خوب و داستان‌سرایی قوی را ارائه می‌دهند.

نسل هزاره و بازی‌ های کامپیوتری

نسل هزاره؛ بزرگ‌ترین مخاطبان بازی‌های کامپیوتری

به گفته بازیکنان جوان‌تر، آن‌ها همچنین به دریافت اچیومنت‌ها (Achivements) علاقه دارند و بازی‌های کامپیوتری را بیشتر برای گذراندن زمان تجربه می‌کنند. کاربران مسن‌تر از جنبه‌های کاوش و تحریک فکری موجود در برخی از بازی‌ها لذت می‌برند. گفتنی است بازی‌های کامپیوتری به ابزار ارتباطی میان والدین و فرزندان تبدیل شده است. یافته‌ها اعلام می‌کنند ۵۶ درصد از والدین بازی‌های کامپیوتری را فعالیتی سرگرم‌کننده و گروهی قلمداد می‌کنند.

نسل هزاره و بازی‌های کامپیوتری

۴۱ درصد هم گفته‌اند که فرزندان به بازی‌های کامپیوتری علاقه نشان می‌دهند. یک سوم از والدین معتقد هستند بازی‌های کامپیوتری دونفره به ایجاد مهارت‌های کار گروهی و همکاری دوجانبه کمک می‌کند. از میان چهار شرکت‌کننده، یک نفر بیان می‌کند بازی‌های کامپیوتری نقش رهبری را به خوبی برای فرزندان ایفا می‌کند. ۲۶ درصد همچنین بازی‌های کامپیوتری را وسیله‌ای آموزشی برای شناخت زندگی می‌دانند.

نظر شما چیست؟ آیا نسل هزاره بزرگ‌ترین حامی و طرفدار صنعت گیمینگ در سالیان گذشته به حساب می‌آیند؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.