کوچک اما قدرتمند: معرفی مینی PC های GEM10 از شرکت AOOSTAR

سازنده مینی PC، یعنی شرکت AOOSTAR، از محصول جدید خود با نام GEM10 رونمایی کرده است که APU های AMD Ryzen 7 7840HS را به همراه یک درگاه OCULINK و دو درگاه ۲.۵ گیگابایتی LAN به شکل فشرده ارائه می‌دهد.

دنیای مینی PC ها هر روز با گزینه‌های فشرده و قدرتمند جدید که گهگاه به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند، پویاتر و مهیج‌تر می‌شود. آخرین محصولی که به این بازار وارد شده mini PC GEM10 از شرکت AOOSTAR است که نامی است که ما در بازار اصلی زیاد شناخته شده نیست اما بر اساس مشخصات آن، مانند یک نیروگاه SFF به نظر می‌رسد.

کوچک اما قدرتمند: معرفی مینی PC های GEM10 از شرکت AOOSTAR

مشخصات مینی PC های GEM10

در رابطه با مشخصات این محصول باید گفت که AOOSTAR GEM10 Mini PC مجهز به پردازنده Ryzen 7 7840HS شرکت AMD با ۸ هسته و ۱۶ رشته بر اساس معماری Zen 4 است. این APU دارای کلاک پایه ۳.۸ گیگاهرتز، بوست کلاک ۵.۱ گیگاهرتز خواهد بود و از ۱۶ مگابایت حافظه کش L3 و حداکثر توان مصرفی (TDP) در محدوده ۳۵ الی ۵۴ وات پشتیبانی می‌کند. همچنین از Radeon 780M iGPU استفاده می‌کند که دارای ۱۲ واحد محاسباتی با فرکانس ۲۷۰۰ مگاهرتز است.

طبق آزمایشات داخلی انجام شده توسط سازنده این مینی پی‌سی، GEM10 توانست قدرت ۷۵ وات در حالت عملکرد با دمای ۸۱ درجه سانتیگراد و قدرت ۶۵ وات در حالت متعادل با دمای ۷۵ درجه سانتیگراد را حفظ کند. همچنین یک حالت کارآمدتر مصرف انرژی وجود دارد که با قدرت ۵۴ وات دمای اوج آن به ۶۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سیستم خنک کننده این مینی PC در شاسی آلومینیوم کوچک که با استفاده از ماشین CNC ساخته شده است، با سیستم Glacier 2.5 به دست آمده است. این سیستم خنک کننده امکان تنظیم سه حالت توان (۲۸ وات/۳۵ وات/۴۵ وات) را از طریق BIOS فراهم می‌کند. گفته می‌شود که این سیستم خنک کننده با صدای خروجی کمتر از ۴۰ dBA کار می‌کند. ابعاد شاسی ۱۰.۷×۱۰.۷×۶ سانتی‌متر و طراحی ۰.۶L آن را به یکی از کوچک‌ترین مینی پی‌سی‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

کوچک اما قدرتمند: معرفی مینی PC های GEM10 از شرکت AOOSTAR
کوچک اما قدرتمند: معرفی مینی PC های GEM10 از شرکت AOOSTAR

سایر مشخصات سخت افزاری این محصول جدید عبارتند از پشتیبانی از حافظه LPDDR5-6400 (تا ۶۴ گیگابایت) که می‌تواند تا سرعت ۷۵۰۰ MT/s از طریق بایوس اورکلاک شود، سه اسلات NVMe 4.0 x4، دو پورت اترنت ۲.۵GbE (Intel 226V)، دو پورت HDMI 21 و یک خروجی USB4 PD. ارتباط بی‌سیم از طریق پشتیبانی از WiFi 6 و Bluetooth 5.2 ارائه می‌شود. همچنین یک پورت OCuLink وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد کارت گرافیک مجزا یا حافظه NVMe را نصب کنند. همچنین در این مینی PC چهار پورت USB 3.2 Gen2 وجود دارد و توان از طریق جک DC 19 ولت (۱۰۰ وات) تامین می‌شود.

جزئیات قیمت مینی پی‌سی‌های جدید

نسخه استاندارد ۳۲ گیگابایتی بدون فضای ذخیره سازی با قیمت ۵۴۹ دلار آمریکا به عنوان قیمت اولیه ذکر شده است در حالی که نوع ۱ ترابایت حافظه + ۳۲ گیگابایت رم با بها تمام شده ۵۸۹.۹۵ دلار آمریکا به بازار عرضه می‌شود. به طور کلی، به نظر می‌رسد شرکت AOOSTAR یک محصول فوق العاده رقابتی در بخش Mini PC داشته باشد و ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا آن را در عمل ببینیم. بعلاوه، علاوه بر نسخه مشکی استاندارد، یک نوع با رنگ سفید نیز وجود خواهد داشت که ارسال آن برای اوایل ماه مارس برنامه ریزی شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.