کیا ناوگانی از ون‌های ماژولار دوست‌داشتنی را در CES 2024 رونمایی کرد

kia modular vans 659d1616db28d1d08cc7ca4f

شرکت خودروسازی کیا پس از پنج سال دوری از نمایشگاه CES، طی کنفرانسی در لاس وگاس، از کانسپت چندین ون ماژولار الکتریکی رونمایی کرد. فرایند توسعه‌ی خودرو‌های یادشده هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

طبق بیانیه‌ی رسمی کیا، خودروساز کره‌ای قصد دارد ون‌های ماژولار خود را با نام PV و بر اساس پلتفرمی موسوم به Platform Beyond Vehicles توسعه بدهد. بخشی از ون‌های مورد بحث به منظور ارائه‌ی خدمات تجاری به‌کار گرفته خواهند شد.

یکی از ون‌های یادشده که PV5 نام دارد امکانات جالبی نظیر تعویض سقف، تعویض دو سوم بخش عقبی به منظور تبدیل شدن به کامیونت و قابلیت تبدیل شدن به تاکسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کیا اعلام کرد می‌خواهد برای ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی خودکار، روبو‌تاکسی PV5 را توسعه دهد.

کیا دو مدل بزرگ‌تر و کوچک‌تر PV7 و PV1 را نیز به‌منظور کار در کنار یکدیگر معرفی کرد. شرکت خودروسازی تحت مالکیت هیوندای اعلام کرد برای انتقال سریع‌تر بار بین PV7 و PV1، سیستم ریلی مخصوصی طراحی کرده است.

مقاله‌های مرتبط

از تاریخ عرضه و قیمت خودرو های ماژولار کیا اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما کره‌ای‌ها اعلام کردند به منظور تولید ۱۵۰٬۰۰۰ نمونه در سال ۲۰۲۵، در حال ساخت کارخانه‌ای اختصاصی هستند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.