کوالکام و مدیاتک به‌زودی رقابت پردازنده‌های موبایلی را داغ‌تر می‌کنند

2021 3 qualcomm snapdragon chip in left hand 638bb3dde60c0026b825016c jpeg

فرایند بهینه‌سازی دو پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 3 و Dimensity 9300 همچنان ادامه دارد و شایعات جدید می‌گویند نمونه‌های اولیه‌ی این دو تراشه‌ی پرچمدار بهبود نسلی محسوسی را تجربه کرده‌اند.

افشاگری که درباره‌ی پردازنده‌های پرچمدار جدید سخن گفته، اعداد دقیق بنچمارک را اعلام نکرده است، اما می‌گوید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دایمنسیتی ۹۳۰۰ پردازنده‌های قوی‌تری نسبت‌ به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دایمنستی ۹۲۰۰ هستند. به احتمال زیاد پرچمدار جدید کوالکام بعد از پرچمدار مدیاتک رونمایی خواهد شد.

برخی از افشاگران می‌گویند کوالکام در حال تولید دو مدل مختلف از Snapdragon 8 Gen 3 است که تفاوت دقیق آن‌ها را نمی‌دانیم. احتمالاً این سیستم-روی-چیپ در واحد CPU از یک هسته‌ی Cortex-X4 به‌همراه پنج هسته‌ی میانی و دو هسته‌ی کم‌مصرف استفاده خواهد کرد. چنین چینش عجیبی را تاکنون در پردازنده‌های موبایلی ندیده‌ایم.

به نوشته‌ی Wccftech، پردازنده‌ی Dimensity 9300 احتمالاً قوی‌تر خواهد بود چون شایعه‌ها به‌ بهره‌مندی این تراشه از چهار هسته‌ی Cortex-X4 اشاره کرده‌اند. افشاگر چینی می‌گوید Cortex-X4 فعلاً یک‌سری مشکلات دارد، اما احتمالاً این مشکلات در مسیر تولید رفع خواهند شد.

هسته‌های Cortex-X آرم قدرت پردازشی زیادی دارند، اما در هر نسل با مشکل داغی مواجه بوده‌اند. در نتیجه‌ی داغی بیش از حد، عملکرد هسته افت می‌کند. احتمالاً آرم به‌لطف لیتوگرافی TSMC می‌تواند مشکلات Cortex-X4 را پشت سر بگذارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.