کوالکام در حال توسعه یک نسخه قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است

تراشه جدید کوالکام در راه است. این محصول به عنوان نسخه قدرتمندتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یا نسخه ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به بازار معرفی خواهد شد.

بر اساس ادعای افشاگری به نام Digital Chat Station، کوالکام در حال کار بر روی یک چیپست جدید با شماره مدل SM8635 است. این منبع اطلاعاتی می‌گوید که تراشه جدید کوالکام دارای هسته مرکزی Cortex-X4 با سرعت کلاک ۲.۹ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 735 خواهد بود. علاوه بر این، Digital Chat Station مدعی شده که کوالکام این چیپست را بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید کرده و امتیاز ۱.۷ میلیون را در AnTuTu کسب خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نسخه قدرتمندتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

با توجه به شماره مدل، مشخصات و امتیاز آنتوتو، تراشه جدید کوالکام شبیه یک نسخه پیشرفته‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و یا یک نسخه ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. بنابراین می‌توان گفت که SM8635 محصولی است که میان این دو تراشه قدرتمند قرار می‌گیرد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، به احتمال زیاد نام انتخابی کوالکام برای این تراشه، اسنپدراگون ۸ نسل ۲ پلاس خواهد بود. این تراشه که نسخه اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر Snapdragon 8 Gen 3 محسوب می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای سازندگان گوشی‌های قاتل پرچمدار باشد.

به گفته Roland Quandt، چیپست دیگری که کوالکام در حال توسعه آن است (با شماره مدلSM7675) با نام اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ و با مشخصاتی مشابه با SM8635 معرفی خواهد شد. بنابراین، این امکان وجود دارد که این دو تراشه یکی باشند و کوالکام برای سودآوری بیشتر نام Snapdragon 7+ Gen 3 را به جای Snapdragon 8 Gen 2+ برگزیده باشد. شایعه شده است که در بسیاری از گوشی‌های در راه از جمله پوکو F6، ردمی نوت ۱۳ توربو و سری آیکو نئو از چیپست SM8635 استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره نسخه قدرتمندتر تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.