کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ رونمایی کرد

بعد از معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، حالا دیگر نوبت تراشه‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ی کوالکام است. در همین رابطه، کوالکام چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۳ را رونمایی کرده که قرار است در گوشی‌های میان‌رده انجام وظیفه کند.

با وجود اینکه این تراشه قرار است به‌عنوان جانشین اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ و ۷s نسل ۲ انجام وظیفه کند، اما در حقیقت بین این دو تراشه قرار می‌گیرد. برای ساخت این چیپست از فناوری ۴ نانومتری TSMC استفاده شده و پردازنده‌ی آن دارای ترکیب ۱+۳+۴ برای هسته‌های خود است. کوالکام اعداد مربوط به مقایسه‌ی عملکرد این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ را منتشر کرده که طبق اعداد منتشر شده، در زمینه پردازنده و پردازنده گرافیکی به ترتیب ۱۵ و ۵۰ عملکرد بهتری ارائه می‌کند و ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

اسنپدراگون 7 نسل 3

در اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با قابلیت‌های هوش مصنوعی بهتری روبرو هستیم که به طور مشخص در این زمینه ۶۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل ۷ نسل ۱ در اختیار شما قرار می‌دهد. این چیپست می‌تواند از نمایشگرهای ۴K با رفرش‌ریت ۶۰ هرتز یا نمایشگرهای FHD+ با رفرش‌ریت ۱۶۸ هرتز پشتیبانی کند. همچنین چیپ پردازش تصویر موجود در آن، پشتیبانی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۴K HDR را امکان‌پذیر می‌کند.

گفته می‌شود اولین گوشی‌های مبتنی بر این تراشه، از طرف آنر و ویوو طی هفته‌های آینده از راه می‌رسند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - ویتنام

۴,۵۰۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 4G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۷,۲۹۹,۰۰۰

۶,۸۴۹,۰۰۰

تومان

منبع: GSMArena

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.