گزارش: بازی Elder Scrolls 6 برای کنسول PS5 عرضه نخواهد شد

وضعیت بازی The Elder Scrolls 6 یکی از موضوعات بحث‌برانگیز پرونده «مایکروسافت» (Microsoft) علیه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) بود. اکنون سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد بازی The Elder Scrolls 6 انحصاری کنسول‌های «ایکس باکس» (Xbox) باقی می‌ماند و برای کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) عرضه نمی‌شود.

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، امروز اطلاعات بسیار مهمی از طریق ایمیل‌های داخلی فاش شده از شرکت Mircosoft در اختیار رسانه‌های خبرگزاری قرار گرفته است. «استفان توتیلو» (Stephan Totilo)، خبرنگار رسانه Axios یک سند تازه مهر و موم نشده را منتشر کرد که از پرونده جنجالی این شرکت علیه کمیسیون تجارت فدرال برداشته شده است.

سند منتشر شده حاوی فهرستی از بازی‌های شرکت «بتسدا» (Bethesda) به همراه پلتفرم‌های مقصد و پنجره زمانی انتشار آن‌ها است. طبق این سند، بازی مورد انتظار Elder Scrolls 6 برای کنسول PS5 عرضه نخواهد شد و به صورت انحصاری تنها در دسترس دارندگان کنسول‌های Xbox و پلتفرم PC قرار خواهد گرفت. گفتنی است تاریخ انتشار این بازی هنوز مشخص نیست اما به گفته مایکروسافت در دادگاه، Elder Scrolls 6 احتمالاً برای عرضه در سال ۲۰۲۶ آماده می‌شود.

Elder Scrolls 6 برای PS5

اطلاعیه مایکروسافت در مورد عناوین انحصاری خود در سند مذکور، نقل قولی از «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) در مصاحبه با GQ است که در سال ۲۰۲۱ انجام شد. او گفت «برای حضور در ایکس باکس، ما می‌خواهیم بتوانیم بسته کاملی از آنچه داریم را به ارمغان بیاوریم. فکر کردن در مورد انحصاری بودن TES 6 نیز درست است».

شایان ذکر است بازی The Elder Scrolls 6 تنها محصول شرکت Bethesda نخواهد بود که برای کنسول PS5 عرضه نمی‌شود. تاکنون انتشار بازی‌های «ردفال» (Redfall) و «استارفیلد» (Starfield) برای کنسول دوست‌داشتنی «سونی» (Sony) منتفی شده است. بازی جدید استودیو «ماشین گیمز» (Machine Games) با نام Indiana Jones هم انتظار می‌رود در انحصار کنسول‌های Xbox و پلتفرم PC باشد.

رسانه‌های خبری پیش‌بینی می‌کنند بازی The Elder Scrolls 6 برای کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت منتشر خواهد شد، چون این شرکت قصد دارد کنسول‌های نسل آینده خود را به طور رسمی در سال ۲۰۲۸ معرفی کند. بازی The Elder Scrolls 6 ابتدا در تیزری کوتاه در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد. به گفته «تاد هاوارد» (Todd Howard)، معرفی زودهنگام بازی مزبور یک اشتباه بوده و فرایند ساخت حدود ۶ سال به طول می‌انجامد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.