گزارش: داغ شدن کنسول دستی ROG Ally ایسوس منجر به خرابی کارت حافظه می‌شود

بهتر است خریداران و دارندگان کنسول دستی ROG Ally شرکت «ایسوس» (Asus) مراقب باشند؛ چراکه برخی از کاربران گزارش دادند حرارت کنسول دستی مذکور منجر به خرابی کارت حافظه آن می‌شود. «ایسوس» (Asus) در بیانیه‌ای اعلام کرد که به سرعت به دنبال رفع این مشکل است.

مدت کوتاهی پس از عرضه کنسول دستی ROG Ally، بسیاری از کاربران خبر از خرابی کارت حافظه آن می‌دهند. به نظر می‌رسد بخشی از خریداران با مشکل خرابی کارت حافظه microSD مواجه شده‌اند و دیگر کارت حافظه آن‌ها قابل‌شناسایی نبوده است. در حالی که خریداران سردرگم در موتور جستجوگر Fire Explorer یا به انجمن پشتیبانی Asus هجوم آورده بودند، بالاخره یکی از کارکنان ایسوس وجود نقص در کنسول بازی ROG Ally را تایید کردند. با این حال، شرکت «ایسوس» (Asus) بیانیه‌ای با هدف شناسایی و رفع مشکل کارت حافظه کنسول دستی خود منتشر کرد:

ما می‌خواهیم از پاسخ‌های پرشوری که پیرامون ROG Ally دریافت کرده‌ایم، صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. تیم ما سخت در تلاش است تا تعدادی از نکات ضعف را این کنسول دستی را بهبود بخشد. پس از انجام آزمایش داخلی، متوجه شدیم کنسول دستی ROG Ally در شرایط تنش حرارت، آسیبی به کارت حافظه SD کنسول وارد می‌کند. ما یک به‌روزرسانی را آماده کرده‌ایم که می‌تواند کمینه و بیشینه سرعت فن را روی دستگاه تنظیم کند. این به‌روزرسانی همچنین صدای فن دستگاه را نیز کنترل می‌کند. اگر شما همچنان با مشکل خرابی کارت حافظه در کنسول ROG Ally مواجه هستید، خواهشمند است با cl-adrian@asus.com (ایالات متحده) یا با خدمات مشتریان منطقه خود برای RMA تماس بگیرید. ما آن را برای هرگونه مشکل بررسی و تعمیر خواهیم کرد.

علت خرابی کارت حافظه کنسول دستی ROG Ally از زبان یک متخصص سخت‌افزار

وب‌سایت wccftech با استناد به یک مختصص سخت‌افزار از کانال یوتیوب CPPC TEK، جزئیات مهمی را پیرامون علت نقض این کنسول دستی بیان کرد. پس از بررسی داخلی کنسول دستی ROG Ally مشخص شد VRAM‌هایی که وظیفه انتقال نیرو را برای APU داخلی دارند، به فضای کارت خوان بسیار نزدیک هستند. از آنجایی که گرمای زیادی در VRAM‌ها وجود دارد، باعث بروز مشکلاتی در کارت حافظه می‌شود که فرسودگی بالقوه را به بار می‌آورد.

خرابی کارت حافظه کنسول ROG Ally

علی رغم اینکه ایسوس تلاش کرده بروز خرابی را به شرایط خاص نسبت دهد اما هیچ گونه اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکرده است. بنابراین می‌توان گفت استفاده زیاد از ROG Ally را برای خرابی کارت حافظه کافی دانست. به‌علاوه، Asus می‌گوید بر روی یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای افزایش کمینه و بیشینه سرعت فن دستگاه به منظور پایین آوردن دمای آن کار می‌کند که نمی‌تواند بدون افزایش صدا باشد.

گویاست افزایش دمای کنسول منجر به خرابی کارت حافظه کنسول دستی ROG Ally می‌شود که بدون انجام تعمیر یا تعویض قابل حل نیست. این موضوع باعث شده بسیاری از کاربران از خرید کنسول دستی ROG Ally تردید پیدا کنند. به نظر می‌رسد عرضه یک نسخه اصلاح‌شده و جایگزین می‌تواند تنها راه‌حل محتمل تلقی شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.