کوالکام مودم‌های ۵G نسل آینده را معرفی کرد: سرعت ۱۰ گیگابیت و وای فای ۷

کوالکام پلتفرم اینترنت خانگی ۵G جدیدی معرفی کرد که باعث بهبود سرعت، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن اتصال اینترنت نسل پنجم می‌شود. مودم ۵G نسل بعدی با این پلتفرم عرضه می‌شوند.

این پلتفرم که به نام ۵G Fixed Wireless Access Ultra Gen 3 شناخته می‌شود؛ ترکیبی از هوش مصنوعی، تجمیع فرکانس پیشرفته و بهبود یافته و ترفندهای دیگر برای افزایش قابلیت‌های مودم ۵G ثابت است.

به گفته کوالکام، پلتفرم اینترنت خانگی فایوجی Ultra Gen 3 مبتنی بر تراشه مودم Snapdragon X75 Modem-RF است.

این تراشه سال گذشته منتشر شده و در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ به کار رفت با این تفاوت که پلتفرم Ultra Gen 3 FWA برای اینترنت ثابت خانگی ۵G است.

از اینترنت FWA در خانه‌ها، شرکت‌های تجاری، کارخانه‌های صنعتی و نقاط ثابت برای اتصال به شبکه نسل پنجم موبایل استفاده می‌شود.

مودم اینترنت خانگی 5G

مودم اینترنت خانگی 5G

نسل جدید مودم‌های ۵G: سرعت ۱۰ گیگابیت و وای فای ۷

تمام مزایای مودم اسنپدراگون X75 در پلتفرم Ultra Gen 3 FWA نیز آورده شده است.

مهم‌ترین مزیت، بهبود تجمیع فرکانس (CA) است. در Ultra Gen 3 FWA از تجمیع ۱۰ فرکانس رادیویی روی امواج میلی‌متری و امواج زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌شود که شاید بزرگ‌ترین CA در میان همه مودم‌ها و تراشه‌های موبایل باشد.

این فناوری در شهرها و شبکه‌های ۵G که مبتنی بر mmWave هستند؛ بیشتر مفید است چون سرعت دانلود ۵G را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

جالب‌تر اینکه پلتفرم اینترنت ۵G خانگی جدید کوالکام، به طور پیش‌فرض از اتصال ۱۰ گیگابیت و وای فای ۷ پشتیبانی می‌کند. همچنین، از طراحی ساده‌تری نسبت به پلتفرم‌های قبلی و غیر Ultra Gen 3 FWA سود می‌برد.

کوالکام می‌گوید پلتفرم جدید FWA از مصرف انرژی کمتری برخوردار است، فضای کمتری اشغال می‌کند و هزینه پایین‌تری برای تولید دارد.

پیش‌بینی می‌شود کوالکام Ultra Gen 3 FWA تاثیرات قابل توجهی روی ارتباطات بی‌سیم داشته باشد. برای یک کاربر معمولی خانگی، بزرگ‌ترین مزیت می‌تواند افزایش قابلیت اطمینان، اتصال ۱۰ گیگابیت و وای فای ۷ باشد.

سایر مزیت‌ها مانند مصرف انرژی پایین، فضای کمتر و هزینه پایین، بیشتر برای مصارف تجاری و مشاغلی است که می‌خواهند به ده‌ها اکسس پوینت ۵G دسترسی داشته باشند.

قطعا تراشه‌ای مانند Snapdragon X75 می‌تواند موجب به افزایش سرعت شود ولی آن عامل اصلی که بهبودهای اساسی در اینترنت ۵G پدید می‌آورد؛ اپراتورها و زیرساخت‌های آن‌ها است.

اکثر مردم در ایالات متحده، اینترنت ۵G با سرعتی میانگین کمتر از ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کنند و احتمالا تا یکی دو سال دیگر نیز در همین حد باقی می‌ماند.

اپراتورها باید تا اواخر سال ۲۰۲۴، عرضه مودم‌های ۵G مبتنی بر پلتفرم Ultra Gen 3 FWA را آغاز کنند. در حال حاضر، گوشی‌هایی مانند Galaxy S24 از مودم X75 سود می‌برند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.