گزارشی از روز چهارم الکامپ ۲۶ و مراسم اختتامیه رویداد تینو استارز

روز چهارم الکامپ ۲۶ مانند روزهای گذشته با برگزاری پنل‌ها، مصاحبه‌ها، جلسات و سخنرانی‌های متنوع متخصصان، فعالان، پیشگامان و مسئولین حوزه‌های مختلف تکنولوژی سپری شد و همچنین پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری بود. امروز در بخش‌های مختلف نمایشگاه رویدادهای مهمی برگزار شدند که در ادامه به جزییات بیشتر آن‌ها می‌پردازیم.

خلاصه برنامه‌های روز چهارم الکامپ ۲۶

کنداکتور روز چهارم الکامپ 26

در خلال برنامه‌های امروز چهارشنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳ در محل ستاد خبری واقع در سالن ۳۵ نمایشگاه، جلسه مهمی با حضور هاشم آقازاده دستیار معاونت علمی رییس جمهور برگزار شد که در آن تفاهم‌نامه همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و انجمن صنفی افتا (سندیکای افتا) امضا گردید.

خلاصه برنامه‌های روز چهارم الکامپ 26 - تفاهم‌نامه همکاری

دو پنل مهم روز چهارم

همان طور که از تیتر مطلب مشخص است، امروز دو پنل مهم و متفاوت نسبت به روزهای گذشته روی استیج رفتند و دغدغه‌های کمتر شنیده شده عرصه فعالیت خود را شرح دادند. در اولین پنل با نام «این سقف شیشه‌ای است یا بتنی؟» راجع به نقش و حضور زنان در اکوسیستم نوآوری صحبت شد و پنلیست‌ها از دستاوردهای اخیر خود و چالش‌های پیش رو گفتند. در ادامه برنامه‌های روز جاری نیز پنل جالب توجه دیگری با موضوعیت صنعت بازی و بازی‌سازی تحت عنوان «فرصت بازی از دست رفت» برگزار شد که بزرگان این عرصه در یک دورهمی دوستانه از معضلات جدی و ناگفته‌های بازی‌سازی در ایران حرف زدند. آن‌ها با اشاره به این موضوع که توجه و توسعه صنعت ساخت بازی می‌تواند یکی از راه‌های برون‌رفت کشور از وضعیت نابسامان اقتصادی باشد، در پایان نیز با ابراز نگرانی به نادیده گرفته شدن از سوی سیاست‌گذاران و امید به آینده این عرصه، پنل را به پایان رساندند.

رویداد تینو استارز

پوستر رویداد تینو استارز

از دیگر برنامه‌های مهم الکامپ امسال، رویداد خلاقانه تینو استارز بود که با حضور بیش از ۳۰ تیم دانش آموزی از سراسر کشور همچون استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و تهران و با هدف پرورش خلاقیت نسل جوان برگزار شد. در جریان این رویداد شما شاهد فعالیت غرفه‌هایی بودید که در آن‌ها جوان‌ترین و خلاق‌ترین نسل دانشمندان به ارائه ایده‌های جدید و متفاوت خود پرداخته بودند تا شانسی برای دیده شدن داشته باشند. این شرکت کنندگان در واقع افراد برگزیده و استارت‌آپ‌های نوپای چند سال اخیر بودند که با هدف جذب سرمایه‌گذار در این نمایشگاه حضور داشتند. همچنین طی اطلاعیه‌ای که در ساعات ابتدایی امروز منتشر شد، به دلیل عدم حضور برخی از شرکت کنندگان در آخرین روز نمایشگاه، مراسم اختتامیه این بخش تینو استارز با ارائه تندیس به افراد برتر انجام شد. البته غرفه تینو استارز فردا دایر خواهند بود و علاقه‌مندان می‌توانند در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه از آن دیدن کنند.

روز چهارم الکامپ 26 - رویداد تینو استارز
روز چهارم الکامپ 26 - غرفه تینو استارز
روز چهارم الکامپ 26 - اختتامیه تینو استارز

بخش بین‌الملل در روز چهارم الکامپ ۲۶

درست مانند سایر بخش‌های نمایشگاه، بخش بین‌الملل نیز امروز میزبان رویدادهای مهمی بود. ساختمان ۳۷ A شاهد برگزاری جلسات و رایزنی‌هایی با حضور نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در الکامپ امسال بود که با محوریت بررسی وضعیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات پیش رفت. در این گردهمایی، آقای دکتر میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهورری و فرزین فردیس رییس کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی تهران به ارائه شرایط موجود پرداختند.

01 1160x653 1 jpg
02 1160x653 1 jpg
05 1160x653 1 jpg
04 1160x653 1 jpg
03 1160x653 1 jpg

در انتها نیز شما را به مشاهده تصاویری از رویدادهای روز چهارم الکامپ ۲۶ دعوت می‌کنیم:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.