کلاب هاوس هم نیمی از کارمندان خود را اخراج می کند

کلاب هاوس، اپلیکیشنی که موجی از ویژگی‌های جدید را تنها با محوریت صدا عرضه کرد و تعداد بسیار زیادی کاربر، از افراد معمولی تا سلبریتی‌ها و حتی سیاست مداران را جذب خود کرد، حالا بیش از ۵۰ درصد از کارمندان خود را اخراج می‌کند. بنیانگذاران این برنامه، پل دیویسون و روهان ست، این خبر را در یادداشتی با کارمندان خود به اشتراک گذاشتند، جایی که آنها بر نیاز به “بازنشانی” شرکت در دوران پس از کووید تاکید کردند.

یک دگرگونی بزرگ در راه است

بنیانگذاران کلاب هاوس در بیانیه خود گفته‌اند:

«با باز شدن جهان پس از کووید، پیدا کردن دوستان خود در کلاب هاوس و گنجاندن مکالمات طولانی در زندگی روزمره برای بسیاری از مردم سخت تر شده است. برای یافتن نقش خود در جهان، محصول باید تکامل یابد. این مستلزم یک دوره تغییر است.»

دیویسون و ست در یادداشت خود، می‌گویند که نتوانسته‎اند کارها را با اندازه فعلی تیم کلاب هاوس منطبق کنند، و خاطرنشان کردند که “ارتباط استراتژی با تیم‌های متقابل” و “تغییر سریع در هر سطحی” “مشکل” است. آنها بر این باورند که یک تیم کوچکتر و “محصول محور” باید به رفع این مشکل کمک کند.

کلاب هاوس برای اولین بار به عنوان یک برنامه صرفا دعوت کننده در بحبوحه قرنطینه‌های مربوط به کووید در سال ۲۰۲۰ ظاهر شد. در این مدت، دانلودها افزایش یافت زیرا کاربران به دنبال راه‌های جایگزین برای ملاقات با دوستان خود بودند. هیاهوی اطراف این برنامه حتی باعث شد تا چندین کلون از شرکت‌های دیگر مانند Twitter Spaces، Facebook Live Audio Rooms و Spotify Live (که از آن زمان بسته شده است) را نیز در ادامه شاهد باشیم.

اخراج کارمندان کلاب هاوس

این در مورد بازنشانی به یک تیم کوچکتر است که بی وقفه روی محصول متمرکز شده است. ما یک چشم انداز روشن برای اینکه به کجا می‌رویم و برنامه‌های مهمی برای تکامل کلاب هاوس داریم. اما برای تمرکز و حرکت سریعتر باید دوباره یک استارتاپ کوچک باشیم.

با این حال، کلاب هاوس از آن زمان تاکنون در تلاش است تا مرتبط بماند، به طوری که فضاهای توییتر تا حد زیادی فضای فقط صوتی را در اختیار گرفتند. از آنجایی که به نظر می‌رسد کلاب هاوس می‌خواهد برای انطباق با چشم انداز فناوری در خود تغییر اساسی را ایجاد کند، این برنامه در آگوست گذشته قابلیتی به نام “Houses” را راه‌اندازی کرد که آن را به عنوان یک فضای چت اختصاصی توصیف می‌کند که در آن کاربران می‌توانند از طریق گروه‌های دوستان فعلی خود در محیطی صمیمی تر، دوستان جدیدی پیدا کنند. “

همچنین پل دیویسون و روهان ست در ادامه بیان دلایل این کار گفتند:

ما چشم انداز روشنی برای ظاهر Clubhouse 2.0 داریم و معتقدیم که با یک تیم کوچکتر و لاغرتر می‌توانیم سریعتر روی جزئیات تمرکز کنیم، محصول مناسب بسازیم و به هم تیمی‌هایمان که به ما کمک کردند تا به اینجا برسیم، احترام بگذاریم.

به هر حال در روزهایی که شاهد موج شدیدی از اخراج گسترده کارمندان در شرکت‌های بزرگ و قدیمی‌تر هستیم، نمی‌توان از یک استارتاپ نسبتا نو پای کلاب هاوس توقع زیادی داشت، زیرا بعد از برطرف شدن محدودیت‌های کرونایی شرایط شرکت‌های فناوری محور به کل تغییر کرده است. پس تنها می‌توان امیدوار بود که حداقل این تغییر اساسی در آینده کلاب هاوس تاثیر منفی نداشته باشد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.