کنسول دستی PlayStation Portal معرفی شد

شرکت «سونی» (Sony) بالاخره از نام اصلی محصول Project Q پرده‌برداری کرد. این کنسول دستی با نام PlayStation Portal که توانایی اجرای بازی‌های PS5 را دارد با قیمت ۲۰۰ دلار روانه بازار می‌شود.

در ماه مارس امسال، سونی از کنسول دستی جدید خود با نام رمزی Project Q رونمایی کرد. اکنون این شرکت به طور رسمی از نام اصلی کنسول دستی خود پرده برداشت و محصول PlayStation Portal قرار است به‌زودی در بازار منتشر شود. کنسول دستی PlayStation Portal از قابلیت منحصربه‌فرد PS Remote Play برخوردار است که به بازیکن اجازه می‌دهد از طریق اتصال به Wi-Fi، بازی‌های PS5 را در هر زمان و در هر مکان تجربه کنند.

گفتنی است پورتال PS برای عملکرد به حداقل سرعت اینترنت ۵ مگابیت بر ثانیه نیاز دارد، در حالی که سونی حداقل سرعت ۱۵ مگابیت بر ثانیه را برای تجربه بازی بهینه‌شده پیشنهاد می‌دهد. بازیکنان قادر هستند در کنسول دستی PlayStation Portal تعدادی بازی‌های پشتیبانی‌شده که قبلاً روی کنسول PS5 نصب شده بودند، استفاده کنند. سونی می‌گوید این دستگاه از ویژگی سرویس ابری PlayStation Premium Plus پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین بازیکنان نمی‌توانند هیچ بازی یا رسانه دیگری را به صورت محلی اجرا نمایند.

ویژگی‌های کنسول دستی PlayStation Portal؛ این یک PSVita یا PlayStation Portable نیست!

درست به‌مانند کنترلر «دوال‌سنس ادج پلی‌استیشن» (DualSense Edge PlayStation)، کنسول پلی استیشن پورتال هم از فناوری محرک‌های تطبیقی و بازخوردهای لمسی پشتیبانی می‌کند. این کنسول دستی صفحه نمایشگر ۸ اینچی دارد که قادر خواهد بود بازی‌ها را با وضوح تصویری ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش دهد که شرط اصلی آن، داشتن اتصال قدرتمند و پایدار به شبکه Wi-Fi است.

کنسول دستی PlayStation Portal

سونی همچنین اعلام کرده که یک درگاه جک صدای ۳.۵ میلی متری برای کنسول تعبیه کرده و به گزارش رسانه gsmarena نیز هندزفری‌ها و هدست‌ها به صورت بلوتوث به آن متصل نمی‌شوند. مورد دوم استاندارد جدید اتصال بی‌سیم اختصاصی سونی است که صدای بدون افت با تأخیر کم و سوئیچ بین دستگاه‌های سازگار را به ارمغان می‌آورد. شایان ذکر است نسل جدید هدست‌های شرکت سونی با نام‌های Pulse Elite (با قیمت ۱۵۰ دلار) و Plus Explore (با قیمت ۲۰۰ دلار) در اواخر امسال به بازار می‌آیند.

شرکت سونی وعده می‌دهد اطلاعات بیشتری از ویژگی‌های کنسول دستی PlayStation Portal را در آینده نزدیک در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. نظر شما چیست؟ آیا از محصول رونمایی‌شده سونی رضایت دارید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.