کند شدن آیفون‌های قدیمی؛ اپل به کاربران کانادایی ۱۵۰ دلار غرامت می‌دهد

2017 8 48e5682d e1a8 4986 9a38 537270dbc60a 638ba10a147879a62cf500fb

دادگاهی در کانادا تسویه‌حساب توافقی اپل درمورد جنجال کاهش عملکرد باتری آیفون در سال ۲۰۱۸ را تأیید کرد. اپل موافقت کرده تا ۱۴٫۴ میلیون دلار کانادا برای تسویه‌حساب یک دعوی دسته‌جمعی که ادعا می‌کرد این شرکت مخفیانه عملکرد برخی از مدل‌های آیفون را محدود کرده است، بپردازد.

هر مشتری که از این موضوع آسیب‌ دیده است، می‌‌تواند ادعای خود را ارائه کند و مبلغی بین ۱۷٫۵ تا ۱۵۰ دلار کانادا دریافت کند. شاکیان می‌توانند به سایت حل‌وفصل بروند و ادعای خود را ثبت کنند.

این دسته شامل هر فرد ساکن فعلی یا سابق کانادا (به‌استثنای استان کبک) می‌شود که قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آذر ۱۳۹۶) دارای آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶s، آیفون ۶s پلاس و آیفون SE با iOS 10.2.1 یا جدیدتر و آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس با iOS 11.2 یا جدیدتر بوده‌ است.

اپل اتهامات دادخواست را رد کرده و گفته است تسویه‌حساب به منزله‌ی پذیرش تقصیر نیست. اپل توافق کرده تا از زمان و هزینه‌های اضافی ناشی از ادامه‌ی دادخواهی جلوگیری کند.

از اپل در چندین استان کانادا از جمله آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان به‌دلیل محدودسازی عملکرد باتری آیفون در سال ۲۰۱۸ شکایت شد. پرونده‌ها مدت کوتاهی پس از آن تشکیل شد که اپل فاش کرد در صورت لزوم، برای جلوگیری از خاموش‌شدن غیرمنتظره‌ی دستگاه‌ها، شروع به کاهش عملکرد برخی از مدل‌های گوشی آیفون با باتری‌های قدیمی می‌کند.

مقالات مرتبط

اپل سیستم مدیریت عملکرد باتری را که بین رسانه‌ها به باتری‌گیت معروف است، در iOS 10.2.1 معرفی کرد. در‌ ابتدا اپل این تغییر را در یادداشت‌های به‌روز‌رسانی ننوشته بود که باعث اعتراض عمومی شد. اپل در نهایت بابت عدم شفافیت خود عذرخواهی کرد و به‌طور موقت قیمت تعویض باتری آیفون را تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۹ دلار کاهش داد.

اپل پیش‌تر موافقت کرده بود که تا ۵۰۰ میلیون دلار برای حل‌و‌فصل یک دعوی دسته‌جمعی مشابه در ایالات متحده بپردازد. پرداخت‌های مربوط به آن پرونده در ژانویه (آذر و دی) شروع شدند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.